Kan ik in Nederland/Belgie mezelf tijdelijk in een klooster laten "wonen" om tot rust te komen zonder hele hoge kosten?

Ik heb het echt even nodig om tot mezelf te komen.. Ik ben niet religieus en wil er ook niet heel lang bljjven.. Een week of1/2 zou fijn zijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
13.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, dat is typisch. Ik lees net deze vraag, open ik de volgende mail in mijn mailbox, lees ik dit artikel: http://www.cip.nl/artikel/43592/Mensen-willen-het-infobombardement-ontvluchten?utm_campaign=nieuwsbrief&utm_source=A1 Ondanks dat mensen vaak niets met het geloof te hebben, vinden ze vaak wel rust in een atmosfeer waar er naar God gebeden wordt. Ik wil dan ook graag een Bijbeltekst delen die in mijn leven tot uiting is gekomen. Kom tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven; neem mijn juk op je en leer van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en je zult rust vinden voor je ziel; want mijn juk is zacht en mijn last is licht. Mat. 11:28-30 @sprookjes
Ik hoop dat je de rust zult vinden die je zoekt. Veel sterkte.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik ben ooit eens in een Hare Krishna leefgemeenschap in de Ardennen geweest. Ik weet nog dat daar ook mensen kwamen om tot rust te komen. Dus ik heb even gezocht of dat nog bestaat: http://www.radhadesh.com/bezoek-ons/overnachten/ Een eigen kamer is wel duur, maar op een gezamenlijke slaapzaal met eigen beddengoed is €8
Helaas staan er weinig ervaringen online, dus dat is dan weer jammer.

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Zo'n korte periode om tot rust te komen heet een retraite.

Op http://retraite.startpagina.nl/ staan allerlei retraites vermeld met prijzen vanaf € 15,- per etmaal tot prijzen boven de € 65,- per etmaal.

Je hoeft voor een retraite niet te kiezen voor een klooster, maar je kan ook terecht in een speciaal daarvoor opgericht retraitecentrum. Zie de informatie op http://www.hoedoe.nl/maatschappij/levensbeschouwing/boeddhisme/hoe-ga-ik-in-retraite.
9 jaar geleden
In de Kempense bossen langs de grens tussen Nederland en België vind je de Abdij van Postel. Hier vinden Norbertijner broeders al eeuwenlang inspiratie in de schoonheid van het goddelijk bestaan. Je kunt een kijkje nemen op het terrein, kaas, kruiden, bier kopen en een dienst bijwonen in de Romaanse kerk. Maar je kunt ook blijven logeren en nader kennis maken met de levenswijze in deze biddende gemeenschap.
fremar