Hoe overtuig ik mijn beschermengel terug te komen?

Sinds lange tijd heb ik het gevoel dat mijn ebschermengel mij verlaten heeft. Hoe kom ik met hem in verbinding en overtuig ik hem terug te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Agossie.......bedenk gewoon een nieuwe joh. Als je er ECHT in gelooft, komt er wel weer een. En neem dan een beetje een goeie, een blijvertje ;-)
Je kunt natuurlijk ook gewoon dezelfde bedenken onder betere voorwaarden.

Maar even serieus.
We hebben allemaal perioden in het leven dat het meezit, en perioden dat het tegenzit. Als het meezit, en vooral als het ven extreem meezit, hebben we snel de neiging om van een beschermengeltje te spreken (en er zelfs een beetje op te vertrouwen), maar dat is natuurlijk een leuk stukje bijgeloof.

Vaak is het niet meer dan intuïtie, en vooral mensen die zich getraind hebben goed naar hun intuïtie te luisteren, willen deze nog wel eens buiten zichzelf plaatsen in de vorm van een beschermengeltje of gids. Leuk, maar eigenlijk doe je jezelf daarmee tekort.

Intuïtie is het gevoel dat je hebt bij bepaalde beslissingen doordat je in je hoofd al veel meer hebt beredeneerd dan je zelf zo snel kunt volgen of zelfs maar analyseren. Aanvoelen noemen we het ook wel ; de instant overtuiging dat je iets wel of niet moet doen of iemand wel of niet moet vertrouwen. En vaak "hoe groter de beslissing, hoe belangrijker die gevoelsmatige overweging. Een trui of fiets of een pannenset koop je prima met je hoofd, maar een huis of iets onbetaalbaars als een partner kies je grotendeels met je 'hart'.

En dat is blijkbaar het gevoel dat je even een beetje kwijt bent. Probeer gewoon weer bij belangrijke dingen eerst naar je 'buik' te luisteren, en beredeneer die eerste ingeving niet dood, maar probeer er juist naar toe te redeneren. Heel vaak - vaker dan toeval - zul je merken dat die eerste ingeving klopte. En zo leer je vanzelf weer vertrouwen te hebben in je intuïtie- en heb je zo je wilt je 'beschermengeltje' weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Praat met hem/haar. Maak 't bespreekbaar, dan komt alles goed.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet tot jezelf komen dan komt het helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt me, dat je dan iets hebt gedaan wat niet door de beugel kan.
Of je hebt meerdere engelen en heeft een je verlaten, of je hebt hem gewoon niet meer nodig.
In het eerste geval, berouw tonen (gevoelsmatig! Je hoeft echt geem schaap te offeren en dat soort zaken) in het tweede geval, het prima, in het derde geval, ben je zo sterk vn jezelf dat je hem niet meer nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Albert Heijn nieuwe in de aanbieding! Vergeet niet alimentatie te vragen aan diegene die je verlaten heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mensen die dit geloven, zoals ik, je beschermengel verlaat je NIET.
Dat je hem niet (meer) waarneemt is eerder een perceptieprobleem,
Sommige mensen denken dat een bescherm engel je beschermt omdat je goed leeft.
Het is echter volledig de goedheid van GOD ZELF die jou deze bescherming biedt.
Dat kun je niet verdienen en vrij moeilijk verspelen.
Stel je open voor de goedheid en de genade van GOD, vertrouw er op dat HIJ je een beschermengel heeft gegeven.
Mogelijk voel je dan weer zijn aanwezigheid.
Zelfs al voel je die niet, dan is hij toch aanwezig.
Je hoeft GOD dus niet te vragen om een beschermengel, je mag HEM er wel voor danken!
Voor alle duidelijkheid:
Ik geef een persoonlijke mening/ervaring weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jelle, je hoeft hem echt niet te overtuigen terug te komen. Het is mogelijk dat je hem niet voelt/ervaart doordat je heel druk met andere dingen bezig bent of doordat je heel verdrietig bent of gestresst. Dat kan je "op slot gaan" of "niet meer open staan" en dan heb je het gevoel dat je beschermengel/gids niet meer bij je is.
Engelen geven onvoorwaardelijke liefde dus je hoeft niet bang te zijn dat ze je verlaten omdat je iets verkeerds gedaan hebt. Dat is meer een menselijk karaktertrekje :)
Er kan nog een reden zijn waarom je ze niet ervaart. Wanneer je je spiritueel ontwikkelt kom je op een bepaald punt dat je kan laten zien dat je het zelf kan, laten we zeggen een soort proef/oefening waarbij je op jezelf aangewezen wordt. Dan is je beschermengel/gids er een poos niet en kan je je heel verlaten voelen. Het is dan moeilijk positief met het leven om te gaan maar juist belangrijk om het vol te houden hoe eenzaam je je dan ook kan voelen. En het mooie is wel dat die periode voorbij gaat en de engel (of een andere) weer terug komt. Daar hoef je niets voor te doen, dat gebeurt gewoon.
Maar als je een poos "op slot zit" zou je je in ieder geval kunnen oefenen in meditatie, tot rust komen, als is het maar 5 min. per dag. Het zou heel goed kunnen dat je dan weer in staat bent de engel te ervaren/voelen want hij zal met open armen op je wachten :)
Kristal
13 jaar geleden
Er zijn auto-stickers te koop met: "Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen."

Heb je misschien te hard gereden ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een goed gesprek gaan voeren met je beschermengel om te horen wat er loos is. Zelf denk ik dat je engel wat betere arbeidsvoorwaarden wil. Beschermengel zijn is een zwaar beroep en door de toegenomen vraag eisen veel engelen steeds meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je beschermengel heeft je niet verlaten. Dat doet hij namelijk niet. Wel kan hij zich wat meer terugtrekken. Maar dat betekent alleen maar dat je in een periode zit die je zelf moet doorstaan en moet ervaren.

En van overtuigen is geen sprake, je beschermengel is veel wijzer dan jij zelf. Dus je argumenten zullen nooit voldoende zijn met wat je beschermengel weet en ziet.