Hoe kan het dat mensen die claimen niet te geloven in God er toch zo veel vragen erover stellen?

Kennelijk laat het ze niet los en blijven ze erover bezig.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat mensen nieuwsgierig zijn. Iets onbekends... Hoe denken hun over dit en dat? Waar basseren ze dit op? Zijn het alleen simpele kinderverhalen of doet het ook echt iets met ze? Nieuwsgierig en interessant.

God is een probleem en geen oplossing. Over problemen heb je vragen- logisch.

Kennelijk laat het ze niet los en blijven ze erover bezig

Geloven in God en geloven in NIET-God is precies gelijk aan elkaar... Ze geloven het en ze weten het niet, allebei... Het is onwetendheid... Wetenden stellen geen vragen, waarom zouden ze ook? :-))

informatie over waar je in geloofd brengt geen kwaad. Mens wil gewoon beter leren kennen. Daarom worden er vragen gesteld. Iedereen leerd elke dag iets i.v.m vragen. Niemand zegt ik heb genoeg geleerd, ik hoef niks meer te vragen.! Toegevoegd na 2 minuten: En mensen die niet in gelovem maar telkens vragen over stellen. Misschien willen ze wel in geloven. Daarom vragen ze juist die vragen.

Juist dan moet je er vragen over stellen!!

Je hebt helemaal gelijk, het LIJKT af en toe een stel omgekeerde evangelisten. MAAR op GV gaat alles in golven. Ik durf er +3 onder te verwedden dat je net een hele golf aan vragen over het geloof gestart hebt. Zoiets als een hele golf Raadsels en vragen OVER raadsels en dan wil ik een vraag stellen over Vragen over vragen die over raadsels gaan. En dan gaat er weer één dood of iemand begint over G0D;-)

Om antwoorden van wel gelovigen ui te lokken, waar dan weer op gereageerd/discussieert kan worden.

Omdat je wil begrijpen waarom er zo veel mensen op de wereld zijn die WEL in een hogere macht geloven en waarom die mensen daar zo veel troost uitputten

Ze zijn als de apostel Thomas: eerst zien, dan geloven. Ofwel, ze willen bewijzen hebben.

Als ik een vraag hier over stel,is dat voornamelijk om te weten hoe gelovigen hier over denken. En het aantal minnetjes,die dat oiplevert lijken mij niet van niet gelovigen te zijn!

Er staan een heleboel 'rare' dingen in de bijbel en ik als ongelovige ben wel geinteresseerd in de hoe & waarom daarvan...

om dezelfde reden als dat ongelovigen altijd God's naam misbruiken, hiermee zeggen dus eigenlijk dat ze God wel erkennen. Hun geweten zegt dat er meer is, dat ik nu eenmaal menselijk. wat je ermee doet ook.

Om er nog meer voor zichzelf achter te komen waarom ze er ECHT NIET in geloven en veel nonsens lezen.

Omdat er ook heel veel mensen zijn die wel in god geloven. En niet gelovigen kunnen nieuwsgierig naar de redenen van gelovigen. Ik geloof bijv. niet in God op de manier waarom hij in welk geloof dan ook gepresenteerd word. Maar ik geloof wel in het geloof. Beetje lastig uit te leggen. Voor mezelf probeer ik het beste uit elk geloof te halen om mij een beter mens te maken. Vandaar dat er ook wel eens vragen kunnen komen over een geloof of God. Puur nieuwsgierigheid naar de beweegredenen van gelovigen en niet-gelovigen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100