Heeft iedereen een beschermengel? en hoe kan je dat weten?

Vaak hoor je van mensen dat hun beschermengel ze hier en daar voor heeft beschermd. Veel mensen weten zelfs wie hun beschermengel is.
Hoe kom je hierachter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
jc54
13 jaar geleden
Die zit op je schouder, en als jullie dan samen dubbelfris drinken roept hij: "Zoenen, zoenen, maak me gééék".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk hoor!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whoahaha humor!!!

Het beste antwoord

Ja iedereen heeft een beschermengel . Het enigste wat je doen kunt is er open voor staan .
En als het aan jouw bestemd zal je ooit deze hele mooie ervaring meemaken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Je komt erachter door in sprookjes te gaan geloven.
Als ze bestaan, sterven ze in deze contreien aan de lopende band.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb er geen meer; die van mij is onlangs verongelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zal er vast nog wel een volgende komen....er zijn er genoeg van :-) Het zal zijn tijd nog niet geweest zijn van jouw beschermengel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooieendje, nu snap ik hoe die gsm uit m'n handen viel toen ik het zebrapad wilde opstappen, juist toen er een bus langsreed!
er is een manier om te weten te komen wie je beschermengel is maar je moet er wel voor open staan.
Trek je terug op een rustige plaats,zorg voor een zachte achtergrondmuziek en laat eventueel een kaars branden.
Concentreer je op je ademhaling,rustig in en uit ademen,mediteer.Vraag dan steeds de naam van je beschermengel,niet luidop maar in je gedachten en je zal ziendat er na verloop van tijd een naam in je gedachten komt.Dat is de naam van je beschermengel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roep je die dan zelf niet op door iemand te bedenken die jou voorkeur heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je mediteert en volledig je hoofd heb leeggemaakt dan kan er niemand naarvoor komen die jouw voorkeur heeft.Het is daarom van groot belang goed te mediteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan wel jammer dat er altijd mensen zijn die dat grappig vinden ,ze zouden er beter niets op antwoorden
Zoals je gemerkt zult hebben zul je voor je vraag voor wat betreft de antwoorden hier, toch echt naar de Efteling moeten; daar komen de sprookjes immers tot leven!

Ongeacht wie er wel of niet in gelooft;
Bovenstaande is maar gekheid, ik maak uit je vraag op dat je antwoorden op het spirituele vlak verwacht.

In contact komen met je beschermengel of 'persoonlijke gids' zou je kunnen doen door te oefenen met uittreden, meditatie of een bezoek aan een paragnost. Je zult er letterlijk en figuurlijk voor moeten open staan, en zoiets zal volgens de kenners veel oefening, tijd en geduld van je vragen.

Verder zou je het beste even kunnen googlen op woorden als 'persoonlijke gids' 'beschermengel' etc.
Als je je voldoende hebt ingelezen zou je sessies bij een paragnost kunnen afspreken en op die manier in contact kunnen komen met je persoonlijke gids.
Lees een blad als de Paravisie, daar staan vaak 'betrouwbare' adressen in van personen die je verder kunnen helpen.

Betrouwbare heb ik tussen aanhalingstekens geschreven, om een 'welles-nietes' discussie op GV te voorkomen over het al dan niet bestaan van persoonlijke gidsen.

Op de onderstaande link vind je misschien meer info waar je wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat veel mensen denken dat ze een beschermengel hebben om situaties te verklaren die ze niet begrijpen, terwijl er misschien wel een andere verklaring voor kan zijn.

Stel je voor dat je altijd dezelfde route loopt en op een dag ineens 'zomaar' een andere route kiest, en er dan een ongeluk gebeurt op een weg waar je normaal precies op dat tijdstip langs loopt. Dan zou je kunnen denken dat je beschermengel hiervoor heeft gezorgd.
Ik denk dat je onbewust signalen hebt opgepikt en bijna instinctief ervoor kiest om een andere route te lopen.

Ook zullen er situaties zijn waar iets wat vreselijk uit de hand had kunnen lopen, toch goed gaat. Bijvoorbeeld wanneer je in de auto bijna een ongeluk krijgt. In zo'n geval denkt men misschien ook aan een beschermengel. Maar iedereen die vaak auto rijdt weet dat je tijdens elke tocht wel een paar situaties tegenkomt die maar net goed lijken te gaan. Dat is dan dus vaak een combinatie van toeval en oplettendheid van andere weggebruikers.

