Een engel uit de hemel is hij/zij mannelijk of vrouwelijk ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk beide
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ze niet bestaan, hooguit in de vorm van een dier

Het beste antwoord

Engelen huwen niet hebben geen geslacht.
Hier de bijbelse gedachte daarvoor:

„(Lukas 20:34-36) . . .„De kinderen van dit samenstel van dingen huwen en worden ten huwelijk gegeven, 35 maar zij die waardig gerekend zijn dat samenstel van dingen en de opstanding uit de doden te verwerven, huwen niet noch worden zij ten huwelijk gegeven. 36 Zij kunnen trouwens ook niet meer sterven, want zij zijn gelijk de engelen, en zij zijn Gods kinderen doordat zij kinderen van de opstanding zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Elke engel, die in de Bijbel verschijnt, verschijnt als een man. Dit wordt helaas in bijna geen enkel Christelijk boek over engelen gevonden. Bijna altijd wordt van engelen verteld dat het geslachtsloze wezens zijn. In een toch best Bijbelgetrouwe uitgave als de Scofield-studiebijbel vinden we bij Gen. 6 : 4 o.a. de volgende toelichting: “Angels are spoken of in a sexless way. No female angels are mentioned in Scripture, and we are expressly told that marriage is unknown among angels (Matth. 22 : 30)”. Vertaald staat er: “Van engelen wordt gesproken op een geslachtsloze wijze. Er worden geen vrouwelijke engelen genoemd in de Schrift, en er wordt uitdrukkelijk verteld dat engelen geen huwelijk kennen (Matth. 22 : 30)”.

Meer informatie hierover hier:
http://www.bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=145:engelen-en-gevallen-engelen&catid=155:de-geestelijke-wereld&Itemid=98
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de overlevering zijn engelen bovennatuurlijke wezens, dus ze kunnen elk geslacht aannemen die ze maar willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De engelen zijn geslachtloos anders komen er teveel van en doen ze hun werk niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een engel is alles wat jij vindt dat hij/zij/het is.
13 jaar geleden
Een engel IN de hemel is geslachtsloos omdat zij als geesten in de hemel leven, een engel UIT de hemel zoals jou vraagstelling ,heeft een aards lichaam en wordt in de bijbel gepersonifieerd met het mannelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen de Islam hebben engelen geen geslacht. Ze zijn ook niet menselijk.

Ze zijn uit licht (Nour) geschapen, terwijl de mens uit aarde is geschapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn der allebij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzijdig en met vleugels. Zo niet dan heb je met een putty te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ze bestaan zijn ze onzijdig. Verder zijn ze niet bijster groot: er kunnen er miljoenen op een speldenpunt staan. Hoe de maagd Maria dan de engel zag die haar zwangerschap aankondigde, is een raadsel. In de islam heb je ook djins (die volgens de islamieten echt bestaan). Dit is een kruising uit de christelijke basis van de islam met het animistische basis van de woestijnbewoners waar de islam ontstond. Engelgeesten dus.