Als je extreem behoefte voelt om te knuffelen bij iemand die daar totaal geen zin aan heeft, hoe kun je dan "pijnloos" omschakelen naar fijn voelen?

Toegevoegd na 1 minuut:
goeie snelle stemmingsschakelaar gezocht

Weet jij het antwoord?

/2500

Aha. Ik heb daar een hele goede tip voor. Je moet dan zeggen: "Weet je wat? Bekijk jij het maar! Ik ga wel op Goeievraag vragen of er nog wat te doen is aan mijn toekomst en mijn geluk!" Dat lucht ontzettend op!

Als die iemand jouw geliefde is en de gevoelens waren wederzijds dan is de pijn die je ondervindt een signaal van onvrede. Wegvluchten zal hooguit uitstel geven. Je zult terug moeten naar de bron.

Probeer het langzaam op te bouwen d.m.v. het gezellig maken (waxinelichtjes,een drankje,de haard/verwarming lekker aan en een romantisch muziekje opzetten,misschien ook wat pikante kleding): dit i.g.v. wanneer je hier je relatie mee bedoelt. In andere gevallen---bij iemand die géén relatie is en gewoon,om wat voor reden dan ook,géén behoefte heeft on geknuffeld te worden,is misschien een streling of aai al genoeg én "went" diegeen eraan. Wanneer je die ander zijn/haar gevoelens in deze respecteert,kun je ook wat meer afstand proberen te nemen en je eigen hevige gevoel om te knuffelen ( proberen) te relativeren. Geduld is hier wellicht een schone zaak en wie weet,dat diegeen nog wel bijtrekt,wanneer jij hem/haar ruimyte en tijd geeft....

Om je goed te voelen hoef je niet altijd te knuffelen, omdat je je ook fijn kan voelen doordat je zelfrespect hebt, en een groot gevoel van eigenwaarde. Je hoeft dan niet steeds door een ander bevestigd te worden om je fijn te voelen. Knuffelen kan fijn zijn, zeker als er een ware liefdesband is tussen mensen, en een diep begrijpen, elkaar begrijpen zonder woorden. Dan kan de liefdesenergie gedeeld worden door elkaar te strelen, zodat de liefde zich kan vermengen, tot iets heel moois en kostbaars. Knuffelen daarentegen heeft ook een negatieve kant. Als je knuffelt om je lusten te bevredigen, puur en ego gericht, kan de ander zich niet prettig voelen, en de knuffel als beklemmend en onaangenaam ervaren. Misschien dat je het kunt bespreken met degene die niet geknuffel wil worden, een goed en eerlijk gesprek lost al veel opstakels op. Misschien dat er ook een diepere oorzaak is aan te wijzen door een negatieve ervaring. In ieder geval wil ik je een welgemeende virtuele knuffel geven. Ik hoop dat ik door dit antwoord een deel van je vraag hebt beantwoord.

Als ik goed heb geteld is dit je 5de knuffelvraag ! Het houdt je nogal bezig. Waar ben je nog steeds naar op zoek? Knuffelen is vragen om een reactie. Knuffelen is vragen om aandacht. Knuffelen is vragen om respect. Knuffelen is vragen om gelijkwaardigheid. Knuffelen is vragen om liefde. Knuffelen is vragen om waardering. knuffelen is vragen om geknuffeld te worden. Maar niet iedereen spreekt de taal van het knuffelen. Je partner denkt misschien, nu even niet. Je partner denkt misschien, heb je haar weer. Je partner denkt misschien, als het zo moet. Je partner denkt misschien, als ik wat wil, begin ik er zelf wel over. Je partner denkt misschien, voor mij hoeft dit niet. Je partner denkt misschien, mens blijf toch van me af. je partner kan/ durft zich zo, moeilijk te uiten. Je goede stemmingsschakelaar is, dat je denkt, ik weet hoe je bent en toch hou ik van je, ondanks alles.

Ten eerste kan je die knuffel altijd visualiseren. Daar heb je die ander helemaal niet voor nodig, en hij zal er evengoed profijt van hebben. Knuffelen is niet voor iedereen weggelegd. Het is best moeilijk hoor en sommigen vinden het ook moeilijk. Als je nooit als kind bent geknuffeld, dan zal het raar zijn en moet je het opnieuw leren. Als je er een trauma door hebt gehad, omdat een gemene oma je altijd op schoot werd VASTgehouden.

Ik vind dit een moeilijke vraag, omdat ik weet dat mijn lieve moeder een groot deel van haar huwelijk heeft gehunkerd naar knuffels, maar nooit wat heeft gekregen van mijn vader. Ze mocht alleen soms zijn hand vasthouden als hij journaal keek of ze mocht zijn voeten masseren als hij vermoeide voeten had. Ik vind ergens dat je partner jou tot op bepaalde hoogte tegemoet moet komen. Zin in knuffelen kan soms voelen als een eerste levensbehoefte (zo voel ik dat zelf ook). Het kan net zo'n sterk gevoel zijn als zin in seks of sterker nog. Hoe vaak geef jij trouwens je man zijn zin als hij seks wil en jij niet? Máák jij dan zin? Of zeg je: "Blijf van me af?"

Ga praten met je relatie. Als hij / zij geen behoefte cq wens heeft om jou te knuffelen , vertel hem/ haar dat je het wel eens buiten de ( voor) deur zou kunnen gaan zoeken.

Bronnen:
ervaring met mijn eigen knuffel vriendin