waarom ziet de een wel geesten en een ander niet? Is dat verbeelding of staat die persoon dan toch dichterbij het spirituele dan een ander?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een deel van een antwoord hierop heb ik hier al gegeven ;) http://www.goeievraag.nl/vraag/geesten-ziet-fantasie.59275 Misschien kan je, omdat dit ook vanuit 1 van de zintuigen voorkomt, dit eens vergelijken met iemand zie qua gehoor 'bijna perfect' is. (bijv. het vermogen van een luisteraar om tonen muzikaal te benoemen zonder eerst een referentie-toon te hebben gehoord.) Terwijl toch het gros der mensen een gewoon GOED gehoor heeft. Dit voorbeeldje geeft aan dat er qua ontwikkelde zintuigen grote verschillen zijn, en dat dit kan vallen onder een 'extra talent of gave'. Zo heeft maar een kleine groep mensen een extra ontwikkeld zintuig die "geesten, gidsen, overleden mensen/zielen, entiteiten en verwante woorden" kunnen waarnemen en soms ook "horen". Dan ook hier wel uitgaande dat er geen (hersen)ziekte zoals psychose/of , wanen, fantasie, of 'bad trips' dmv drugs of medicatie enz een rol spelen! Waar ik soms wat "moeite" mee heb, is dat pas zodra dit ook wetenschappelijk bewezen is, kennelijk pas 'geloofd of betrouwbaar gevonden' wordt. Iemand zei ooit dit:"Vertrouwen kan kortweg gedefinieerd worden als een onlogisch geloof in de aanwezigheid van het onwaarschijnlijke." En ik kan me hierin ook wel vinden ;) Mensen die 'geesten' kunnen waarnemen - en dus niet ziek of labiel etc zijn - kunnen vanuit deze ervaringen heel veel leren over alles wat het LEVEN kan inhouden. Wat deze mensen hiermee doen (of laten) lijkt me ieders vrije keuze. Zelf zie ik ook al vanuit kindertijd kleuren om iemand heen, en meende vele jaren dat IEDEREEN ongeveer dit ook zag. Ook spontaan en overdag kan ik soms 'een geest' zien of soms alleen de aanwezigheid er van voelen. Voor mij letterlijk 'doodnormaal' haha, maar kan me ook indenken dat zodra je enorme angsten erbij voelt opkomen, dat "je waarneming en/of fantasie" met je aan de haal gaat! Maar ik voel met dit soort 'zien' geen behoefte om er veel ruchtbaarheid aan te geven. Zien is 1 onderdeel, maar om nu "gezellig ook nog mijn kennissenkring" uit te breiden naar wat voor de meesten 'verborgen/onzichtbaar blijft? Merendeel negeer ik gewoon...als het van wezenlijk belang is keert een waarneming wel op ander moment terug! Wel schrijf ik geregeld dergelijke 'waarnemingen' op, datum erbij en zo precies mogelijk wat 'ik hoor-zie en voel'. Veelal later blijkt de info nuttig voor iemand die dan later bv mijn padje kruist ;)

om ff heel spiritueel te doen, ik denk dat iedereen geesten kan zien (naja, wat men geesten noemt dan) maar dat ze het in hun kindertijd hebben verdrongen omdat ze het er niet bij konden hebben. het is dus eigenlijk een afweermechanisme van de kinderen. daarna is het heel moeilijk om het weer op te pakken.

Je zou net zo goed kunnen vragen "waarom ziet de een ze vliegen en de andere niet?" Omdat het in je natuur zit, of in je genen of in je DNA. De een staat ervoor open en de ander niet. De een heeft het van thuis meegekregen terwijl er bij de ander thuis nooit met een woord over geesten gerept werd. Omdat de een belangstelling voor geesten blijkt te hebben of te hebben ontwikkeld en de ander niet. Omdat de een gelooft in geesten en de ander niet.

Als je er open voorstaat . En je zet er geen druk achten van nu wil ik er een zien . En als je er zelf klaar voor bent . En als je er geestelijk sterk genoeg bent . Maar dit is maar voor weinig mensen weggelegd . En als je een verschijning hebt dan is het meestal van je geleidgids of van een pas overleden iemand die jou heel dierbaar was bv jou vader of moeder broer of zus .

Als je in onderstaande vragen en antwoorden geen duidelijk antwoord vind, dan komt dat omdat er geen duidelijk antwoord is. Naar mijn mening heeft het iets te maken met een stofje in de hersenen wat de een wel heeft en de ander niet. Zoiets. http://www.goeievraag.nl/vraag/geesten-ziet-fantasie.59275 http://www.goeievraag.nl/vraag/geesten.14240 http://www.goeievraag.nl/vraag/bestaan-geesten.3301 http://www.goeievraag.nl/vraag/geesten-communicatie-tussen-persoon-geesten.79599

