Als je extreem behoefte voelt om te knuffelen bij iemand die daar totaal geen zin aan heeft, hoe kun je dan "pijnloos" omschakelen naar fijn voelen?

Toegevoegd na 1 minuut:
goeie snelle stemmingsschakelaar gezocht

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.1K
Kimath
13 jaar geleden
Bedoel je voor jezelf, of voor die andere persoon die niet geknuffeld wilt worden, ik snap de vraag niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
degene die wil knuffelen wordt afgewezen voor zijn/haar gevoel dus dat is de gene die pijnloos een schakelaar nodig heeft...
Kimath
13 jaar geleden
Ik vind zelf, als iemand niet wil, moet je niet proberen die persoon te dwingen.
Is er op dat moment niemand anders in de buurt die je kan knuffelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee en daar gaat het ook niet om :) het gaat erom dat dat gevoel van willen knuffelen, willen aanraken op een prettige manier onderdrukt kan worden ter plekke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@forallweknow, ik heb iemand gekend die enorm veel knuffelen nodig had. Zij ging het buiten de deur zoeken . Haha nog wel bij mij :-) .Nou wil ik zeker niet suggereren dat jij het buiten de (voor) deur moet gaan zoeken , maar ik ben de mening toegedaan dat een knuffel wens iets heel belangrijks kan zijn . Vandaar dat ik je ga antwoorden . Als je iets wil weten over mijn knuffelrelatie met mijn knuffelvriendin sta ik open voor een PB.

Antwoorden (8)

Aha. Ik heb daar een hele goede tip voor. Je moet dan zeggen: "Weet je wat? Bekijk jij het maar! Ik ga wel op Goeievraag vragen of er nog wat te doen is aan mijn toekomst en mijn geluk!" Dat lucht ontzettend op!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah vandaar je naam "escape":P
Als die iemand jouw geliefde is en de gevoelens waren wederzijds dan is de pijn die je ondervindt een signaal van onvrede.
Wegvluchten zal hooguit uitstel geven.
Je zult terug moeten naar de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het langzaam op te bouwen d.m.v. het gezellig maken (waxinelichtjes,een drankje,de haard/verwarming lekker aan en een romantisch muziekje opzetten,misschien ook wat pikante kleding):
dit i.g.v. wanneer je hier je relatie mee bedoelt.

In andere gevallen---bij iemand die géén relatie is en gewoon,om wat voor reden dan ook,géén behoefte heeft on geknuffeld te worden,is misschien een streling of aai al genoeg én "went" diegeen eraan.

Wanneer je die ander zijn/haar gevoelens in deze respecteert,kun je ook wat meer afstand proberen te nemen en je eigen hevige gevoel om te knuffelen ( proberen) te relativeren.

Geduld is hier wellicht een schone zaak en wie weet,dat diegeen nog wel bijtrekt,wanneer jij hem/haar ruimyte en tijd geeft....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je goed te voelen hoef je niet altijd te knuffelen, omdat je je ook fijn kan voelen doordat je zelfrespect hebt, en een groot gevoel van eigenwaarde.
Je hoeft dan niet steeds door een ander bevestigd te worden om je fijn te voelen.

Knuffelen kan fijn zijn, zeker als er een ware liefdesband is tussen mensen, en een diep begrijpen, elkaar begrijpen zonder woorden.
Dan kan de liefdesenergie gedeeld worden door elkaar te strelen, zodat de liefde zich kan vermengen, tot iets heel moois en kostbaars.

Knuffelen daarentegen heeft ook een negatieve kant.
Als je knuffelt om je lusten te bevredigen, puur en ego gericht, kan de ander zich niet prettig voelen, en de knuffel als beklemmend en onaangenaam ervaren.

Misschien dat je het kunt bespreken met degene die niet geknuffel wil worden, een goed en eerlijk gesprek lost al veel opstakels op.
Misschien dat er ook een diepere oorzaak is aan te wijzen door een negatieve ervaring.

In ieder geval wil ik je een welgemeende virtuele knuffel geven.
Ik hoop dat ik door dit antwoord een deel van je vraag hebt beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik goed heb geteld is dit je 5de knuffelvraag !
Het houdt je nogal bezig.
Waar ben je nog steeds naar op zoek?

Knuffelen is vragen om een reactie.
Knuffelen is vragen om aandacht.
Knuffelen is vragen om respect.
Knuffelen is vragen om gelijkwaardigheid.
Knuffelen is vragen om liefde.
Knuffelen is vragen om waardering.
knuffelen is vragen om geknuffeld te worden.

Maar niet iedereen spreekt de taal van het knuffelen.

