Door bewuster na te denken en te handelen, en baas te zijn over jezelf.
Het is goed dat je jezelf af en toe eens een spiegel voorhoudt, om te onderzoeken of het leven wat je leeft, werkelijk het leven is wat je wilt.
Is het je diepste intentie om dien baan te hebben of die relatie?
Wat zijn je verborgen drijfveren of mechanieken, waardoor je steeds weer in de stress beland, of dat je vlucht in het veilige.
Dit zijn slechts voorbeelden, maar door de verantwoordelijkheid over jezelf te nemen, en jezelf te trainen, kun je een stuk bewuster gaan leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Door je zegeningen te tellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je verleden een plaatsje te geven en je te focussen op de toekomst.

Toegevoegd na 3 minuten:
En door je energie niet te verspillen aan negatieve zaken, maar je te richten op het positieve.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door na te denken bij alles wat je doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewust leven is ons rekenschap geven van hoe wij reageren tegenover mensen.
En hoe we onszelf plaatsen tegenover ons eigen spiegelbeeld.
Laten we met kleine pasjes vooruitgaan.
Laat ons beginnen met onszelf vele vragen te stellen. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de betrekkelijkheid ervan in te zien.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door aan niets verslaafd te geraken.En door eigenschappen als liefde, vreugde, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtaardigheid, zelfbeheersing in je leven aan te kweken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Momenteel zijn er veel cursussen Mindfulness te volgen. Ben er zelf heel enthousiast over. Daar leer je om bewuster in het nu te zijn.
Onderstaand de info van Wikipedia, scheelt me een boel vertellen en uitleggen ;-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mindfulness
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar keer per dag even een pas op de plaats maken,kijk om je heen,neem t in je op,wordt hier bewust van. Geniet van dat moment. ..adem een paar keer heel diep in en uit en dan bemerk je op een gegeven moment dat je dan een glimlach hebt. Die is dan onbewust ontstaan..... wees je daar dan weer bewust van....geniet!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geniet van elk moment van de dag.
Ieder dag is een geschenk,wees blij dat je er bent.
Leef alsof het je laatste was.

K'leef bewuster na een bijna dodelijk verkeersongeval,heb ik ingezien dat het leven aan een zijde draadje hangt en mijn karakter is totaal veranderd.

Het leven is een wonder en zo snel voorbij.
Geniet van de kleine dingen in het leven als een zonsopgang of een zonsondergang,onbeschrijfelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te leren de hoofd- van de bijzaken te onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door alles met aandacht te doen.

Door waardering te hebben voor alles wat er gebeurd.

Door alles positief te zien en daarvan te genieten.

Laat de tijd niet voorbijschieten, het leven gaat gaat al zo snel. Voor je het weet is het al voorbij, dat is zonde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewust leven is leven met de wereld zoals 'ie is. Dat wil zeggen: niet met de wereld zoals je wil dat 'ie is.
Accepteer dat niet alles om jou draait maar dat de dingen gewoon zijn zoals ze zijn. Bedenk niet van alles bij elke gebeurtenis en interpreteer het niet vanuit je eigen angsten.
Leef in de wereld en niet in je hoofd.
(PS: mediteren helpt om daarmee te oefenen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bewust leven is volgens mij je bewust zijn van de levenslessen die overal voor het oprapen liggen, de reden van dingen, waarom je op een bepaalde manier reageert. en daarnaast door jezelf beter te leren kennen, de juiste keuzes kunt maken. dus dat je dingen kiest die goed voor je zijn. goed voor jezelf zorgt.

een leuk boekje: alles heeft een reden - Kirschenbaum
wat ook leuk is: de ontdekking van het ware zelf - Ingeborg Bosch

als je deze boekjes gaat lezen in combinatie met meditatie/mindfullnes/ademhalingsoefeningen, dan zul je je meer bewust worden, dus bewuster gaan leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je verantwoordelijkheden te leren. Vraag je zelf waarom je je zo gedraagt en welk effect het heeft op andere en op je zelf. Probeer te snappen wie je bent en waarom je zoeken doet.