Wat was deze buitengewone ervaring?

Toen ik 19 jaar was (19 jaar geleden intussen) had ik een heel bijzondere ervaring. Ik maakte een wandeling met enkele vrienden, toen ik opeens naar mijn linkerhand keek en een klein zwart + tekentje bemerkte. Daarop hoorde ik een stem die vanuit de hemel sprak, op een telepathische manier (rechtstreeks in mijn gedachten), en letterlijk deze woorden zei (dus in het Nederlands:) 'Van nu af aan zal ik atijd bij u zijn'. Toen ik terug naar mijn hand keek, was het + teken verdwenen. Ik was nuchter en geestelijk gezond.
Het is de enige keer in mijn leven dat ik een telepathische ervaring heb gehad. Ik heb nooit de juiste betekenis ervan kunnen achterhalen.
Ik meende echter te 'weten' dat het de stem was van Jezus Christus, hoewel ik er toen van overtuigd was dat elke religie wellicht tot doel had om de mens te helpen om een gelukkig leven te leiden, en ik neigde eerder naar boedisme dan naar christendom op dat moment.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi! En moedig dat je dit op een publiek forum durft te vertellen/vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En, heeft het je tot een ander mens gemaakt?

Het beste antwoord

Je bent een gelukkig mens om dit mee te maken, en het zal je nog veel gelukkiger maken als je er daadwerkelijk iets mee gaat doen.
Het is een teken dat Jezus zoveel van je houdt, dat zijn teken in jouw hand gegraveerd is, als teken van zijn eeuwige liefde, en zijn speciale tedere aandacht voor jou.
Wat je ook zult doen en waarheen je wegen ook voeren, hij zal altijd jou begeleiden en ondersteunen, en blij zijn als jij blij bent, en meehuilen als jij verdriet hebt.
Je bent een begenadigd mens, en ik ben oprecht blij voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

om antwoordt te geven op je vraag...ja dit was een buitengewone ervaring..
het gebeurt wel vaker dat mensen dit meemaken..
ik ken een verhaal van een man die stigmas in zijn handen en voeten kreeg , en die er heel beroemd mee is geworden..als padre pio
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat is de vraag niet.
Met deze vraag zit je in een keer op een beladen onderwerp, is dit mogelijk of suggestie!
ja, dit is mogelijk zeg ik nu, nee dit is suggestie zeggen velen anderen.
Er doen veel verhalen de ronde van het horen van stemmen die met de heer Jezus Christus te maken zouden hebben, of Maria.
Mensen die 'aangeraakt' zijn, die van het ene op het andere moment helemaal om zijn , zich anders voelen, gelukkig zijn enz.
Veelal wordt dit toe geschreven aan drank, drugs, overspannen zijn, ziekte in het hoofd, maar de praktijk laat zien, dat er meestal mensen bij betrokken zijn, die juist heel nuchter en helder van geest zijn, dus die verkeerde conclusie gaat meestal niet op.
Mogelijk heb je de stem van je eigen 'gids' gehoord.
Toen ik voor het eerst contact had met mijn eigen gids, hoorde ik ook een stem "vanaf nu, zal ik altijd bij je zijn en je helpen" .
Dit lijkt wel heel erg veel op jouw ervaringen.
Alleen 'wist' je dat het een stem van God was.
Waarom je dit 'wist' zal je niet meer weten, misschien was dit je verstand die er een verklaring aan gaf.
Weet je nog het gevoel er bij, toen dit gebeurde?
Maar het was zeker een bijzondere ervaring, waar veel anderen alleen maar van kunnen dromen en weinigen het echt meemaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat deze ervaring was dat kunnen wij niet weten en zeker niet als jij dat zelf ook niet weet. Want jij was er tenminste nog bij.

Je zult vast wel antwoorden krijgen dat het de stem van god was of van een engel o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het Nederlands nog wel. Zou je niet denken dat het suggestie is? Eigenlijk dromen met je ogen open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb me die vragen natuurlijk ook gesteld over de jaren. Maar het was voor mij zo echt als elke andere realiteit. Dat het Nederlands was lijkt me nog enigszins logisch. Het was vreemder geweest als het in een vreemde taal was geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom, als god de wereld kan scheppen, dan spreekt hij zeker een standaardtaal, hoe zou hij anders moeten bijhouden wat jij fout en goed hebt gedaan. Ik hou het toch bij mijn idee: gedroomd met je ogen open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gids communiceert met het vocabulair en/of beelden van diegene die dit ervaart. Anders heeft het contact ook geen zin.
Geloof je in (een) god?
Dit kan dat hebben beinvloed,
zelf geloof ik niet in verschijningen, dus waarschijnlijk creëerden je hersenen dit beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt mensen die er niet bij waren om je te vertellen wat het geweest is, terwijl het mogelijk is dat zelfs de mensen die er bij waren het niet hebben ervaren (aangezien de stem schijnbaar direct in je gedachten zat).