Mijns inziens is het geloof in een beschermengel een prettige manier om het leven wat begrijpelijker en misschien ook wel wat veiliger te maken. Ik vind er dus absoluut niets mis mee, dat even voor de duidelijkheid, maar mijn persoonlijke mening is dat de beschermengel meer een instinctieve bescherming van jezelf is tegen gevaarlijke situaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beschermengel is te vergelijken met een staat van verhoogd bewustzijn.

In de zin van een autonoom bestaande entiteit zijn daar géén wetenschappelijk onderbouwde bewijzen voor.

Mogelijk ligt de verklaring voor het geloof in het bestaan van "beschermengelen" en "persoonlijke gidsen" in het feit,dat de mens i.h.a. streeft naar een hoger-intelligent "iets" om de eigen onkunde,onmacht en onwetendheid te kunnen compenseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel kort door de bocht: niet wetenschappelijk aantoonbaar/onderbouwd dus het bestaat niet.
Met zo'n overtuiging komen we nergens...
ik vind de naam beschermengel een wat beknopte naam. Deze engel hoeft je niet alleen te beschermen, je kunt ze of hem of haar ook vragen je ergens bij te staan. Dus niet alleen maar beschermen. Trouwens de naam engel vind ik al vreemd. Wij schilderen engel af als een gevleugelde man of vrouw. Zo zien ze er niet uit. Ze zien er in wezen zo uit als jij graag wilt. En wat hier al staat...in meditatie kom je een heel end, maar ook dat moet je leren. Dat mediteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je hierachter?

Door heel dicht bij jezelf te komen, zo dicht dat jij je gevoel kunt horen en kunt luisteren naar je ware intuïtie. Je zult dan merken dat deze via gedachten en beelden tegen je kan praten. Dit is je diepste zelf.
Het gaat door naar een diepere dimensie waar jij ook een onderdeel van bent. Dit is een dimensie waar heel veel wijzen zijn.

