Mogen chechenen ook een relatie hebben met een niet moslim ? (Christenen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van mij wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van mij ook wel hoor, geen probleem!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik bedoel van de familie van de moslim
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je Tsjetsjenen bedoeld.
Ik denk niet dat dit op prijs gesteld wordt door de familie,groet kans dat de moslim verstoten wordt of zelfs erger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
groet=grote
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van mij mag het ook. Ik ben familie van een moslima. Dus ja.

Het beste antwoord

soera 5:5 Toegestaan om mee te trouwen zijn:) de eerbare vrouwen onder de gelovige vrouwen [moslims] en de eerbare vrouwen onder degenen die de Schrift vóór jullie gegeven is [joden en christenen]; (Siregar)
De Koran is patriarchaal van karakter, dus gaat in zijn woordkeus uit van de man en niet vanuit de vrouw. De Bijbel doet dit ook vaak. Als christenen zien we dit vaak als een wederkerig verband. Dus visa versa geldt het ook.
Binnen de Islam ligt de hantering van regels wat strikter daar er minder interpretatieruimte is. Op basis hiervan is dus de regel dat moslim dus wel een joodse of christelijke vrouw mag trouwen, maar niet anders om.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tsjetsenen, moslims, mensen in het algemeen mogen natuurlijk altijd relaties aan gaan met wie ze willen.

Maar godsdiensten hebben de neiging om daar restricties op te leggen. De islam is daar geen uitzondering op.

Vanuit de islam mag een moslim niet trouwen met een ongelovige maar wel met een jood of christen. Hier is echter wel een verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen mogen wel trouwen met een jodin of christen maar vrouwen niet. Dat komt omdat een man opdrachten mag geven aan een vrouw in de islam en de vrouw dan moet gehoorzamen. Als dat dan een jood of christen man is dan kan dar de moslima in gewetensnood brengen omdat de opdracht niet in lijn met de islam is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Danku voor deze reactie hier ben ik wat mee bedankt :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mee eens +