Je partner denkt misschien, nu even niet.
Je partner denkt misschien, heb je haar weer.
Je partner denkt misschien, als het zo moet.
Je partner denkt misschien, als ik wat wil, begin ik er zelf wel over.
Je partner denkt misschien, voor mij hoeft dit niet.
Je partner denkt misschien, mens blijf toch van me af.
je partner kan/ durft zich zo, moeilijk te uiten.

Je goede stemmingsschakelaar is, dat je denkt, ik weet hoe je bent en toch hou ik van je, ondanks alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mist nog een item Ed, iets waaraan ze werkt:
Knuffelen om liefde te GEVEN.
zondag
13 jaar geleden
En wat als die ander die liefde helemaal niet wil ontvangen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erg mooi geschreven ed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja sorry Ed blijkbaar houd ik van knuffelvragen omdat ik van knuffelen houd. Je kunt er zo lekker je ei in kwijt als het loopt zoals het makkelijk en vanzelf gaat... Dan is dat gewoon het ultieme gevoel van liefde overbrengen dat nog een extra dimensie geeft aan de liefde die er sowieso al IS. Toch wil ik mensen met tegenovergestelde gevoelens ook begrijpen, want als ik begrijp, dan kan ik het naast me neerleggen en is de druk van de ketel... Vandaar de vraag. ( mijn druk btw)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Zondag, knuffelen, kan door de ander worden afgewezen, niet omdat er geen liefde is, maar omdat de ander er niet goed kan omgaan, het te dichtbij vind, zijn karakter het niet toestaat ( komt het meeste voor) , ooit ernstig gekwetst is geweest in deze of vorig relatie's en als een soort van beveiliging het niet meer toelaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ forall. toen ik de vraag las, dacht ik even, he, alweer een knuffelvraag? Ik dacht zoek die andere even op en zag dat er niet een maar 4 andere knuffelvragen waren, het is dus duidelijk een onderwerp dat nog niet opgelost is en je nog steeds erg bezig houdt, zie ook mijn antwoord hierboven bij zondag, dat maakt het andere antwoord van mij, aan jou compleet. @ gdan. ja je hebt gelijk, die hoort er nog bij.
maar vond hem niet in het rijtje passen, had ik zo mijn redenen voor.
zondag
13 jaar geleden
Dat bedoelde ik niet Ed. Ik bedoelde eigenlijk "En wat als die ander die liefde helemaal niet MEER wil ontvangen?". Dus: je houdt van iemand en hij/zij ook van jou, denk je. Jouw liefde blijft onveranderd maar die ander wordt steeds kouder en terughoudender met knuffelen. Wat voor keus blijft je dan nog anders dan de relatie te beëindigen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen maar geven maar niets terug krijgen zonder een oorzaak, is het einde van een relatie, vrees ik.
Wat kun je anders doen?
Praten met elkaar, de ander zal waarschijnlijk niet eens begrijpen waar je het over wilt hebben.
ja, wat dan?
Hopen op andere tijden en maar proberen te leven met de situatie, er zullen toch ook nog wel positieve dingen over zijn, die je wel gezamenlijk hebt.
Moeilijk onderwerp als je de vraag zo stelt en heel persoonlijk, het voelt of het ook met jou zelf betrekking heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja steeds kouder wordend is er geen houden meer aan... dan pijnig je jezelf alleen maar... zeer herkenbaar
Ten eerste kan je die knuffel altijd visualiseren. Daar heb je die ander helemaal niet voor nodig, en hij zal er evengoed profijt van hebben.

Knuffelen is niet voor iedereen weggelegd. Het is best moeilijk hoor en sommigen vinden het ook moeilijk. Als je nooit als kind bent geknuffeld, dan zal het raar zijn en moet je het opnieuw leren.
Als je er een trauma door hebt gehad, omdat een gemene oma je altijd op schoot werd VASTgehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit een moeilijke vraag, omdat ik weet dat mijn lieve moeder een groot deel van haar huwelijk heeft gehunkerd naar knuffels, maar nooit wat heeft gekregen van mijn vader. Ze mocht alleen soms zijn hand vasthouden als hij journaal keek of ze mocht zijn voeten masseren als hij vermoeide voeten had.
Ik vind ergens dat je partner jou tot op bepaalde hoogte tegemoet moet komen. Zin in knuffelen kan soms voelen als een eerste levensbehoefte (zo voel ik dat zelf ook). Het kan net zo'n sterk gevoel zijn als zin in seks of sterker nog.
Hoe vaak geef jij trouwens je man zijn zin als hij seks wil en jij niet? Máák jij dan zin? Of zeg je: "Blijf van me af?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga praten met je relatie. Als hij / zij geen behoefte cq wens heeft om jou te knuffelen , vertel hem/ haar dat je het wel eens buiten de ( voor) deur zou kunnen gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was al zo ^^