Hoe kan het dat mensen die claimen niet te geloven in God er toch zo veel vragen erover stellen?

Kennelijk laat het ze niet los en blijven ze erover bezig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.7K

Het beste antwoord

Omdat mensen nieuwsgierig zijn.
Iets onbekends...
Hoe denken hun over dit en dat?
Waar basseren ze dit op? Zijn het alleen simpele kinderverhalen of doet het ook echt iets met ze?

Nieuwsgierig en interessant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

God is een probleem en geen oplossing. Over problemen heb je vragen- logisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er niet in geloofd is het voor jou toch geen probleem, en als je er wel in gellofd toch een oplossing?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Zo'n antwoord kan je beter op zondag plempen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen stel je aan anderen. Hoe kan je zo zijn of denken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God is echt geen probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 van mij, je doet het nu aardig goed met -9:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geweldig antwoord , god is een probleem, het grootste probleem op aarde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb de min stand maar even op 10 gebracht. God is niet een probleem, het doen en laten van mensen is een probleem, en dan voor het gemak maar God de schuld geven.
Kennelijk laat het ze niet los en blijven ze erover bezig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm, ik zie dubbel....lol
Geloven in God en geloven in NIET-God is precies gelijk aan elkaar...

Ze geloven het en ze weten het niet, allebei...

Het is onwetendheid...

Wetenden stellen geen vragen, waarom zouden ze ook?

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Jawel! Ik weet het zeker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waarom laat het ze niet los dan? Waarom blijven ze vragen stellen? Wat prikkelt er zo in dat ze er toch over bezig blijven? Ik bedoel over Sinterklaas blijf je toch ook niet doorzeuren? Waarom dan wel over het geloof als je vindt dat dat niet bestaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Atheisme in letterlijke betekenis is wel enigszins vatbaar voor wat je zegt, maar zelfs Richard Dawkins, 's werelds meest prominente atheist, zegt zelf in letterlijke zin agnost te zijn (alleen vind'ie atheist leuker om te zeggen, omdat het directer is).
informatie over waar je in geloofd brengt geen kwaad. Mens wil gewoon beter leren kennen. Daarom worden er vragen gesteld. Iedereen leerd elke dag iets i.v.m vragen. Niemand zegt ik heb genoeg geleerd, ik hoef niks meer te vragen.!

Toegevoegd na 2 minuten:
En mensen die niet in gelovem maar telkens vragen over stellen. Misschien willen ze wel in geloven. Daarom vragen ze juist die vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist dan moet je er vragen over stellen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk, het LIJKT af en toe een stel omgekeerde evangelisten. MAAR op GV gaat alles in golven. Ik durf er +3 onder te verwedden dat je net een hele golf aan vragen over het geloof gestart hebt. Zoiets als een hele golf Raadsels en vragen OVER raadsels en dan wil ik een vraag stellen over Vragen over vragen die over raadsels gaan. En dan gaat er weer één dood of iemand begint over G0D;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om antwoorden van wel gelovigen ui te lokken, waar dan weer op gereageerd/discussieert kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je wil begrijpen waarom er zo veel mensen op de wereld zijn die WEL in een hogere macht geloven en waarom die mensen daar zo veel troost uitputten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn als de apostel Thomas: eerst zien, dan geloven. Ofwel, ze willen bewijzen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie ook geen bewijs dat mijn bet bet achter achter achter grootvader ooit heeft bestaan:)
Als ik een vraag hier over stel,is dat voornamelijk om te weten hoe gelovigen hier over denken. En het aantal minnetjes,die dat oiplevert lijken mij niet van niet gelovigen te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan een heleboel 'rare' dingen in de bijbel en ik als ongelovige ben wel geinteresseerd in de hoe & waarom daarvan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om dezelfde reden als dat ongelovigen altijd God's naam misbruiken, hiermee zeggen dus eigenlijk dat ze God wel erkennen.
Hun geweten zegt dat er meer is, dat ik nu eenmaal menselijk. wat je ermee doet ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om er nog meer voor zichzelf achter te komen waarom ze er ECHT NIET in geloven en veel nonsens lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er ook heel veel mensen zijn die wel in god geloven. En niet gelovigen kunnen nieuwsgierig naar de redenen van gelovigen.

Ik geloof bijv. niet in God op de manier waarom hij in welk geloof dan ook gepresenteerd word.
Maar ik geloof wel in het geloof. Beetje lastig uit te leggen. Voor mezelf probeer ik het beste uit elk geloof te halen om mij een beter mens te maken.

Vandaar dat er ook wel eens vragen kunnen komen over een geloof of God. Puur nieuwsgierigheid naar de beweegredenen van gelovigen en niet-gelovigen