waarom ziet de een wel geesten en een ander niet? Is dat verbeelding of staat die persoon dan toch dichterbij het spirituele dan een ander?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K

Antwoorden (11)

om ff heel spiritueel te doen, ik denk dat iedereen geesten kan zien (naja, wat men geesten noemt dan) maar dat ze het in hun kindertijd hebben verdrongen omdat ze het er niet bij konden hebben.
het is dus eigenlijk een afweermechanisme van de kinderen.
daarna is het heel moeilijk om het weer op te pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou net zo goed kunnen vragen "waarom ziet de een ze vliegen en de andere niet?" Omdat het in je natuur zit, of in je genen of in je DNA. De een staat ervoor open en de ander niet. De een heeft het van thuis meegekregen terwijl er bij de ander thuis nooit met een woord over geesten gerept werd. Omdat de een belangstelling voor geesten blijkt te hebben of te hebben ontwikkeld en de ander niet. Omdat de een gelooft in geesten en de ander niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er open voorstaat .
En je zet er geen druk achten van nu wil ik er een zien .
En als je er zelf klaar voor bent .
En als je er geestelijk sterk genoeg bent .
Maar dit is maar voor weinig mensen weggelegd .
En als je een verschijning hebt dan is het meestal van je geleidgids of van een pas overleden iemand die jou heel dierbaar was bv jou vader of moeder broer of zus .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
\'Als je er geestelijk sterk genoeg voor bent....." Wat typisch dan dat vaak van die -absoluut objectief voor iedereen waarneembaar- zwakke zoniet labiele mensen /jonge meisjes ook vaak juist geesten zeggen te zien. En daar nog van in de war en overhoop kunnen raken ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien mijn betrokkenheid met dit onderwerp, wil ik reageren op je reactie:* Wat typisch dan dat vaak van die -absoluut objectief voor iedereen waarneembaar- zwakke zoniet labiele mensen /jonge meisjes ook vaak juist geesten zeggen te zien. En daar nog van in de war en overhoop kunnen raken ook.* Wat betreft jonge kinderen heb je gelijk, alleen tot een leeftijd van 7 jaar, daarna bijna niet meer. Zeker kom je bij de "geestenzieners" ook, zoals jij noemt ,zwakke zoniet labiele mensen/ jonge meisjes, voor. Maar verre weg zijn het voor iedereen waarneembaar, volkomen normale mensen, in alle lagen van de maarschappij.
Bij de mensen die bij mij komen voor een sessie, zijn dokters, specialisten, onderwijzers, eigenaren van bedrijven, directeuren enz.!!!!!!! Ik zie bij deze mensen ,helemaal niet voor iedereen waarneembaar, zwakke, zoniet labiele mensen.
Als het werkelijk is zoals jij denkt, zou ik zelf grote twijfels krijgen op het paranormaal gebied, jouw opmerking bewijst destemin de grote onwetendheid op dit gebied , door de "nietgelovers".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Ed, nu leg je me woorden in de mond.
De groep waaraan ik refereerde (die echt niet de exclusief enige groep is die geesten waarneemt, waarvan akte) ken jij zelf blijkbaar ook.
Ik vraag me dus af hoe dat te rijmen valt met dat 'geestelijk sterk genoeg er voor zijn'.
Dat lijkt me op zijn minst een paradox. Daarnaast beperkt de vraag zich tot de waarneming. En hoewel we nog niet precies weten wat we zien en hoe het werkt, weten we wel dat de wáárnemingen echt zijn, bestaan en zelfs opgeroepen kunnen worden. Op dat gebied ben ik dus een 'gelover' in dit geval, of liever : een weter. Het zijn echter niet per definitie altijd mensen die 'er klaar voor zijn' of- erger nog - 'uitverkoren', die dergelijke waarnemingen doenervaringen hebben. Dat impliceert weer een onstoffelijke uitleg die helemaal niet nodig en voor juist die kwetsbare groep zelfs onwenselijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je vaak (op dit gebied) , zeer ongelukkig uitdrukken, mij raak je niet hoor, maar wel een stuk of 20 anderen, natuurlijk mag en kan je hier zeggen wat je denkt, maar dat geldt voor mij ook.
Ik kom hier bij dit onderwerp regelmatig twee zeer bespraakte en ontwikkelde mensen tegen, die zo af en toe, alles op een hoop vegen en in een hokje stoppen.
Ik weet dat dat niet je( jullie) bedoeling is, maar het komt voor veel anderen wel zo over.
Als je in onderstaande vragen en antwoorden geen duidelijk antwoord vind, dan komt dat omdat er geen duidelijk antwoord is.

