Word ik gediscrimineerd als ik (als niet moslim) niet in mekka mag komen?

Bijvoorbeeld,elke kerk en bedevaartsoord of iets van een andere religie is toegankelijk voor ieder persoon ongeacht religie of afkomst.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Open deur.

Het beste antwoord

Dat is absoluut discriminatie en legt tevens het ware karakter van de praktiserende Islam bloot; dus ook die van de "gewone gematigde Islamiet". Het is toch heel vreemd dat je je daarover een vraag stelt? Is dat voor jou zo onvoorstelbaar dan? Het is dagelijkse praktijk. Je kunt zelfs met een Bijbel in je bagage niet Saoedie Arabië binnenkomen. Laat staan dat daar of in welk Islamitisch land ook zoiets bestaat als overheidssubsidie voor de bouw van christelijke Kerken. Dat is helemaal humor.
De overtuigde vervolging en het doden van: Alafieten, Armenen, Druzen, Christenen, Hindoes, Soefi's, homofielen, mensen die geen Islamiet / moslim meer willen zijn etc om niets anders dan eenvoudig wat ze zijn: nooit over gehoord? Zou dat ook misschien wel voortkomen uit best wel discriminatie een beetje? De humor ligt op straat. Is een beetje: "bah".
Islam = onderwerping en niets anders. Scheiding van Kerk en Staat (hèt kernpunt)?: ammehoela-nooit. Democratie is een verdorvenheid van de Westerse Cultuur. Ik kan me toch niet voorstellen van mijn kant dat je daar nooit over hebt gehoord, toch?
Tegenvraag: mag een moslim / Islamiet het Vaticaan in Rome bezoeken? (het heiligste der heiligen). Het was een moslim die aldaar een aanslag pleegde op de paus; oeps: het antwoord al gegeven. En zoals het de paus behoort: hij vergeeft na overleving de 'moordenaar-in-spé'. Dat is toch heel wat andere religieuze 'koek' dan de Islam presenteert, niet?
Onderzoek alles, doe ontdekkingen, oordeel zelf, maar wees reeel staande in de werkelijkheid: handhaaf de eigen duur verworven waarden en normen van onze Westerse wereld en verdedig en bescherm deze. Wat onder andere betekent: overtuigde scheiding van Kerk en Staat en geen discriminatie van bijvoorbeeld Islamieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
wat denk jij mekka is een toeristische stad. het is special voor de moslims om daar te bidden in de ka'abe. en jullie christenen de bijbel is al honderden keren verandert. in de gedchiedenis staat zelf dat de paus voor deed als god en regels in de bijbel veranderde.

Andere antwoorden (6)

Sterker nog...je komt Mekka helemaal niet binnen.
De stad is streng verboden voor niet-moslims.

Toegevoegd na 57 seconden:
Dus ja...er wordt onderscheid naar geloof gemaakt en dat is discriminatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens zijn ook veel hindoe-heiligdommen niet toegankelijk voor niet-hindoes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt elke willekeurige moskee binnenlopen, mits je de regels respecteert uiteraard.

Mekka is alleen voor moslims die daar speciaal komen om te bidden. Het gaat er daar op zo'n specifieke manier aan toe met allerlei geschreven en ongeschreven regeltjes, dat het niet wenselijk is dat er nieuwsgierige toeristen doorheen lopen. Daar zou jij je zelf ook niet prettig bij voelen. Je zou dit best als discriminatie kunnen zien, als je het vanuit een negatieve hoek wil bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is zo.

En wij geven het goeie voorbeeld hoe dat beter kan:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, als jij je gediscrimineerd voelt. ik voel me ook gediscrimineerd als ik de vrouwelijke wc niet binnen mag :D maar waarom zou jij je gediscrimineerd voelen, als niet moslim? volgens mij heeft het te maken met eigen motieven. ik zou als ik was mij zelf een vraag stellen wat wil ik daar gaan doen, in Mekka. en als je eerljk bent met je zelf en een beetje geluk hebt, antwoord op je vraag wordt ook duidelijker. misschien is het zelfs terecht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zie je dit als discriminatie?
Je hebt er toch verder eigenlijk niks te zoeken als je niet moslim bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag kan alleen goed beantwoord worden als we eerst overeenstemming over de definitie discriminatie hebben en dat is al moeilijk genoeg !
Mag ik na het sporten mij douchen (als man) in de dames kleedkamer? nee, lijkt me logisch. Maar wordt ik dan gediscrimineerd? Nee, zullen we met z'n allen zeggen.
Blijkbaar geldt hetzelfde voor Mekka en de Islam; voor hun is het "logisch" dat niet-Islamieten niet in Mekka komen.
Discriminatie is heel sterk aan de grondwet gebonden en autonome landen mogen allemaal een eigen grondwet hebben en die hebben ze dan ook.
Als individu en vooraleerst wereldburger ervaar ik sommige zaken ook als bijzonder vreemd en grenzend aan discriminatie. Het wordt echter nog gekker als er positief gediscrimineerd moet gaan worden volgens de wet; ik als ondernemer MOET dan bepaalde personen bijv. eerder een aanstelling in mijn onderneming geven dan andere, beter gekwalificeerde mensen. Als mijn klanten er niet zo veel prijs op stellen door een religieus iemand -die daar al te nadrukkelijk voor uitkomt- bediend willen worden mocht ik toch tot voor kort zelf kiezen wie ik aanneem. Nu niet meer; er zijn talloze voorbeelden te noemen waarin in personeels advertenties een bepaalde groep mensen eerder de voorkeur krijgt dan andere. Dit onder de term positieve discriminatie. Ik vind dit regelrechte discriminatie en zou mij bijzonder ongemakkelijk voelen als ik tot de groep zou behoren welke " de voorrang" zou hebben.
Dus terugkomend op mijn douche verhaal; alle vrouwen mogen in de dames douche douchen maar de voorkeur gaat uit naar niet-dikke vrouwen, vrouwen onder de 40 en vrouwen met een niet-Nederlandse nationaliteit. beetje flauwe vergelijking maar het komt op hetzelfde neer.