Wat betekent deze tekst voor paranormaalgelovers?

Op een webpagina kwam ik de volgende voetnoot tegen:

"
Door de stand van de planeten en de veranderende (verhoogde) frequenties op Aarde, worden specifieke energieën in een bepaalde periode net even sterker. Deze gebundelde energieën noem ik altijd codes en geef ik visueel weer in hologrammen. Ze kunnen allerlei namen hebben, zoals Doorbraak, Herhaling, Transformatie, etc. De frequenties van deze codes zijn een tijdje geleden opgestart en zullen tot het keerpunt in 2012 alleen maar in kracht toenemen.
"

Ik kan hier echt helemaal niets mee, voor mij is deze tekst volkomen onbegrijpelijk.

Wat lezen paranormaalgelovers in deze tekst? Kunnen zij hier wel chocola van maken, of weten ook zij het niet en is dit feitelijk wartaal?

Toegevoegd na 12 minuten:

Ik heb in een reactie aangegeven hoe ik deze tekst lees, waarom ik er werkelijk niets van begrijp, en waarom alles wat ik hier lees voor mij zomaar uit de lucht komt vallen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat stuk over de planeten moet je zodanig zien als zeg maar meerdere magneten achter elkaar met dezelfde polariteit. Een magneet heeft een bepaalde aantrekkingskracht, als je hierbij een tweede magneet plaatst in dezelfde polariteit, dan wordt de aantrekkingskracht groter. Wat de tekst zegt, is als meerdere planeten met elkaar in de lijn staan, dan hebben ze met elkaar samen een versterkte energieveld. De planeten onderling hebben elke dag een andere stand. Waardoor ook elke dag de energie wordt versterkt of juist wordt afgeminderd. Dit stukje kan je zien als dat er meerdere personen in een ruimte zitten en ze zingen samen in een noot, dit een bepaalde klank brengt. Als de personen onderling even husselen, dan zal de gezamenlijke klank een andere vorm aannemen. Doordat bijvoorbeeld de sopranen en de tumoren onderling een andere positie hebben gekregen. Ook al is de akoestiek van de ruimte hetzelfde, de geluiden komen van andere richtingen en dus ook de uiteindelijke klank. Wat de tekst nog meer zegt, is dat de planeten in de periode tot 2012 zich zodanig zullen veranderen dat de energie alleen nog maar toeneemt. Na 2012 (het vermeende keerpunt) zullen de planeten nog steeds verdergaan met hun eigen verandering, maar zal het totale invloed op de energie verminderen. Op dit antwoord zal ik geen discussie opstarten, het is puur een vertaling van de tekst en het gaat niet om de wetenschappelijke aantoonbaarheid. Mocht een stukje nog niet duidelijk zijn dan zal ik je daarin verder helpen, zolang het maar niet te maken heeft met enige waarheid over de inhoud.

kortgezegt betekent het dat 2012 een goed jaar word en dat de schrijver dat weergeeft d.m.v codes en plaatjes die namen hebben. met energieen kan veel bedoelt worden, hoe je in je vel zit hoe je je voelt, vrede enz..

Volgens één van de Maya-profetieën (De Wet van Tijd) moeten we vóór 2012 voorbereid zijn op de verschuiving naar de volgende fase van de evolutie. Doordat de trillingsfrequenties in het universum automatisch veranderen met de precessie van de planeten en sterren, past ook het menselijk bewustzijn zich aan. Dat trilt natuurlijk gewoon mee met de rest. Bewustzijn is immers het fundament voor alles wat bestaat. Door deze universele sterrenparade gebeurt op Aarde iets dat door Maya-expert José Arguëlles de Biosfeer-Noösfeer Transitie wordt genoemd. Simpel gezegd betekent dit het bereiken van een verenigd veld van planetair bewustzijn (noösfeer). De noösfeer is de recentste fase in de ontwikkeling van de Aarde en volgt de biosfeer (het gedeelte van de Aarde waar leven mogelijk is en wat nu vervuild is) meer info zie bron Toegevoegd na 3 uur: nog een bron met info

Ik denk, dat deze tekst voor ieder lezer net zo duidelijk is als voor jou, alleen de paranormaalgelovers zullen er uit halen,dat wat zij graag er in willen lezen en dat is ook wat de auteur van deze tekst wil,dat ze doen! Dat wil beslist niet zeggen, dat zij er allemaal het zelfde uit halen,maar alleen datgene wat in hun bepaalde straatje past en ook dat is wat de auteur wil!

