Wat zijn de potentiele implicaties van de nieuwe indeling van sterrenbeelden?

Door het herberekenen van de banen van de zon en planeten is een extra sterrenbeeld toegevoegd aan de set, en zijn van veel sterrenbeelden de data evrschoven. http://www.huffingtonpost.com/2011/01/13/new-zodiac-sign-dates-oph_n_808567.html#s223863&title=kristin_leigh

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (10)

Financieel nogal veel.

In mijn horoscoop voor vandaag lees ik bij mijn 'oude' sterrenbeeld dat ik een financiële meevaller krijg.
Bij mijn nieuwe sterrenbeeld staat hierover niets vermeld.

eh... hmmmm.... had gehoopt nog even snel een ipad aan te kunnen schaffen. Dan maar sparen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen.
Mensen die al niet in astrologie geloofden, zullen er geen moment wakker van liggen.
Mensen die er WEL heilig in geloven, zullen er wel een mouw aan weten te passen of een draai aan weten te geven, en in die hoek waait de storm wel weer over ; pseudowetenschappen worden zelden of niet gehinderd door echte wetenschap.

In het ergste geval word er echt een nieuwe officiële sterrenbeeldindeling gemaakt (door wie ???) en moeten een heleboel mensen een nieuw kettinkje kopen of een ander boekje aanschaffen. De economische schade die daardoor ontstaat is echter te overzien.

Voor mij persoonlijk is het wel dramatisch hoor ; één van de redenen dat ik niet in astrologie geloof is dat ik absoluut totaal geen kreeft ben. Ik voelde me meer een tweeling. En nu blijkt dus dat ik mijn hele leven al een tweeling ben....tja, wat moet ik nu ? Toch maar in gaan geloven dan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Jij was dus astrodisfoor...?
Kristal
13 jaar geleden
nou Rose, ben het maar even op gaan zoeken... disfoor betekent boos, geprikkeld.
Dus nu snap ik het nog steeds :-)
Leg eens uit als je wilt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik was niet boos, hoor.
rose
13 jaar geleden
Sorry, Kristal, het had astrodysfoor moeten zijn, analoog aan genderdysfoor
Kristal
13 jaar geleden
aaah, ff opzoeken maar weer ... :-))
Kristal
13 jaar geleden
ah gevonden...
oh Rose, scherp ! :-))
Voor mij betekent het dat ik ipv Schorpioen eigenlijk een weegschaal ben maar ik ben het hier gewoon niet mee eens, ik ben en zal altijd een schorpioen blijven, simpel zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De implicaties zijn dat ik nu in ieder geval weer in de Astrologie ga geloven..
Tijdens een reis door Nieuw-Zeeland met twee vrienden in zo'n horoscoopboek gedoken dat daar in een boekhandel lag... Steenbok: Skinny person (???) en vooral heel erg dol op het huishouden, doet niets liever dan poetsen...
Dat heb ik de hele vakantie moeten horen. Nu ik dan zie dat ik geen steenbok meer ben valt er veel op zijn plaats.

Verder denk ik niet dat er heel veel verandert. Ik verwacht ook niet dat de horoscoopmakers het nieuwe sterrenbeeld erbij gaan vermelden, het is al lastig genoeg 12 verhaaltjes uit de duim te zuigen, om er nu nog een 13e bij te bedenken... Daar zullen ze niet op zitten te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze sterrenbeelden kloppen al jaren niet. Daar de sterren en onze tijd door de eeuwen heen zijn gaan verschillen. Als ik het goed heb houden ze hier in india al rekening mee. Je hebt dus nu in principe een nieuw sterrenbeeld gekregen. Maar denk als je een persoonlijk sterrenbeeld gekregen had naar aanleding van uur en dag van geboorte het zoweizo anders had kunnen wezen. Voor jou wezenlijk veranderd er helemaal niets. Je bent nog steeds dezelfde, je staat nu alleen onder een ander setje sterren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Implicaties zijn er niet. Sterrenbeelden zijn sowieso door de mens bedachte verzinsels. In werkelijkheid horen de sterren van een sterrenbeeld zelfs vaak helemaal niet bij elkaar; ze staan slechts toevallig in dezelfde richting als je vanaf de aarde kijkt. Van een andere plek gezien, staan ze juist heel ver van elkaar vandaan.

Dat de sterrenbeelden van de astrologen onjuist zijn, is al langer bekend. Ik heb dat zelf al meermaals genoemd in mijn antwoorden op astrologische vragen op GV.