Als je dit bovenstaande te moeilijk vindt, kan je ook altijd naar een medium gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit mijn bescherm engel mogen ontmoeten .
Ik heb haar 1 x gezien
Sta er voor open maar dwing hem haar niet
Als de tijd daar voor is zoek ze je op eg waar
Het was een mooie ervaring
Nu al een jaar of 30 geleden
maar ik vergeet het nooit meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat vergeet je, je leven lang niet meer.
+
Door hem persoonlijk te ontmoeten.
Dat is wat mij als kind is overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er zelf twee.
Ook bij beschermengelen is het tegenwoordig, druk druk druk. Als er ééntje geen tijd heeft dan neemt die andere het gewoon even over. Voor mij een geruststellende gedachte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Twee deeltijdbeschermengelen - wat modern!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ watis. hoe weet je zo zeker dat je er twee hebt?
Beschermengel, begeleider, spirituele gids, engelbewaarder, zijn allemaal namen voor het zelfde verschijnsel.
Ieder mens heeft minstens een beschermengel, zijn vaste plaats is rechts, schuin achter je.
Contact met je beschermengel of liever gezegt "gids", gebeurd via dromen, visioenen en vaak via je eigen gedachte.
De meeste mensen kunnen geen contact maken of herkennen dit niet als contact maken, vaak moet er eerst iets dramatisch in je leven gebeuren, om contact te krijgen met je gids.
Maar ook kan hij er ineens zo maar zijn, een stem uit het niets.
Een gids heb je al vanaf voor je geboorte tot aan je dood.
Dus jij hebt er ook een.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je lieve antwoord. Dat heb ik nodig
Cryofiel
13 jaar geleden
Schuin achter je, op een afstand van een halve tot een hele meter. Meestal aan de rechterkant, bij sommige mensen aan de linkerkant. Precies de uitkomsten van het neuropsychologische onderzoek van de laatste tijd. We kunnen die ervaring tegenwoordig zelfs oproepen. Wil je een beschermengel voelen? De hersenchirurg kan ervoor zorgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het wel eens op je opgekomen, dat deze neuropsychologische onderzoeken het ook wel eens mis kunnen hebben?
Want ook dat is wetenschap, misschien zijn ze via deze omweg de waarheid wel op het spoor .
Maar als ik met jouw verklaring mee ga, dan zit ik nog wel met de verkregen informatie via deze gids, waar moet dat dan vandaan komen?
Niet uit mijn onderbewustzijn, want het zijn vaak dingen die ik niet kan weten, ik kan dingen aan hem vragen en krijg direct antwoord, antwoorden die altijd kloppen.
Ik vind het wel heel bijzonder dat die onderzoeken bevestigen wat ik denk te voelen.
Maar dat is met veel andere onderzoeken ook vaak zo.
Blijft ook nog over het moment dat ik met twee andere mensen heb meegemaakt, dat ik er een gids bij gekregen heb, zonder de hersenchirurg en dit haalt direct het beetje twijfel weer weg, dat jij zo af en toe bij mij veroorzaakt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Er wordt wel vaker gezegd dat de onderzoekers het wel eens mis zouden kunnen hebben. Je moet echter terdege oppassen. Vaak wordt die redenatie gebruikt om, zonder het werkelijk te zeggen, te vertellen: "de onderzoekers zouden het mis kunnen hebben, dus zou het best heel anders kunnen zijn - zie je nu wel dat beschermengelen zouden kunnen bestaan?" Daarmee wordt dan alle onderzoek in één klap onderuitgehaald. Als je consequent wilt zijn, moet je diezelfde redenatie ook op andere gebieden toepassen. "Onderzoekers komen tot de conclusie dat de aarde rond is. Maar is het wel eens in je opgekomen, dat ze het ook wel eens mis kunnen hebben? Dan is de aarde toch plat. Daarom zou het verboden moeten worden, lange zeereizen te maken, want voor je het weet val je van de rand van de aarde af." Of een ander voorbeeld: "Onderzoekers hebben ontdekt dat roken schadelijk is voor de gezondheid. Maar is het wel eens in je opgekomen, dat ze het ook wel eens mis kunnen hebben? Houd er dus rekening mee, dat roken best wel eens heel gezond zou kunnen zijn. Dus als jouw kinderoppas expres rookt en jouw kind daarbij op schoot neemt, moet je dat accepteren. Ze heeft het beste voor met je kind. Laat iedereen in zijn waarde, kraak haar niet af omdat ze haar sigarettenrook in het gezicht van jouw kind blaast."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedere conclusie van een onderzoek is geen eindhalte maar een beginpunt, of beter gezegd een tussenstop.
Indien een conclusie van een neuropsygologisch onderzoek zegt, dat rechts achter je, door iets in je hersenen je een gids kan waarnemen en ik kom op een andere manier tot de zelfde conclusie, dan is dat de tussenstop, of eigenlijk een beginpunt om te onderzoeken, waar dan de andere waarnemingen van daan komen.
Indien de wetenschap in staat is ook dat te verklaren, dan zijn we er en dan hebben we ook direct ons grote struikelblok te pakken, jij bent er al en ik wil verder.
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat is precies waar de onderzoekers nu mee bezig zijn. De engel- of entiteitervaring, schuin rechts achter je, was vroeger een raadsel. Was er echt iets, of niet? Nu weten we in ieder geval dat we die engel- of entiteitervaring zelf kunnen oproepen, ongeacht of er wel of niet iets is. Het is dan iets van de hersenen zelf. Een ervaring zonder realiteit. De onderzoekers gaan nu natuurlijk verder. Hoe hebben deze neuronen zich op deze manier kunnen ontwikkelen? Heeft het een doel, of is het slechts een bij-effect dat geen nut heeft, maar dat in de evolutie kon blijven bestaan omdat het geen nadelen had? Het onderzoek is in volle gang. De enorme vooruitgang van de laatste 10 tot 15 jaar laat dat zien. Ik denk dat we in de komende jaren nog veel meer revolutionaire ontdekkingen kunnen verwachten, die vervolgens heel langzaam (dat kan wel 100 tot 200 jaar duren) doorsijpelen naar de rest van de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord, heb alleen een opmerking, je zegt:" nu weten we het in ieder geval."
Ik vind het een voorlopigen conclusie, de tussenstop zo gezegd, verder ben ik het nu helemaal met je eens.
Cryofiel
13 jaar geleden
Daar heb je gelijk in - het is een voorlopige conclusie. Het is wel de beste conclusie die we tot nu toe hebben kunnen bereiken. Een betere conclusie dan dit, hebben we op dit ogenblik niet. Wat dat betreft is het hetzelfde als met de verklaring voor de hoge sterftecijfers onder rokers. Het huidige inzicht zegt dat dat komt door vergiftiging van het lichaam, en door de vele kankerverwekkende stoffen die in sigaretten zitten. Dat is een voorlopige conclusie, in jouw woorden: de tussenstop. Maar dat betekent geenszins dat we kunnen zeggen dat we gewoon door kunnen roken, en dat we andermans afvalrook maar moeten accepteren, omdat de huidige wetenschappelijke inzichten "slechts een tussenstop" zijn. We moeten ons naar de huidige inzichten gedragen, omdat we nu eenmaal niets beters hebben. Zo ook met de verklaringen voor engelwaarnemingen.
door je te concentreren, te luisteren en naar z'n naam te vragen. Als je er echt voor open staat, kun je met je beschermengel praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel ik alleen voor mezelf kan spreken, denk ik dat iedereen er een heeft.
Het hoeft ook niet meteen zweverig te worden.
Een jaar of 20 geleden was ik met de trein naar een voor mij onbekende stad gereden. Niemand wist ervan, en niemand wist wat ik er ging doen.
Daar aangekomen besloot ik eerst koffie te drinken in de stations restauratie. Het was erg rustig, dus ik nam plaats aan een vrij lange grote tafel.
Naast me komt vanuit het niets een keurige meneer zitten, en raakt met mij aan de praat. Hij stelde me gerust, en gaf een aantal adviezen over iets wat hij met geen mogelijkheid kon weten. Het was merkwaardig, maar zeker niet eng.
Het ging ook niet over een zwaar onderwerp of zo.
Pas jaren later begreep ik de hele situatie.
Zelf denk ik dat deze keurige meneer mijn (of een) beschermengel was. Ik heb z'n adviezen toen echter niet opgevolgd, dus ik hoop niet dat hij boos is.
Maar dat zal wel niet.
In ieder geval is het verstandiger om er vanuit te gaan dat je geen beschermengel hebt. Stuk veiliger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag jezelf af waarom je perse wilt weten wie het is. ik denk dat het belangrijker is te leren luisteren naar je gevoel, je intuitie en bepaalde tekens te leren zien. of in bepaalde heldere momenten die je ongetwijfeld hebt te luisteren naar wat er in je opkomt, bijv. als oplossing voor problemen.