Bronnen:
mijn nuchterheid

Hij zwetst uit z’n achterhoofd, is het eerste wat ik denk, maar ik ben niet ingevoerd in de terminologie, noch bevind ik mij in hetzelfde paradigma als deze man. Het is voor mij derhalve schier onmogelijk te begrijpen wat de schrijver bedoelt. Andere mensen hebben dat weleens met quantumtheoretische teksten.

Sinds een jaar of 5 zijn bepaalde waarnemingen aan het veranderen, Sommige waargenomen energieén worden ieder jaar sterker. mensen die dit kunnen waarnemen worden steeds talrijker, maar wetenschappelijk gezien kan je totaal niets met je vraag en dat wist je. Even googlen en je kan nog wel 30 van dit soort vragen stellen, er zijn momenteel veel boekenschrijvers die de meest fantastische theoriën lanceren in hun boeken, vaak ondersteunt door lezingen en/ of workshops. En iedere schrijver krijgt een horde volgers achter zich aan. Er zijn dingen aan het veranderen. Wat ik er van waar kan nemen sinds een jaar of 5, maar ook dit is niet wetenschappelijk uit te leggen. En eerlijk gezegd, kan ik ook niets met de strekking van je vraag en wachten op 2012 heeft geen zin, HET is al begonnen.

Zoek ook eens op ascentieproces eventueel zonder proces. Je zal waarschijnlijk een antwoord vinden en waarschijnlijk met nog meer vragen blijven zitten. Er is een proces gaande wat duidelijk met je vraag heeft te maken.

Bronnen:
http://www.aquariusage.com/index.cfm?newsi...

Ha Cryofiel :) Misschien kan ik een beetje licht werpen op wat er staat, hoewel niet op alles. Janosh, degene die deze voetnoot schreef, is een man die destijds, op zijn computer mooie intuitieve tekeningen ontwierp, die hij hologrammen noemde hoewel een tekening natuurlijk altijd tweedimensionaal is en dus geen hologram kan zijn. (ik ben je voor :)) Wanneer je de tekeningen bekijkt snap je misschien toch wel waarom hij ze zo noemt. Toen hij bepaalde mensen zijn tekeningen liet zien vertelden die hem dat ze sprekend op graancirkels leken wat hem verbaasde omdat hij daar niets van wist. Veel mensen die zich verdiept hebben in graancirkels gaan ervan uit dat de (echte) graancirkels codes zijn, door hulpvaardige buitenaardsen gegeven, aan de aarde om energieen vrij te maken die de aarde en haar bewoners helpen om van de vierde naar de vijfde dimensie te gaan. Dat heeft met de evolutie van ons bewustzijn te maken. Meerdere oude volken hebben dat al voorspeld. Een van deze volken waren de Maya’s. De Maya’s hadden een bijzonder nauwkeurige kalender (ik heb begrepen nog nauwkeuriger dan de onze) en deze kalender eindigt op 21 december 2012. Wat volgens mij niet wil zeggen dat de aarde dan ten onder gaat (zoals sommigen denken) maar dat het menselijk bewustzijn een grote sprong kan maken naar een andere level, trilling, niveau, net hoe je het noemt. Een nieuwe tijd breekt aan zegt men. Mensen die iets van astrologie weten noemen deze nieuwe tijd het Aquariustijdperk, heb je vast wel eens van gehoord. Welnu, dit wetende, bedoelt Janosh volgens mij te zeggen dat hij de sterkere energieën (bundels) die vrijkomen bij bepaalde planeetstanden (astrologisch gezien versterken/verzwakken energieen rondom en op de aarde zich door bepaalde planeetstanden) intuitief oppikt en ze omzet in holografische tekeningen die hij codes noemt omdat ze volgens hem, net als graancirkels, doorgegeven worden om de aarde en ons te helpen bij het voortgaan naar de 5e dimensie, wat volgens mijzelf een bewustzijnsstaat is. Hij geeft de tekeningen ook de naam waarvan hij voelt dat deze bij de doorgegeven energie hoort van de tekening. Toegevoegd na 2 minuten: vervolg: Zo ongeveer dus :) Trouwens… Spiritueel geïnteresseerde heeft voor mij persoonlijk meer raakvlakken als aanduiding/benaming dan Paranormaal gelovers :))