Naar mijn mening heeft het iets te maken met een stofje in de hersenen wat de een wel heeft en de ander niet.
Zoiets.

http://www.goeievraag.nl/vraag/geesten-ziet-fantasie.59275

http://www.goeievraag.nl/vraag/geesten.14240

http://www.goeievraag.nl/vraag/bestaan-geesten.3301

http://www.goeievraag.nl/vraag/geesten-communicatie-tussen-persoon-geesten.79599
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is te zien in welke bepaalde situaties ziet.

Het is echter waar als maar als hij écht beweert dat hij dinges ziet.
Het heeft te maken met een speciale geest. Ten eerste ,wij zijn niet alleen op aarde. Niet alleen de planten,niet alleen de dieren niet alleen de Engelen(opgelet deze wezens zijn noch vrouwelijk noch mannelijk) en wie weet nog andere talloze dieren.... De Djinns/ geesten is weer een ander wezen. Deze wezen is een wezen zoals ons. Ze geloven in God of niet. Ze zijn christen of Joods of Moslims.......

Opgelet verwar u niet. Dit zijn GEEN dode mensen.
Je kunt ze opdelen. Eerst en vooral ze kunnen ons zien maar wij hen niet. Ze kunnen allerlei geluiden of speciaal beelden worden/ verschijnen.

Je kunt ze dan ook nog verder verdelen in 2 groepen : de goede en slechte geesten.
De goed geesten zijn goed als ze niks met u aandoen. Dit is de meerderheid. Deze geesten kunnen bepaalde mensen als het ware gidsen om naar iets te zoeken of iets te doen. De meeste mensen die dus aanleg hebben voor het zien van of horen van bepaalde dinges wordt mede dankzij de goede geesten gebeurt.

De slechte geesten zijn geesten die zich voordoen als dode mensen ,geluiden of grappen maken met geestenzieners.Vaak en meestal wordt het hen fataal. Zoniet dan beschermt de Engelen u wel,maar als de aanval van een slechte geest op u je met kwaad opzet hebt gedaan dan gaan de Engelen er niets aan doen. Klinkt logisch.

Dit is het min of meer.... Oh en ze kunnen natuurlijk verschijnen als dieren of mensen dat je nooit eerder gezien hebt. Ik heb nog onlangs een Grote immense sledehond tegengekomen. Ik schrok en liep weg.

Het was echt groot. Het was echt niet normaal!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat iedereen dit vermogen wel zou kunnen hebben, alleen de een sluit zich ervoor af, en richt zich helemaal op het materiële, en verliest daarmee alle kwaliteiten, en wordt daarmee een materialist.

De ander kan het vermogen wel hebben, maar richt zich liever op het leven, op de lessen die hier te leren zijn, en de uitdagingen die vragen om overwonnen te worden.
Het kan dan wel eens gebeuren dat overledenen zich kenbaar maken, maar dan is het maar een klein onderdeel van het geheel.

En dan is er nog een groep die zich er helemaal bovenop stort, en als het ware vlucht uit dit leven.
Een spirituele vlucht uit dit leven, kan een harde landing veroorzaken, en kan nare gevolgen hebben.

Blijf dus goed geaard, en zoek interacties met levende mensen, geniet van het leven en ga de moeilijkheden uit dit leven niet uit de weg, maar los ze op.
Dit is mijn advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M.i is dat een keuze, hetzij een afspraak, die je voor je geboorte of in het verloop van je leven maakt om mensen te dienen, mensen bewust te maken, of met die 'gave' te leren omgaan.

Wanneer zuiver gebruikt is er geen sprake van verbeelding en het betekent zeker niet dat de 'geestenziener' spiritueler is dan de niet 'g.ziener'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, geesten zien, kan iedereen, iedere dag overkomen, die roep je niet op, die komen gewoon.
+1
Kristal
13 jaar geleden
helemaal mee eens Lifehacker +
Dit heeft te maken met de geestelijke gevoeligheid van de mens, wat liefde is eigengemaakt door vorige levens, waarin de één dus iets meer eigengemaakt kan hebben dan de ander...en in hoeverre je dagelijkse beslommeringen je in beslag nemen...Hoe dan ook, het 'zien' is een gave die ten aller tijde vanuit de andere kant in handen is, dus dat kan de mens niet zelf bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geesten zien is m.i. onmogelijk, aangezien geesten onstoffelijk zouden zijn en je alleen stoffelijke dingen kunt zien. Sommige mensen vertrouwen teveel op hun eigen fantasie. lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom sommige mensen geesten zien - of normale waarnemingen als geesten interpreteren, want beide komen voor - weten we nog steeds niet.
Wat we wel weten is dat de beelden inderdaad, net als dromen maar dan anders niet BUITEN de waarnemer om bestaan. Verbeelding is niet helemaal het juiste woord de waarneming is echt - of zo echt als dromen zijn.