Astrologie heeft dus al eeuwenlang niets met de werkelijkheid te maken. Niet alleen missen ze Slangendrager, ze missen ook het feit dat de sterrenbeelden zijn verschoven sinds ze zijn bedacht. Daarbovenop doen ze net of alle sterrenbeelden even groot zijn (allemaal ongeveer 30 dagen). Het voordeel daarvan is dat je mooiere plaatjes kunt tekenen waarin je driehoeken en vierkanten kunt tekenen. Die plaatjes hebben niets met de realiteit te maken, maar ze maken indruk op onwetende klanten, en dat is het enige dat telt.

Ook nu zie je dat astrologen in hun verdediging zeggen dat de sterrenbeelden van hun klanten er niet door veranderen. Dat hoeft ook niet: die sterrenbeelden hadden sowieso al niets met de werkelijkheid te maken, dus dat kan gewoon zo blijven.

Het enige effect van de huidige publicaties is dat dit feit nu veel breder bekend wordt. Dat is positief. Tot nu toe hielden de astrologen dit natuurlijk graag verborgen; nu wordt hun therie ingehaald door de werkelijkheid, en kan iedereen dat zien.

Zeg maar een soort Wikileaks, maar dan nu van openbare-maar-onbekende feiten, ten koste van de astrologen die dit liever geheim zouden houden.
Cryofiel
13 jaar geleden
Die zijn op dit moment nog niet te overzien, maarzullen waarschijnlijk een aanslag doen op de astrogelovigen.
Hun vertrouwen in de sterrenwichelarij zal dramatisch af nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor de gelovigen in astro enzo,zal de wereld op zijn kop staan.ze moeten nieuwe berekeningen maken,gouden tijden voor de astro/uitleggers/berekenaars of hoe ze ook worden genoemd.oh ja,astrologen.

ik was dus een vis,ik word waterman.
het is me nooit gelukt om te leren zwemmen.zou dat nu wel lukken?zou deze ex vis zich nu als een vis in het water gaan voelen.ik waag het te betwijfelen.

logen de astrologen ,of wisten zij niet beter.
13 jaar geleden
Nu snap ik eindelijk waarom ik op deze website beland ben... ik was kreeft en ben nu tweelingen. Als er iets bij tweelingen past is het wel deze website: communicatie. Hah! Ik ga blijkbaar gewoon mee in de stroom, net als Moolkeesje die nu op geiten valt, of waren het schaapjes? ;-)
Kristal
13 jaar geleden
Het dertiende teken is er altijd geweest en werd gerelateerd aan de Maan kalender die dertien maanden kende.

Toen we overgingen naar de Zonnekalender werden de sterrenbeelden gelijk gesteld aan de seizoenen. Het teken Ram werd het lente punt en van daaruit volgden de maanden en het zomerpunt, de langste dag, herfstpunt en winterpunt kortste dag. Deze kalender klopte met het seizoenen patroon.

Als je de aspecten bijhoudt zie je de energie veranderen...Nu staat Uranus nog in Vissen en als je om je heen kijkt zie je overal gebeurtenissen die met water te maken hebben. Komt hij in het teken Ram dan zie je weer meer vulkanen en vuur ...dat zag je ook toen Uranus voor het eerst even in het teken Ram stond onder dit patroon ging de vulkaan in IJsland weer wakker worden.

Dus de aspecten lijn loopt nog gewoon parallel met het gebeuren om ons heen. Toen Uranus in het teken Waterman aankwam zag je een explosieve groei in de informatica en computerwereld , Uranus deed hier gewoon wat hij moest doen. Pluto stond eerst in Boogschutter en zorgde wereldwijd voor verbindingen en riep om vrijheid maakte samen met Uranus alle grenzen open...

Nu staat Pluto in Steenbok op het moment dat hij op 00 00 kwam te staan begon het omwoelen en begonnen de schandalen naar de oppervlakte te komen wiki-leak bracht en brengt nog veel meer schandalen naar boven.
Dus dit teken [ de slangdrager heeft altijd bestaan maar is met de overgang op de zonnekalender opgegaan in Schorpioen en Boogschutter. Wat er nu gebeurd is voor mij onnodige verwarring zaaien. gewoon negeren pas als het lente punt verandert dan is er pas sprake van bijstelling. De astronomische rond gang is een totaal andere rondgang.

Wat je wel weer ziet en duidelijk wordt is hoe snel mensen zich mee laten slepen met de waan van de dag. Wat slapen er nog heel veel. zou zelf nu een slangendraagster zijn maar blijf gewoon mijzelf een Boogschutter.

Even gekopieerd en geplakt vanuit een andere discussie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
dank je voor deze uitleg. +
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik vind deze "uitleg" bol staan van de aannames. Volstrekt overbodige aannames. Daarbij: als je deze redenaties serieus zou volgen, dan kom je uit op bepaalde consequenties. Die consequenties zijn nooit gevonden. Dus nee, waar Uranus en Pluto staan is leuk om te weten, maar heeft niets te maken met welke gebeurtenis op aarde dan ook.