Ja. Ook voor jouw leven was er leven. Tevens zijn er culturen waar men heilig overtuigd is dat er leven voor en of na de dood is. Persoonlijk geloof ik dit niet; Maar als je het wel geloofd hoor je bij de meerderheid op deze aardbol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Niet dat ik mij herinneren kan, maar ja ik weet ook niet zeker of er leven is tijdens het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie vraag, voor een open antwoord!

Mijn antwoord: Ja, en zo niet, dan toch!!

Ik geloof van wel, maar we kunnen het nog niet bewijzen!

De mens is tot vele dingen in staat, behalve het bewijzen van een vorig leven of een hiernamaals!

We zullen allemaal, onbewust ooit het antwoord ervaren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat was er, dat waren mijn ouders en daarvoor hun ouders en zo maar door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL (de mijne ook al.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn we met een hele club! Wat een leven hè?
Ze was er al vóór jou en is er nu voor jou: je moeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want 'het leven' is niet begonnen met jouw leven.

Als je het bedoelt als in 'bestaat reïncarnatie', dan is mijn antwoord: geen idee, ik vermoed van niet maar ik kan het niet bewijzen (en tot nu toe heeft ook niemand onomstotelijk kunnen bewijzen dat het wel bestaat).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut, ik geloof daar zeker in.
Er zijn vele mensen, en vooral kleine kinderen die zich duidelijk een vorig leven kunnen herinneren.
Zij geven vele details, en soms na vele naspeuringen blijkt dit te kloppen.
Ik denk dat wij een ruwe diamant zijn, die na vele levens steeds verfijnder wordt, zodat we gaan schitteren.
Het is ook een eerlijk en rechtvaardig systeem, zodat misdaden begaan in een vorig leven, nooit zonder gevolgen zullen zijn.
Reïncarnatie behoorde ook tot het gedachtegoed van het prille christendom, maar is er langzaam uitgefilterd door de eerste kerkvaders die het maar niets vonden.
Nu zeg je misschien, ik kan er mij niets van herinneren, dat klopt, het is toegedekt omdat je dit leven ten volle moet beleven, zonder dat vroege ervaringen je in de weg staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Typisch een levensbeschouwings vraag. Niemand weet het precies, want niemand herinnert het zich. Dus je kunt het nergens uit herleiden. Maar het kan wel zo zijn dat er een vorig leven was, en als je dood gaat, nog een leven hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik geloof erin. Zelf heb ik ook vlagen van een vorig leven gezien, ook al heb ik die plaatsen nog niet ontdekt. In dat opzichte ziet Ed zijn beelden een stuk helderder.

Mijn ouders ken ik ook al uit een vorig leven, tijd waarin heksen werden verbrand. Mijn oudste herinnering komt van voor Chr. uit de keltische tijd in Engeland.

Maar ook een tijd van 1000 jaar terug uit china.

Het kan natuurlijk ook allemaal fantasie zijn, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik heb nog geen ‘bewijs’ voor mezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je gelooft in een leven naar de aardse dood, dan is er ook leven voor de aardse geboorte.

Toegevoegd na 38 seconden:
na...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewijzen kunnen we niets, maar zie mijn reactie bij Doepie's antwoord.
13 jaar geleden
Ons bewustzijn is geblokkeerd om deze herinneringen van een of meerdere vorige levens te herinneren en dat is maar goed ook, we zouden er helemaal gek van worden.
De herinneringen zijn er dus wel, maar we kunnen er niet bij, sommige mensen ( lees andere antwoorden) kunnen zich soms bij vlagen iets herinneren van die vorige levens, je moet dit een beetje zien als het kijken door een hele smerige ruit, soms zie je er wel wat doorheen, maar je kunt het niet goed zien en dan gaat je eigen fantasie daar een verdere aanvulling aan geven zodat het toch wat wordt.
Meestal zijn het niet meer dan gevoelens van herkenning, niet wetende waar ze bij horen.
Een heel enkele keer in de vorm van visioenen, die lijken wel levensecht, maar ook dan vult onze fantasie er een gedeelte bij aan, het is zo'n beetje ontbrekende bladzijden uit een boek er weer instoppen, zodat we het geheel kunnen begrijpen.