Met 'het sprirituele' heeft dat niks te maken, al is er geen eensluidende definitie van wat spiritueel of het spirituele dan zou moeten zijn. Die verschilt bijna nog meer dan de definitie van 'geest'. Spritualiteit wil weinig meer zeggen dan bezieling en zingeving, waar alle mensen in meerdere of mindere mate 'aan doen' puur omdat we mens zijn.

Spiritisme lijkt daaraan verwant, maar houdt zich voornamelijk bezig met de handel en wandel van de ziel (geesten?) ook voor en na de 'menselnlevenlijke' periode, een zeer breed en vaag gebied waarin het kaf nauwelijks nog van het koren te scheiden is doordat er meer gespeculeerd en getheoretiseerd dan echt onderzocht wordt.

Wel lijkt er een soort tendens dat mensen die geestverschijnselen waarnemen eerder geneigd zijn daarvoor een bovennatuurlijke dan een biologische of psychologische verklaring te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je weer geboren wordt, en als je enig spiritueel bewustzijn hebt, maak je samen met anderen een levensplan over wat je gaat doen op aarde. Het kan zijn dat contact maken met mensen zonder lichaam één van de keuzes is die het beste past, voor je eigen ontwikkeling en die van anderen. Omdat je vergeet dat je die afspraak maakte, nadat je op aarde geboren bent, kan het zijn dat je erg onder de indruk bent of schrikt wanneer je dat contact dan ook krijgt en kan je er op verschillende manieren mee omgaan. a. dat je het ontkent en het probeert te negeren. b. dat je er op een angstige labiele manier mee om blijft gaan zonder je erin te verdiepen. c. dat je er eerst op een angstige labiele manier mee omgaat, je erin verdiept en er dan in groeit en grondt d. dat je er meteen op een gezonde, gegronde manier mee om kan gaan. Dat hangt o.a. ook van je karakter af.
Andere mensen die ook dat spirituele bewustzijn hebben maken andere keuzes voor ze geboren worden, omdat dat beter is voor hún specifieke groei en ontwikkeling. Iemand die op aarde contact kan maken met mensen zonder lichaam hoeft dus niet per definitie dichter bij het spirituele te staan dan degenen die geen contact maken.
De manier waarop zij met het contact maken omgaan kan wel een aanwijzing zijn.
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijzonder antwoord!
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel interessante theorie. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe ben je tot deze theorie gekomen?
Kristal
13 jaar geleden
Dank jullie voor jullie geïnteresseerde reacties :-)
Voor mij is dit niet zozeer theorie als wel dat ik mij in de loop van mijn leven gebeurtenissen herinner(de) van voor mijn geboorte. Jaren meditatie zullen daar aan meegeholpen hebben. Toen ik mij later verdiepte in diverse channelings, (= inzichten en aanmoediging door mensen zonder lichaam doorgegeven via mensen met een lichaam) waarvan ik aanvoelde dat het channelings vanuit licht waren, werd ik tot mijn eigen verrassing bevestigd in mijn herinneringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ kristal, stukje bij beetje, mag ik de laatste jaren steeds wat meer zien over wat jij beschrijft, alleen kan je zonder bevestiging van anderen er niets mee.
Vandaar dat ik even door vroeg, ik ben er erg blij mee, dat de laatste maanden er hier op g.v. een aantal mensen zijn bij gekomen, die wat meer weten dan de doorsnee g.v.ers over dit onderwerp, het is vooral de bevestiging door anderen, die belangrijk zijn.
We hebben elkaar niet voor niets gevonden op g.v.
Kristal
13 jaar geleden
@Ed, ik weet toch inmiddels hoe je hierin staat en heb er dus geen enkele moeite mee als je doorvraagt. Ook omdat het inderdaad nodig is en fijn dat je elkaar kan bevestigen en steunen, vooral in deze tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je................