wat moet ik doen met mijn ''gaven''?

ik en helderziend/voelend. tot nu heb ik al vele mensen geholpen. toch word er tegen mij gezegd dat ik hier iets mee moet doen maar ik vind het moeilijk om er een vergoeding voor te vragen omdat ik altijd blij ben als ik iemandanders blij heb gemaakt.
Wat moet ik doen want er zullen wel mensen misbruik maken als je erbij vermeld gratis
aub mensen die normaal antwoord op kunnen geven

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Blijf je zelf, heb vertrouwen in je zelf, alles komt vanzelf op je pad als je er klaar voor bent, maarmate je groeit, `mag`je meer doen. Een ander helpen doe je vanuit je hart, vanuit je liefde, geld staat hier helemaal buiten, dat is een andere dementie. Toch zal er een moment komen, dat het gerechtvaardigd is er een vergoeding voor te gaan vragen en dat is op het moment dat je zelf onkosten gaat maken om anderen te helpen, door nooit iets te rekenen breng je mogelijk anderen in de verlegenheid, om dit goed te kunnen uitleggen het volgende... binnen ons bedrijf vond ik het wel prettig naar de klanten toe, ze een kopje koffie, thee of chocolade aan te bieden, heb toen een duur apparaat gekocht waar de mensen zonder te betalen zelf een kopje mochten pakken. Maar dit werd een grote flop, zelfs als ik het ze aanbood, wilde ze meestal geen koffie, de koffie was prima, ze konden pakken wanneer ze wilden, maar omdat het voor niets was, wilde ze het zo maar niet zelf pakken, toen ben ik een euro gaan rekenen voor een kopje, nu verkopen we bijna 3000 kopjes per jaar!! jaren lang heb ik ook mensen voor niets geholpen, maar sommige durfden niet terug te komen juist omdat het voor niets was, ze wilden niet opnieuw gratis beslag leggen op mijn tijd, nu reken ik wel wat, en iedereen kan komen wanneer hij wilt en zonder schuldgevoel dat het weer gratis is, door te betalen kopen ze als het ware mijn tijd om ze te helpen.

om je medemens te helpen zou je geen geld voor moeten vragen je gave heb je ook gratis... als je er geld voor gaat vragen kom je over als een oplichter... laat de mensen zelf de keuze of ze je er een vergoeding voor willen geven, je zou bv een vrijwilligers pot neer kunnen zetten, dan laat je het aan de dankbare over...

Als jij er je werk van wilt maken, dan kun je gewoon een vergoeding vragen hoor. Wil jij ander werk gaan doen en zo nu en dan gewoon iemand blij maken met je gaven, dan moet je ook duidelijk maken dat je niet iedereen kan en gaat helpen.

Uhu, en je geloofd ook zelf dat je helderziend bent. Laat me niet lachen. Dat is een fabeltje, wat niet wetenschappelijk bewezen is bestaat ook niet, een van de bekendste professoren ter wereld, een uit Engeland, heeft bewezen dat god nooit heeft kunnen bestaan en ook niet bestaat. Dus helderziend, dat zit alleen tussen je oren en tussen de oren van andere mensen die erin geloven.

Helderziendheid bestaat niet. Wellicht pik je goed signalen van mensen op en kun je leuk gezichten lezen, of welke trucs er ook al dan niet bewust gebruikt worden, maar echte bruikbare helderziendheid is werkelijk nog nooit aangetoond. De toekomst staat namelijk helemaal niet vast. De enige waarvan misbruik wordt gemaakt, zijn de mensen die er heilig in geloven en zich door zogenaamde helderzienden enorme geldbedragen afhandig laten maken, of van alles op de mouw laten spelden. Zou je echt een dergelijke gave hebben, dan zou je belangeloos je talent ten dienste stellen van de mensheid, die je dan eventueel achteraf financieel of anderszins zouden kunnen bedanken, zoals in China de dokter nog steeds wordt betaald. Maar dan zou je wel de eerste zijn......

Koester je "gaven", ga er voorzichtig en integer mee om. Mensen helpen zou in deze altijd belangeloos moeten zijn, geld verdienen doe je voor broodwinning en je gaven hiervoor gebruiken is te riskant. Dus zoek een leuke job voor het geld en help mensen met je gaven......

Als je het gewoon doet uit liefde en om iemand te helpen kun je het gewoon geven.Maar als je later je beroep ervan wil maken kun je gewoon eens kijken op een site voor dit soort dingen om met je gave te leren omgaan of er nog meer mee te kunnen doen.Net als mooie muziek maken kun je ook hier met deze gave positieve dingen doen zolang je je ego maar niet voedt.En alles met liefde en niet uit eigenbelang te werk gaat dan komt alles vanzelf wel op je weg.