Daar komt nog bij dat het niet een recente gebeurtenis is geweest die nog vers in je geheugen zit, maar inmiddels al 19 jaar terug is geweest, met het risico dat je geheugen (waarvan bekend is dat het niet betrouwbaar is) hiermee aan de haal is gegaan.

Dit is lang niet voldoende informatie voor een ander om hier een onderbouwde verklaring te geven die niet uitgaat van hallucinatie, vervorming in het geheugen, of een andere miskleum van het brein. Deze fenomenen zijn in elk geval bekend, wijdverspreid, en goed omschreven en gedocumenteerd.

Voor een andere conclusie zou meer informatie noodzakelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet alleen zeggen dát ik het niet weet, het is ook uitleggen waaróm ik het, alleen hierop gebaseerd, onmogelijk zou kunnen weten. Dat leek me, op zich, een nuttige bijdrage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een prima wetenschappelijke en duidelijke uitleg.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand geeft een antwoord op de vraag wat die ervaring was. Een heleboel mensen geven er hun eigen interpretatie aan, maar niemand kan hard maken dat zijn antwoord correct is. Ik ben dan zo eerlijk om níet een antwoord te geven dat niet te onderbouwen is op basis van de beschikbare (gebrek aan) informatie, maar aan te geven dat er geen antwoord te geven is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
" maar niemand kan hard maken dat zijn antwoord correct is....."
En zo kan een ieder die zijn werkelijkheid deelt uitgemaakt worden als fantast. Terwijl hij/zij juist aangeeft dat het werkelijk is gebeurd.
Wordt het niet eens tijd om de medemens met een andere ervaring dan jezelf serieus te nemen? Had een hoop oorlogen kunnen schelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@lifehacker: Nergens neem ik de vraagsteller niet serieus. Nergens neem ik de andere antwoorders niet serieus. Je leest schijnbaar een betekenis die ik nergens in mijn antwoorden heb willen plaatsen. Ik noem niemand een fantast, en ontken niet dat die dingen worden ervaren. Ik besef me alleen ook dat niet alles in het geheugen, en niet elke waarneming in onze hersenen, als zodanig gebeurt is. Dit heeft niets met fantasme te maken, maar simpelweg met hoe de realiteit werkt. Maar wie van de antwoorders kan volgens jou aantonen dat zijn interpretatie van het gebeurde correct is? Wat zou daarvoor nodig zijn? Als mensen zich eens zouden beseffen dat hun hersenen wel degelijk in staat zijn fouten te maken, en op deze gemaakte fouten niet hun hele werkelijkheid ophangen, zou dat misschien ook het een en ander aan misverstanden en fricties. Er gebeuren mij ook wel eens dingen die ik niet direct kan plaatsen, maar in plaats van dat ik er dan een (in)correcte verklaring aan ga hangen zonder het zeker te weten, en het ga behandelen als de waarheid, besef ik me dat ik geen idee heb wat er is gebeurd, en bewaar ik een oordeel totdat ik meer informatie heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste @simplynote..
Mijn reactie heeft niet de intentie JOU als fantast te classificeren. Het is een algemene omschrijving van een basishouding een ieder serieus te nemen vwb zijn ervaringen/beleving, ook al stroken ze niet met de onze. Jouw antwoord leende zich hiervoor dit te vermelden. Jouw 2e alinea kan ook niemand 'aanwijzen' die waarheid spreekt. Ieder heeft zijn persoonlijke ervaring en is zeker niet DE norm. Wel zie je in het delen van deze ervaringen overeenkomsten. Dat kan als een houvast zijn voor de vraagsteller. Vwb jouw betoog over onze hersenen ben ik het met je eens.
ja dat was het (als je niet liegt)
wat moet je doen, NIKS wacht tot een betere uitleg van die stem.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals elke buitengewone ervaring is dit er ook eentje. Namelijk die welke je hele leven dicht bij je zullen zijn alsof het gisteren gebeurd is.

Ik vermoed dat je die kruis hebt gezien terwijl je in een 'andere' wereld bevondt. In een soort dagdroom/trans. Die ervaring ken ik van toen ik heel klein was. Het kruis was een symbool bij die ervaring.

Of het echt is, dat weet ik niet, al geloof ik er wel in. Ook begrijp ik je verwarring na al die jaren en twijfel je nog steeds hierover. Ik heb ook heel lang getwijfeld over mijn gebeurtenissen.

Ga eens op zoek naar je diepe innerlijke zelf. Leren mediteren kan je hierbij helpen om eenvoudiger in de juiste gemoedstoestand te komen die de poort naar je diepe zelf opent. Daarin zitten de antwoorden die je zoekt met je vraag hier. Dus jouw antwoorden zitten in jezelf en alleen daar kan je ze vinden.

Succes