Als geesten zouden bestaan, waarom benaderen ze ons dan zo eng in het donker/stilte /nacht ? Waarom niet bijv. gewoon spontaan overdag op straat ?

Wanneer je verhalen leest/hoort over ervaringen met geesten, merk je vaak dat die ervaringen 's-nachts en eng plaats vinden. Ik vraag mij weleens af: waarom zou het niet ' gewoon' kunnen worden en dat je geesten gewoon overdag zou kunnen ontmoeten, temidden van alle drukte op straat/werk/school etc. Hoe zou dat dus zijn ?

Toegevoegd na 31 minuten:
Het zou toch leuk zijn als wij op deze wereld gewoon samen gezellig openlijk met geesten kunnen communiceren ? Dat zowel de geestenwereld als de mensenwereld samen leuk deel uit maken van de maatschappij. Volgens mij zouden we echt veel makkelijker goede tips en inzichten kunnen krijgen van die geesten, om het leven van de mensen-wezens dan steeds mooier te maken !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld Char en David Ogilvie (zoiets) werken met geesten zeggen ze, en ze werken er ook overdag mee.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pardon: David = Derek....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet ineens denken aan The sixth sense...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gast37046.
De 'geestenwereld' en de 'mensenwereld' zijn al één geheel. Ieder zal er zijn weg in vinden, of niet natuurlijk.
Kristal
13 jaar geleden
Cryofiel, blijkbaar verschillen we van mening over energie. gast37046, kijk ook even naar wat BlauweFee schreef op de vraag: hoe krijg ik contact met geesten? :) Dat is een mooie aanvulling :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar iedereeen heeft tog het 6de zintuig ik dagt dat een mens er iets van 8 had
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen bedankt zover voor de antwoorden ! Mooi om te zien hoe eenieder hier diens meningen/ervaringen over heeft !

Antwoorden (25)

Mensen vertrouwen het meeste op hun zicht. Als het donker is hoor je ineens dingen die je normaal nooit hoort (maar er wel zijn) daardoor denk je dat het geesten zijn, maar dit is je eigen fantasie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat geesten bang voor het licht zijn.
En omdat het hart van een geest maar 20 seconden kan kloppen in de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het in het licht veel duidelijker is dat de schaduwen gewoon schaduwen zijn.

[geesten bestaan m.i. niet; zeker niet in zichtbare vorm]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat doen ze wel, maar we zien ze niet, we hebben het te druk :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die geesten zeggen te ontmoeten,doen dat logischerwijze nooit in gezelschap.Wanneer is een mens het meest alleen? Juist, in het duister en probeer dan maar eens te bewijzen,dat ie uit zijn nek oreert!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overdag krijg je de hele tijd erg veel prikkels door. Dan sta je verst van het voelen en je gevoel af.
Contact met geesten vergt een hele enorm groot en verfijnt gevoel. Sommige hebben dat en hebben ze wel contact met geesten.

Maar als het donker is, zijn je zintuigen meer gespitst en voel je meer. Als er absolute stilte is, dan is ons gehoor op zijn gevoeligst, omdat we nog steeds willen horen. Zodanig dat je je eigen hartslag kan gaan horen. Absolute stilte is een utopie.
In deze situaties heb je het grootste gevoel en kan je zelfs het niveau bereiken om open te staan en te communiceren met geesten.

Zoals moolkeesje hierboven zegt, veelal als ze alleen zijn. Anders zijn de externe prikkels al te groot waardoor de zintuigen niet zo gevoelig hoeven te zijn.
Bovendien zal je zo een ervaring niet vertellen aan iemand die je niet vertrouwd. De angst om voor gek verklaart te worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even uitgaande dat geesten bestaan, het volgende;
Het begrip GEEST zoals de meeste mensen die kennen is meer een sprookjesfiguur, een boeman, een boze geest die in het donker achter je aan komt, die deuren laat kraken in oude huizen, deze geesten zijn het product van je eigen angsten en bestaan alleen maar in horrorfilms, in boeken, in enge verhalen.