Een vriendin van mij heeft bijzondere gaven. Zij kan mensen helpen. Zij vraagt geen geld en maakt geen reclame. Zij krijgt 'bekendheid' door mond op mond reclame. Zij helpt iedereen. Wel heeft zij in haar huis een hele kamer ingericht voor sessies. Het kost haar ook veel energie (lichamelijk) om dit te doen. Het enige wat zij vraagt is een bijdrage (naar wat iemand kan en wil missen) voor nieuwe kaarsen, wierrook etc. Zij schenkt koffie en thee, sap ed. en steekt er haar vrije tijd in. De een kan 20 euro missen en de ander 2 euro. Het maakt haar niets uit, dat is ook niet het uitgangspunt van haar sessies. Ze houdt het bewust heel klein (onbekend) en ze neemt ook altijd een paar maanden rust om op te laden, dwz ze doet het niet het hele jaar door. Misschien is dit een antwoord op je vraag?

@Jenesy, als je straling niet kun meten, kun je het ook niet bewust waarnemen, wij als mens kunnen geen een straling met het blote oog waarnemen (dus zien), wel voelen en dat is alleen infra-rode straling. Straling die je niet kunt meten, kun je ook niet waarnemen. @Steenuiltje, als je aanwijst waar die Timboektoe van jou dan ligt, geloof ik het wel. @Menneke, wat bedoel je toch met een persoon die 1000den jaren geleden geleefd heeft? Ik snap het niet helemaal, graag een duidelijke nadere verklaring. PS: Vind deze discussie wel leuk!

Gebruik je gave ten dienste van de mensheid, zonder er zelf beter van te willen worden. Doe dit uit overtuiging, en uit de wil om echt te willen helpen. Als er mensen zijn die misbruik van je willen maken, heeft dat niets met jou te maken maar met die mensen. Als zij ervoor kiezen om een negatief karma op te bouwen, het zij zo. Denk wel om je ego, zoals monique net al aangaf, en gebruik je gave uit liefde en overtuiging.

Als jij denkt dat je zo goed bent in die helderziendheid maak er dan je beroep van. Er zijn veel mensen die graag willen betalen om iets aangepraat te krijgen en hoe onrustiger de tijden worden des te meer klanten zul je hebben. Vreemd trouwens dat je het hier alleen maar hebt over het blij maken van mensen. Wat doe je met die gevallen waarbij je alleen maar ellende voorziet en er niks te verzinnen is om ze blij te maken?

Ook als je wel geld vraagt voor je diensten/hulp zullen er mensen zijn die misbruik van je (willen) maken. Als je het op zich prima vindt dat je gratis werkt, zou ik dat lekker blijven doen. Wat het misbruik betreft zul je goed naar jezelf moeten luisteren. Helderziende/voelende/horende etc mensen zijn sterk geneigd zich op een nader te richten. Dit is op zichzelf heel goed, maar kan tot effect hebben dat ze minder in contact staan met wat er bij hen zelf gebeurt. Er zijn altijd wel signalen wanneer iemand misbruik van je maakt, maar die signalen zul je zelf en bij je zelf moeten herkennen. Tip: leer naast open staan voor de ander, je ook af te sluiten en tijd en energie te geven aan jezelf. Daar zijn cursussen voor en boeken over. Op die manier blijft je werken zo zuiver mogelijk en kun je meer doen, voor de ander en voor jezelf. Vergis je niet in de effecten van het constant 'open' staan op je gezondheid!

Als jij mensen helpt met een gave (hoe die gave dan ook bewust of onbewust tot stand komt, doet er zelfs niet toe) en je zou er je beroep van willen maken, dan mag jij daar best geld voor vragen, alleen vind ik dath et dan om een schappelijk bedrag moet gaan, dus geen 100 euro voor een uurtje werk bijvoorbeeld. Aan de andere kant geef je zelf aan dat jij je daar niet goed bij voelt en aangezien jij juist heel erg iets heb met gevoel, is dat zeker bij jou een belangrijk punt. Je volgt je intuitie, je gevoelens, je beeldne bij het helpen met mensen, dan moet je dat zeker ook op jezelf toepassen en als het niet goed voelt, dan valt het dus af te raden om het toch te gaan doen. Je gaat dan in tegen je eigen gevoel en eigen wijsheid en gaat dan in tegen het advies die je jezelf gevoelsmatig geeft. En als je het mensen gewoon helpt die op je pad komen of als het toevallig zo loopt, prima toch? Dan doe je er toch ook wat mee? Rond lopen en verkondigen dat je gratis consulten geeft op dit gebied, lijkt me ook onverstandig. Gewoon kijken wat je tegen komt, helpen waar het kan en verder je eigen ding doen is mijn mening.

