Wie heeft een idee hoeveel mensen er op aarde kunnen wonen voordat we kunnen zeggen ""vol is vol""

In 1970 is het boekje ""grenzen aan de groei""uit gebracht door ""de club van Rome""Dit rapport heeft in zeer veel gevallen gelijk gekregen.De verdubbelings waarde,in tijd is 70/rente groei.Dus als de bevolking groeit met 2 % per jaar dan verdubbeld hij in 35 jaar.We hebben nu +/- 6,5 miljard DUS over 35 jaar 13 miljard.
HOE NU VERDER???

Toegevoegd na 46 minuten:
Laten we er in iedergeval over praten en na denken.Groei is NU wel iets als een ziekte.Het zou best waardevol kunnen zijn om te zeggen 200 miljoen is prima. De terug koppelings kringloop moet dan neutraal worden.Hier mee kunnen verschrikkelijk veel problemen worden opgelost.Op een menswaardige manier.De Chinese oplossing (een kind politiek) is een dwang maatregel.Dus niet goed!De verschillende religies kunnen hier niet objectief over mee praten.Blijft over,zonder dogma verder denken en praten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

90% van de mensheid leeft op 10% van het landoppervlak.
Dus we zijn nog lang niet 'vol'. Ik beloof je niet dat er voor iedereen eten is als we doorgroeien, maar vol zijn we komende duizenden jaren nog niet.
(90% van de mensen leeft op het Noordelijk halfrond, dus dan weet je waar er nog ruimte is...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, niet per se op het zuidelijk halfrond. Dat is namelijk weer afhankelijk van de verdeling van het landoppervlak op de twee halfronden.
gewoon meer plek maken, dus ik denk niet dat er een tijd zal komen vol is vol, maar het is er dan eigenlijk wel , je kan natuurlijk niet zomaar mensen neer gaat schieten of vermoorden om ''meer plek op de aarde te krijgen'' je kan ook niet zeggen dat je je niet mag voortplanten want veel mensen hebben een baby wens, tja we zien wel in de toekomst , het word erg druk ja, dan word de wereld misschien 1 new york met veel hoge gebouwen en mensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geheel afhankelijk van HOE die mensen opaarde leven. In 2006 is berekend dat er op dat moment 1,6 aardes nodig waren om alle mensen te voorzien van alles wat ze op dat moment gebruikten. Dat kan alleen doordat je stoffen gebruikt die in het verleden gemaakt zijn (Denk aan olie en gas). Dus de aantallen & de levensstijl van 2006 was al te veel om op langere termijn (zeg 50 jaar) goed te gaan.

Dit is de grootste uitdaging van ons leven; dit probleem oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wanneer álle grondstoffen zullen zijn opgebruikt,wanneer er niet voldoende voedsel verbouwd kan worden (schaarse grond ,schaarse middelen) en wanneer er teveel vervuiling is van natuur,leefomgeving en het milieu over 't algemeen,dan is het volgens mij tijd geworden,dat er véél te veel mensen op Aarde wonen.

Oplossingen: óf stabiliseren der wereldbevolking óf zorgen dat we---als mensheid--- de ruimte in kunnen om andere werelden te gaan koloniseren en grote ruimtestations kunnen bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
150 miljoen de ruimte inschieten. Doen we dan niet hetzelfde als we met de aarde doen: denken dat het oneindig te gebruiken is?
Ja we zullen we 'even' voort kunnen. Maar wat zijn daarvan de nadelen die we 100jaar geleden van de aarde ook niet konden voorspellen?
Het landoppervlak van de aarde bedraagt bijna 15.000.000.000 ha

1 ha per persoon is een mooie leefbare oppervlakte.

Dit zou niet alleen in grond voor de voedselproduktie voorzien, maar ook ruimte laten voor wouden, bergen en andere prachtige landschappen — zonder dat het in het al te vol zou worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aarde is al te vol...

De aarde is ziek, dat zie je aan de klimaat verandering. Het komt omdat we (de mensen) teveel resources verbruiken van de aarde. Deze kan niet in stand worden gehouden en we verbruiken meer dan dat we kunnen herstellen. Uiteindelijk is de aarde dan uitgeput. Maar nu zijn we al met teveel, want er is geen balans meer en dit kunnen we niet eindeloos volhouden (ook al zou er niet meer mensen bijkomen dan dat er af gaat).