De echte geesten, waar het allergrootste deel van de wereldbevolking in gelooft, kunnen de geesten zijn van b.v. overleden dierbaren, je voorouders enz.
In het christelijke geloof, maar ook in veel andere geloven, leert men, dat ieder mens een engelbewaarder heeft, ook wel beschermengel genoemd, of tegenwoordig ook vaak, spirituele gids.
Ieder mens heeft er minstens een!
Voor sommige mensen is het mogelijk hier mee te communiceren, vaak heel moeizaam, meer in bepaalde gedachtes, soms in woordjes en een heel enkele keer in gewone taal.
Wij mensen zijn ook geesten die in een lichaam wonen, ons lichaam. S
Spreekwoorden: "" hij krijgt de geest" of wel hij krijgt een goed ingeving.
Ook het spreekwoord "hij geeft de geest" dus de geest verlaat het lichaam, geven al aan dat wij ook geesten zijn.
We spreken ook van de kracht van de geest enz.enz.
Dus geesten genoeg.
Geesten laten zich vrijwel nooit zien, maar een hele enkele keer zien ze er uit als een van ons, om dan ineens weer weg te zijn, hier zijn duizenden meldingen van.

Helaas heeft de mens een verduistert verstand, een beperkt bewustzijn en gebruikt maar zes zintuigen.
Hierdoor zal de communicatie met de geestenwereld altijd maar heel moeizaam verlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je zienswijze en de duidelijke uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De toekomst is nu!!
Het is al begonnen, er is al zo veel mogelijk!
Sinds een jaar of 5
Kristal
13 jaar geleden
Dat klopt Eddijst, er is al zoveel mogelijk. Ik communiceer ook met entiteiten, (wat ikzelf een fijnere benaming vind omdat geesten voor zoveel mensen een beladen woord is) en ik ben er van overtuigd dat steeds meer en meer mensen dat zullen gaan doen in deze nieuwe tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn ook dit soort dingen te horen.
Dank je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ed je hebt het weer perfect beschreven +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi en wijs omschreven Ed, dikke plus
De reden dat geesten zich s"nachts openbaren is omdat je meer openstaat, vooral de fase tussen waken en slapen in.
Overdag ben je meer geaard, druk met allerlei werkzaamheden bezig, en ben je meer afgesloten.

Overigens ben ik er niet zo voor om veel met geesten te communiceren.
Zij zijn aan de overzijde, en hebben hun leven geleefd.
Wij zijn nog hier en hebben vele lessen te leren, en door het leven ten volle te beleven, zullen we die lessen ook leren, mits we er voor openstaan.
Maar dat is mijn persoonlijke visie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geesten ontmoeten gebeurd maar bij enkele mensen .
Je moet er open voor staan .
En je moet er zelf klaar voor zij te ontmoeten .
Vaak zijn het personen uit jou eigen omgeving die pas geleden zijn overleden jou vader jou moeder jou oma of opa .
Op die manier willen zij laten zien dat zij nog steeds van jou houden .
En die verschijningen gebeuren gewoon overdag .
Maar zoals jij wilt dat is niet mogelijk omdat er dan te weinig verschil is tussen de levenden en de overledenen .
Als een dierbare komt te overlijden dan neemt men afscheid .
En als je de overledenen zoals jij bedoeld nog vaak wilt ontmoeten dan denk ik dat je teveel laat lijden door de overledene .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is heel goed mogelijk dat je al eens met een geest/entiteit of hoe je hetook wilt noemen al kontakt hebt gehad, in je droom! als je over een pas overledene droomt en daar mee praat dan is het vaak echt alleen ervaren wij dat achteraf als een droom. Het is een soort mindgame..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bestaat er werkelijk ook maar 1 wetenschappelijk bewijs dat geesten bestaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geesten bestaan voornamelijk in enge verhalen en daar past het 'donker' goed bij. Dat maakt het spannender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of ik in geesten geloof, maar áls ze bestaan, dan heb je meer kans ze 's nachts tegen te komen, omdat het 'snachts stiller is dan overdag. Je bent zelf rustiger en staat meer open voor dit soort close encounters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar hoe je het ervaart. omdat je onbewuste en bewuste denkvermogen in het donker misschien meer geprikkeld word om te fantaseren.omdat het donker het onbekende is..(ga maar eens midden in de nacht in het bos staan.. helemaal alleen in het donker.engggg) als persoon ben je dan in een hele andere toestand dan als je overdag gewoon op straat loopt. want wanneer het schemerig, bijna donker is kan je al snel dingen fantaseren. en dingen aan zien voor iets wat eigenlijk iets doodnormaal is..waarvan je bijvoorbeeld de kriebels krijgt. dat allemaal omdat je het niet goed kan zien of horen. daarom komen ze vaak als het donker is.