het is volgens mij een voorspeling van de maya's ik geloof het alleen niet waarom zou de wereld dan in een andere dimensie ofzo komen of vergaan allemaal onzin

Kom op mensen, er is een verschil tussen ECHTE filosofische en spiritualistische teksten en onzin zoals dit. Een filosofische tekst is wellicht wat lastig te begrijpen bij een eerste lezing maar is bij goed herlezen wel te bevatten en is gebaseerd op een goed overdachte achtergrond. De woowoo-ers maken hier misbruik van door volslagen onzin op te schrijven waarbij ze denken dat de lezer hier dan wel een eigen invulling aan zal geven en er iets in zal vinden wat ergens op slaat. Het grote verschil is dat dat dergelijke onzin niet uit te leggen valt, wat bij de 'antwoorden' op deze vraag ook wel weer blijkt. Cryofiel heeft nota bene per zin opgeschreven wat ze/hij? er niet van begrijpt maar er is niemand die een werkelijk inhoudelijke verklaring kan geven. Ik begrijp werkelijk niet hoe anderen dergelijke teksten kunnen lezen zonder zich bij iedere zin af te vragen: "huh? waarom? hoezo ? waar is dit op gebaseerd ?" Maar dan denk ik zeker te veel na. 'Een filosofische tekst is echter nooit los van een context gesitueerd of geschreven, de beargumentatie komt niet zomaar uit het niets.'

Bronnen:
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/nl/...

Ofschoon ik de op dit moment als paranormaal beschouwde gebeurtenissen met interesse volg , kan ook ik er geen brood van bakken. De aan kwantummechanica gelinkte pseudowetenschappelijke terminologie lijken mij niet ontsproten aan de geest van mensen die fysica beschouwen als een exacte wetenschap. Er wordt niets verteld over de golflengte , amplitude, modulatie en energie van de golven en als je die allemaal niet weet, kun je er geen brood van bakken. Ik denk dat serieuze mensen die paranormale verschijnselen niet al flauwekul beschouwen met bovenstaande uitingen ook niets kunnen. het lijkt me interessantdoenerij die gebruikt wordt door mensen die fysische fenomenen een geheel andere betekenis toekennen. Vandaar dat het niet te begrijpen valt omdat het logica en onderbouwing mist. Misschien zijn naieve en zeer goedgelovige mensen wel onder de indruk van zulke kreten, zelf word ik wat moe van misbruik van woorden die bestaande fysische verschijnselen duiden en in boven genoemde verhaal in een geheel andere betekenis gebruikt worden. Ik beschouw het botweg als esoterisch gezwets. Zoek geen logica waar het niet is, zou ik zeggen. De bijzondere situaties die in kwanummechanische condities kunnen bestaan moeten mi. niet vergeleken worden met toestanden die men in paranormale activiteiten meent waar te nemen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Het is niet mijn bedoeling om mensen te ridiculiseren, maar dat zouden sommigen zelf ook na moeten laten. je kunt niet zonder consensus een term een geheel andere betekenis toekennen.

girlygirl heeft gelijk ik kan wel het zelfde zeggen maar dat is best zinloos