Bij verbruik moet je dus denken aan de landbouw om onze voedsel te maken. De industrialisering om ons van geld en gemakken te voorzien. En de bebouwing om ons van een dak boven het hoofd te voorzien.
En dan niet te vergeten de verbindingen tussen deze zaken (wegennet).

Dus kijk je naar de gezondheid van de aarde, dan is hij aardig ziek. Net zoals een mens ziek wordt als hij teveel moet werken. Er wordt nu al teveel van de aarde 'genomen'.

---

Maar wees niet bang hoor, de aarde is sterk en zal er alles aan doen om zelf weer gezond te worden. Dus een virusepidemie, aardbevinkje, overstrominkje, stormen, hitte, koude, enz.
Dus als je vindt dat de natuur extremer wordt, dan weet je waarom dat zo is en moet zijn.

---

Hoe voorkom je dat er minder kinderen bijkomen? Door de vrouwen/moeders een opleiding te geven en die slimmer te laten worden. (dus overal in de wereld). Het is namelijk gebleken dat een opgeleide moeder, minder kinderen wil hebben, minder in de dwang is van de man en zich beter kan strijden tegen maatschappelijke gewoonten om geen voorbehoedsmiddelen te nemen.

Bron: De erfenis van Fontanelli
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... Ik heb het boek nog niet uit, daarin staat het antwoord! Maar we hebben toch helemaal geen haast? Ik schrijf namelijk dat de aarde sterk is en zichzelf kan herstellen. Met de aarde komt het allemaal wel goed hoor. Als je jezelf bedoeld als mens, dan moet je je maar tot vrede praten dat we met zijn allen het mis hadden. Dat we dan met zijn allen offers moeten maken om het weer goed te maken. Dus niet iedereen zal het einde van zijn leven halen. Alhoewel dat natuurlijk weer wel zo is. Want ooit gaan we gewoon dood en ook dan gaat de aarde nog gewoon door. Het wordt nog gewoon winter en zomer, eb en vloed zal er ook gewoon zijn. Net zoals andere mensen. Heb niet de drang om in JOUW leven de aarde te redden. Dat is onmogelijk, we hebben er 1000-en jaren over gedaan om de aarde ziek te maken. En dat met miljarden mensen samen. Dat kan niet in pakweg 80 jaar weer goed gemaakt worden door 1 persoon. Ook niet met een miljard personen. Het is net zoals je lichaam. Je lichaam zorgt dat een schaafwond wordt geheeld. Het enige wat jij kunt doen is ervoor zorgen dat je lichaam in een goede conditie verkeerd. Jij kan zelf niet die schaafwond helen. Dat doet je lichaam. Een goede conditie krijg je niet in 1 week.
Zo ook met de aarde, hij zal zichzelf moeten helen. Een goede conditie krijgt de aarde niet in 1 mensenleven. --- In mijn optiek moeten we de aarde niet belasten, tenminste niet meer dan dat we teruggeven. Nu nemen we grondstoffen, maar de afval dumpen we dan weer. Nee we moeten iets 'gezonds' terug doen. Wat we nu al doen met hout, zorgen we dat voor elke gekapte boom er een nieuwe wordt gepland. Dat is goed.
Ook de landbouw maakt fouten. Want het moet allemaal goedkoper, dus meer chemisch. Daarmee wordt de grond onvruchtbaar of zijn de groentes niet meer gezond.
Alleen maar door de macht van de consument om weinig te willen en kunnen betalen. Dat is allemaal uit balans. We zouden moeten gaan betalen voor grondstoffen, ipv nemen. En met rente, net zoals een lening.
We moeten gaan betalen voor onze afval, nu dumpen we die gratis. Zo zijn er nog een aantal maatregelen, willen we die? Want we worden er armer door. Ineens moeten we gaan betalen voor iets wat altijd gratis was. --- Over opleiding voor vrouwen... Ik heb geen invloed over het leer-recht voor vrouwen in Indonesië, jij wel?
Tot waar gaat de 'macht' van mij en jou? Is 'macht' wel goed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets doen is geen optie.
Ieder kan een verschil maken, laat staan met z'n allen.
En... alle beetjes helpen.