We weten niet beter. films hebben dit ook beinvloed denk.

want elk film wat over geesten, entiteiten
, monsters etc etc gaan is meestal grauw , duister, stilte van de nacht , in het donker etc etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent heel erg geprikkeld overdag met van alles en nog wat en s'avonds niet dan ben je minder geprikeld maar dan moet je er wel heel open voor zijn anders kom je er nog niet met contact in maaar er zijn niet aleen goeie geesten dus die zullen dan wel de mensen terroriseren kijk maar eens op youtube naar kinderen van 15 jaar die flesje draaien hebben gedaan sommige die gaan dood van angst enzo

Toegevoegd na 1 minuut:
ze bestaan overigens wel ik heb er een x een gezien maar ik was toen zo bang daarna zij ik iets van ga weg ik wil je niet meer zien toen ging hij weg
(best wel flauw van mij mischien had hij het aleen maar goed bedoeld)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geesten kunnen niet gezien worden, toch denk je dat je ze ziet omdat het bijvoorbeeld donker is, dan word je zicht zwaar verminderd. hierdoor denk je dingen te zien die je niet ziet, wanneer je zicht op het beste punt is (overdag) zie je dat soort verbeeldingen niet. omdat ze er niet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ze wel zien!!!
Dat doen ze ook. Djinns tenminste wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat je overdag je je eigen veilig voelt en nergens aan denkt eigenlijk en dan praten veel mensen om je heen dus hoor je het vaak ook niet. Want s avonds meestal als je in bed ligt of je bent alleen thuis in de avond heb je vaak wel zo'n gevoel dat iets je volgt ofzo.
Nou ik denk dat dat dan geen geest is maar gewoon je verbeelding de enigste manier dat geesten iets doen ofzo zijn van die spelletjes waarmee je geesten kunt oproepen. Je weet wel met zo'n glas en dan iedereen z'n vinger erop houden enzo. Ik denk dat je dan alleen in aanraking in geesten kunt komen en verder is het denk ik alleen je fantasie doordat je een beetje angst hebt en je dan gaat verbeelden
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nog nooit onweerlegbaar bewijs geweest dat geesten bestaan. Persoonlijk geloof ik eerder in de hype. Vroeger waren onverklaarbare zaken de schuld van heksen. Na de eerste ruimte films waren het de buiten aardse wezen dusja.