Ik sluit me volledig aan bij het antwoord van Ed met deze kleine toevoeging: doe niets dan goed en help anderen. Hou het zo puur als het maar kan. Laat geld niet een verstorende factor zijn. Sommige mensen willen niet "in de schuld staan", help ze met deze beperkende instelling. Jij hebt de kracht om dit te veranderen. Diegene die bij je komen kan je helpen. Hun oprechtheid kan jij uitstekend lezen en daarop je hulp aanpassen. Laat mensen naar jou komen, dan weet je dat ze klaar zijn om jou hulp te ontvangen! Vertrouw je gave en je gevoel.

doe mee aan Uri geller of een dergelijk programma

Als je de gave zou hebben dat je heel mooi kon zingen (waar ook iedereen heel vrolijk van wordt) zou je er dan problemen mee hebben dat professioneel en betaald te gaan doen? De meeste muzikanten niet hoor. En de mensen vinden het ook normaal om te betalen voor een concert. Zolang jij en je klanten van je talent zijn overtuigd, er waarde in zien, is het geen probleem er geld voor te vragen.

Vraag eens rond in je omgeving wat er al is aan gelijksoortige diensten, en baseer het bedrag daarop, maar net er iets onder omdat je " nieuw" bent. Mensen die bij je komen hebben altijd een keuze. je niet opgelaten voelen, dus! Dus als ze jouw gevraagde bedrag betalen, hebben ze het er waarschijnlijk voor over. Je bent er immers wel tijd aan kwijt, daar mag best wat tegenover staan. In mijn omgeving ken ik iemand die een sessie doet voor 60, een ander 20. Het duurt een uur tot twee uur.

vooral NIET delen met de rest van de wereld , gewoon voor jezelf houden en op een dag kan je er net als ons ook hartelijk om lachen.

Blijf jezelf en ontwikkel jezelf. Terzijnertijd krijg daar zelf antwoord op. Toegevoegd na 1 minuut: Blijf jezelf en ontwikkel jezelf. Terzijnertijd krijg je daar vanzelf antwoord op.

Als je een blij gevoel krijgt, vraag je beter niets... voldoening is de mooiste beloning voor jezelf. Als je zeker weet dat de mensen zeer welstellend zijn, accepteer dan hun gift maar maak het duidelijk dat je dit zal gebruiken voor een goed doel. (Welk moet je natuurlijk zelf bepalen) Als mensen écht iets willen geven, is het beter dat nuttig te besteden dan wat ze je later bedanken met waardeloze cadeaus. Ps: Had je dit antwoord niet kunnen voorspellen ? ;-)

Helderziendheid bestaat niet. Charlatans zoals Char en die kerel die met baby's praat zijn oplichters. Ze maken gebruik van een techniek die cold reading heet. Goochelaar Derren Brown legt het nog eens uit in een interview gehouden door Richard Dawkins (ook zeer sceptisch).

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=Xswt8B8-UTM

ik zal je eens wat zeggen ik heb zelf reiki en met jouw gave mag je nooit ver niks doen als je niks wilt vragen dan kunnen ze wel iets geven van een plantje of zo als het maar iets is weet je waarom anders waarderen ze het niet en het mag ook niet voor niets zijn die gave is er niet voor niets bij jouw en weet je je kan er beter wel wat mee doen anders blijf je altijd met vragen hoe kan het he of kan ik wel iemand mee helpen gewoon doen dat doe ik dus ook met mijn reiki nou veel suc6 er mee

Ik vind het juist heel goed van je dat je er geen geld voor vraagt. Ik krijg juist bij mensen die er geld voor vragen een negatief gevoel. Het is heel integer om je medemens met je gaven te helpen. Gewoon zo doorgaan zou ik zeggen!

als je geld gaat vragen heb je kans dat mensen je niet meer serieus nemen, dat je het doet voor geld en dat je gewoon een boekje gelezen hebt over wat voor vragen je moet stellen in het algemeen om mensen zich persoonlijk tot je advies aangetrokken kunnen voelen.. ik wou het gewoon voor vrienden en familie doen en als je buiten hen mensen wilt helpen zal ik gewoon om mn intuitie afgaan als ik jou was... natuurlijk is het altijd fijn als ze wat terug geven.. en dat zullen ze ook doen als ze dankbaar zijn..