Op welk forum kun je wel kun je wel met voor en tegenstanders van gevoelige zaken als geloof en filosofie discussiëren ?

Het leuke van GV is dat het een redelijk neutraal platform is maar discussies worden al snel als 'chatten' bestempeld en dan verwijderd. Er zijn veel sites waar òf gelovigen òf waar niet-gelovigen elkaar ontmoeten (om maar even te generaliseren) maar is er niet een goede 'gemengde' site ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kanop het goeievraag forum doordiscussieren over dingen die lang komen op GV
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

JUIST GV is hiervoor erg geschikt is mijn ervaring!
Moet je maar es kijken naar de enorme hoeveelheid reacties soms bij antwoorden die zijn gegeven.
Hele lappen tekst en discussies.
En juist van allerlei "soorten" mensen en meningen.
Maar het moet wel inhoudelijk gaan over de vraag die is gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De richtlijnen worden steeds strakker en strakker. Vragen naar een mening wordt alweer gezien als een discussie en zal de vraag gaan verwijderen. Ik ben momenteel ook weer in de clinch met de moderatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag idd een vraag van je, wilde erop antwoorden en hoppaaaaaa, weg!
Toch heb ik hier op GV heftige en vaak interessante discussies gezien, waar jij ook deelgenoot van was.
De regels zijn weer aangetrokken ja, we moeten het maar weer afwachten.
Dank je voor je reactie.
Toeval bestaat niet: ik heb net een soortgelijke vraag gesteld. Gisteren kwam ik info tegen over Zin of Onzin, een nieuw online programma bij een radiostation waar ik weleens naar luister, wat voor dit soort zaken een podium biedt, maar dan 'hoorbaar' dus niet zo erg anoniem als hier bij GV. En ik vroeg me af of mensen zoiets werkelijk aandurven, zich in alle open(baar)heid uitspreken over hun ideeën en inzichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niburu.nl is één van de drukste forums over spirituele zaken en aanverwant.

Je moet je wel registreren, anders kan je niet mee discussieeren.

http://niburunews.com/forum/

Toegevoegd na 1 week:
Adres van Forum is veranderd:
http://www.niburu.nl/forum/index.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De site http://www.mijnspiritualiteit.nl/forum/index.php is hier uitermate geschikt voor.
Je kunt hier terecht met je levensvragen en je kunt zelf een topic opstarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je fora wilt waar alleen maar gesproken wordt met "gelovers", dan zijn die er genoeg.

http://www.jhk1.nl/forumjhk/index.php

Hier vind je een lijst, onder de kop Spirituele Fora;
http://regenbooghemel.privestart.nl/

Of daar een 'gemende site' bij is, kan ik niet zeggen.
Een goed forum heeft altijd aandacht voor meer kanten van een zaak.

Het Goede Vraag Forum is daar in ieder geval wel een goed voorbeeld van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zoek inderdaad een 'gemengde' site. GV is daar een voorbeeld van maar heeft als enorm nadeel dat er in de voorwaarden staat dat je niet 'de meningen van andere gebruikers mag inventariseren' of 'uit mag gaan van een onbewezen veronderstelling'.
Dan valt een discussie dus al snel buiten de boot en wordt zonder pardon gewist door 'den moderatoren'.