Toegevoegd na 13 uur:
Het makkelijkste is om onverklaarbare zaken af te schuiven op iets. Of het nu geesten, heksen, boeman, klaas vaak etc is je bent jezelf ook tegelijker tijd aan het blokkeren om een verdere verklaring te zoeken. Feit is dat menselijk geloof een machtig iets is en daarbij maakt het weinig uit waarin je gelooft. Ons geloof is zo sterk dat we ons zelf gek kunnen maken met zaken die er niet zijn. Ik ben vroeger ook op zat plekken geweest en op tijden dat de meeste liever thuis blijven. Donkere bossen, oude boerderij en zelfs op begraaf plaatsten. Het enige wat ik merkte is dat het grootste gevecht tussen je oren plaats vind en niet om je heen. Sommige zullen zeggen omdat ik er niet in geloof. Tja ons geloof is machtig maar ik blijf liever nuchter en besef goed dat het onverklaarbare een verklaring heeft ook al weten we het nu nog niet. Ik vind het daarom ook niet verkeerd om te accepteren dat is onverklaarbaar is nu. We komen er vanzelf achter en persoonlijk volg ik liever feiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat we ze snachts zien omdat we dan het meeste tot rust zijn. overdag zijn we veel te druk met dingen om ze op te merken. al heb ik wel een aantal keer een geest gezien toen het licht in de kamer gewoon aan was, maar nog veel vaker als het donker was. maar ik heb mij er nu totaal voor afgesloten, ik was het zo zat ze gebruikte mij als communicatiepoort tussen het leven na de dood en het leven op aarde. ik moest heel veel dingen doorgeven aan mensen (die ook bleken te kloppen) maar ik had er geen zin meer in, ook omdat zij heel veel energie van mij namen, daardoor was ik erg moe.

maar buiten dat om, denk ik dat wij als mensen gewoon het makkelijkste te bereiken zijn als we rustig zijn en met niets bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen sta je er s nachts makkelijker voor open. Overdag op straat heb je het al druk genoeg met het zien en horen van aardse dingen. Een auto die voorbij rijdt, iemand die de weg vraagt. Wanneer je thuis in je bed ligt, merk je hen makkelijker op.

En daarnaast, de meesten willen je niet eens laten schrikken en proberen je zo voorzichtig mogelijk te benaderen. Maar hoe zou jij dat als geest doen, iemand benaderen s nachts zonder diegene proberen te laten schrikken. Ik denk dat ieder mens wel zou schrikken, omdat het toch een aparte verschijning blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We kunnen geesten niet zien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de ''scary'' verhalen opmerkelijker zijn en je meer zullen bijblijven is denk ik ook wel een antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geesten zijn er zowel op de dag als s nachts ,op de dag ben je drukker met andere dingen ,ze kunnen zelfs bezit van je nemen ,bv je kan kriegel worden of boosaardig ze niets goeds in de zin ,al lijkt het van wel ze vertellen je wat je wilt horen als je via een medium contact opneemt(wat je niet moet doen )en dat gebeurd ook op de dag wat ik mee heb gemaakt bij een kennis die er last van had ook op de dag lichten heel vel aan en uit, letters op de deuren, trillen van spullen ,en naderhand er kwam een medium bij ze thuis kwam ze vroeg of k ff kwam maar moest gelijk weer weg van het medium .k vond t wel leuk dat je weg wordt gestuurd omdat je in Jezus geloofd want de Geest was ook weg

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is denk k niet wat de meeste willen lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wereld waar degene heengaan die zijn overleden en deze wereld zijn 2 uitersten in belevingen, ook al zijn er overeenkomsten. Die afstand moet ook blijven. Daar waar geliefden of boodschappers of engelen ons proberen te bereiken moet er zo weinig mogelijk andere prikkels zijn. De signalen zijn soms zwak, in ons gewone drukke leven nemen we ze daarom meestal niet waar. Er is een goede reden voor het niet hebben van een "gezellig" contact. Wij moeten ons leven hier leven, zonder inmenging van degene die hier weg zijn. Maar de mogelijkheid is er wel vanuit de andere kant zei het soms met veel moeite.
Binnen mijn ervaring is het als het zoeken van een zender op de radio, je draait het knopje heen en weer en dan vind je plots de goede zender. Maar opeens valt de zender of ontvanger ook weer weg. Voor de overledene is het een grote "krachtinspanning" van zich te laten "horen". Persoonlijk waren veel van mijn ervaringen overdag en absoluut niet perse in de nacht of als het donker was. Ik was wel vaak in rust en soms was ik in een speciale geestestoestand: wanhopig of verdrietig of juist vrolijk en erg ontspannen. Soms was er geen enkele aanleiding, het gebeurde gewoon, terwijl ik de was ophing of de telefoon opnam. Soms was het subtiel, soms een duidelijk beeld, geur of zelfs geluid.