zelf maak ik weleens mee dat er iets kapot valt, of ik heb een onheilspellend gevoel, of een droom die me veel duidelijk maakt als ik die ga analyseren, ik geloof erin dat dat het werk is van mijn beschermengel. een boodschap voor mij.

ik ben het ermee eens dat ontspanning, meditatie je zeker dichterbij die persoon kan brengen, maar dat is dan ook je onbewuste raadgever.

de oefening die ik gebruik is deze: visualiseer dat je een wenteltrap afloopt, 10 treden, en tel af tot 0. dan loop je verder door naar beneden, weer 10 treden, maar die zijn omhuld door wolken. na 20 treden sta je aan de grond en kun je je vraag stellen. als je echt diep ontspannen bent, krijg je een antwoord op je vraag, dat je verder zult helpen, en normaal niet in je opkomt. dat is je onderbewuste, je intuitie, de stem, waar je naar kunt luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het eens gaan proberen. Dank je wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan. bedenk dat de boodschap belangrijker is, dan wie de beschermengel is. je bent op zoek naar het verkeerde antwoord als je wilt weten wie het is, in plaats van te luisteren naar de antwoorden die je verder helpen in het leven.
dingen die je overkomen, maakt niet uit hoe klein het is, hebben een les voor jou in petto. het is de bedoeling dat jij de juiste les leert zien. dat is het werk van de beschermengel. lessen liggen vaak voor het oprapen, maar je moet ze wel zien liggen.... en dat kan door dichtbij jezelf te blijven, naar je intuitie te luisteren. succes!