Het is te zien in welke bepaalde situaties ziet. Het is echter waar als maar als hij écht beweert dat hij dinges ziet. Het heeft te maken met een speciale geest. Ten eerste ,wij zijn niet alleen op aarde. Niet alleen de planten,niet alleen de dieren niet alleen de Engelen(opgelet deze wezens zijn noch vrouwelijk noch mannelijk) en wie weet nog andere talloze dieren.... De Djinns/ geesten is weer een ander wezen. Deze wezen is een wezen zoals ons. Ze geloven in God of niet. Ze zijn christen of Joods of Moslims....... Opgelet verwar u niet. Dit zijn GEEN dode mensen. Je kunt ze opdelen. Eerst en vooral ze kunnen ons zien maar wij hen niet. Ze kunnen allerlei geluiden of speciaal beelden worden/ verschijnen. Je kunt ze dan ook nog verder verdelen in 2 groepen : de goede en slechte geesten. De goed geesten zijn goed als ze niks met u aandoen. Dit is de meerderheid. Deze geesten kunnen bepaalde mensen als het ware gidsen om naar iets te zoeken of iets te doen. De meeste mensen die dus aanleg hebben voor het zien van of horen van bepaalde dinges wordt mede dankzij de goede geesten gebeurt. De slechte geesten zijn geesten die zich voordoen als dode mensen ,geluiden of grappen maken met geestenzieners.Vaak en meestal wordt het hen fataal. Zoniet dan beschermt de Engelen u wel,maar als de aanval van een slechte geest op u je met kwaad opzet hebt gedaan dan gaan de Engelen er niets aan doen. Klinkt logisch. Dit is het min of meer.... Oh en ze kunnen natuurlijk verschijnen als dieren of mensen dat je nooit eerder gezien hebt. Ik heb nog onlangs een Grote immense sledehond tegengekomen. Ik schrok en liep weg. Het was echt groot. Het was echt niet normaal!!!

Ik denk dat iedereen dit vermogen wel zou kunnen hebben, alleen de een sluit zich ervoor af, en richt zich helemaal op het materiële, en verliest daarmee alle kwaliteiten, en wordt daarmee een materialist. De ander kan het vermogen wel hebben, maar richt zich liever op het leven, op de lessen die hier te leren zijn, en de uitdagingen die vragen om overwonnen te worden. Het kan dan wel eens gebeuren dat overledenen zich kenbaar maken, maar dan is het maar een klein onderdeel van het geheel. En dan is er nog een groep die zich er helemaal bovenop stort, en als het ware vlucht uit dit leven. Een spirituele vlucht uit dit leven, kan een harde landing veroorzaken, en kan nare gevolgen hebben. Blijf dus goed geaard, en zoek interacties met levende mensen, geniet van het leven en ga de moeilijkheden uit dit leven niet uit de weg, maar los ze op. Dit is mijn advies.

M.i is dat een keuze, hetzij een afspraak, die je voor je geboorte of in het verloop van je leven maakt om mensen te dienen, mensen bewust te maken, of met die 'gave' te leren omgaan. Wanneer zuiver gebruikt is er geen sprake van verbeelding en het betekent zeker niet dat de 'geestenziener' spiritueler is dan de niet 'g.ziener'.

Dit heeft te maken met de geestelijke gevoeligheid van de mens, wat liefde is eigengemaakt door vorige levens, waarin de één dus iets meer eigengemaakt kan hebben dan de ander...en in hoeverre je dagelijkse beslommeringen je in beslag nemen...Hoe dan ook, het 'zien' is een gave die ten aller tijde vanuit de andere kant in handen is, dus dat kan de mens niet zelf bepalen.

Geesten zien is m.i. onmogelijk, aangezien geesten onstoffelijk zouden zijn en je alleen stoffelijke dingen kunt zien. Sommige mensen vertrouwen teveel op hun eigen fantasie. lijkt me.

Waarom sommige mensen geesten zien - of normale waarnemingen als geesten interpreteren, want beide komen voor - weten we nog steeds niet. Wat we wel weten is dat de beelden inderdaad, net als dromen maar dan anders niet BUITEN de waarnemer om bestaan. Verbeelding is niet helemaal het juiste woord de waarneming is echt - of zo echt als dromen zijn. Met 'het sprirituele' heeft dat niks te maken, al is er geen eensluidende definitie van wat spiritueel of het spirituele dan zou moeten zijn. Die verschilt bijna nog meer dan de definitie van 'geest'. Spritualiteit wil weinig meer zeggen dan bezieling en zingeving, waar alle mensen in meerdere of mindere mate 'aan doen' puur omdat we mens zijn. Spiritisme lijkt daaraan verwant, maar houdt zich voornamelijk bezig met de handel en wandel van de ziel (geesten?) ook voor en na de 'menselnlevenlijke' periode, een zeer breed en vaag gebied waarin het kaf nauwelijks nog van het koren te scheiden is doordat er meer gespeculeerd en getheoretiseerd dan echt onderzocht wordt. Wel lijkt er een soort tendens dat mensen die geestverschijnselen waarnemen eerder geneigd zijn daarvoor een bovennatuurlijke dan een biologische of psychologische verklaring te zoeken.

Voor je weer geboren wordt, en als je enig spiritueel bewustzijn hebt, maak je samen met anderen een levensplan over wat je gaat doen op aarde. Het kan zijn dat contact maken met mensen zonder lichaam één van de keuzes is die het beste past, voor je eigen ontwikkeling en die van anderen. Omdat je vergeet dat je die afspraak maakte, nadat je op aarde geboren bent, kan het zijn dat je erg onder de indruk bent of schrikt wanneer je dat contact dan ook krijgt en kan je er op verschillende manieren mee omgaan. a. dat je het ontkent en het probeert te negeren. b. dat je er op een angstige labiele manier mee om blijft gaan zonder je erin te verdiepen. c. dat je er eerst op een angstige labiele manier mee omgaat, je erin verdiept en er dan in groeit en grondt d. dat je er meteen op een gezonde, gegronde manier mee om kan gaan. Dat hangt o.a. ook van je karakter af. Andere mensen die ook dat spirituele bewustzijn hebben maken andere keuzes voor ze geboren worden, omdat dat beter is voor hún specifieke groei en ontwikkeling. Iemand die op aarde contact kan maken met mensen zonder lichaam hoeft dus niet per definitie dichter bij het spirituele te staan dan degenen die geen contact maken. De manier waarop zij met het contact maken omgaan kan wel een aanwijzing zijn.