Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er echt kwaadaardige religies?

En dan bedoel ik een religie waar men over het algemeen het wel over eens is dat deze kwaadaardig is.

De vraag gaat NIET over de volgelingen en hun gedrag maar over de basis religie.

Toegevoegd na 2 uur:
De grote religies kennen we wel maar er zijn vast nog van die minder bekende rare geloven met een zeer duistere achtergrond en basis.

Daar ben ik benieuwd naar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
950
amigo
13 jaar geleden
mee eens, klinkt knap gevaarlijk, stel dat iemand het lef heeft een geloof op te noemen.... fijn voor degene die dat aanhangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij dat ik een gewone vraag stel. Als hij verwijdert zou worden dan ben ik benieuwd naar de reden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Religie die absolute waarheid denkt te vertegenwoordigen ipv nederige waarachtigheid pretendeert is anti-religie. Fundamentalisme dat denkt dat de waarheid en de werkelijkheid zijn vast te leggen in unieke woorden, terwijl je altijd met een aspect van de werkelijkheid/waarheid te maken hebt, die je op ontelbare manieren kunt beschrijven.


De Islam, maar ook het historische materialisme, als apert foute wetenschapsvorm uit het Marxisme, zijn daarom vormen van antireligie, antiwetenschap. Ze zijn nl fundamentalistisch, waar de woorden zelf tot magie verheven zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

het geloof van de duivel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
satanisme?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk niet dat er een slechte religie is maar het is een kwestie van interpretatie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij élke religie die fanatisme,en absolute dogma's uitdraagt: die zijn funest voor de vrije ontwikkeling der mens en zijn alléén maar bedoeld om grote groepen mensen (geestelijk) te onderdrukken.

Deze vormen van religie zijn m.i. inderdaad in die zin dus gevaarlijk te noemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel ook,dat dergelijke vormen van religie geen énkele echte vorm van liefde of respect uitdragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik ken een kwaadaardige religie ... puur religie hè! Men is het er in het algemeen wel over eens: ....... de Islam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er vanaf welke 'bril' je ophebt.

Ben je radicaal moslim, dan kan je ideeën hebben dat elke niet-moslim kwaadaardig is.
Ben je Wilders, dan is het geloof van de moslim kwaadaardig.

Het gaat altijd over de interpretatie van het schrift waarop de religie is gebaseerd.

Ik ken geen kwaadaardige religies, maar mijn bril is waarschijnlijk erg vuil en moet dan worden schoongemaakt. Dat komt ook van al dat zand waarin ik mijn kop steek.
Maar misschien zie ik meer het positieve ipv het negatieve.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Religie zelf is het probleem niet, maar hoe de mensen deze beleven. Alles waar extreem voor staat, is volgens mij al een gevaar op zich.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet de religies zijn kwaadaardig, het is de mens die deze interpreteert.

Naar mijn mening is elke religie niet goed, omdat het in de meeste gevallen de mensen verblind voor bepaalde dingen.

Bovendien zijn religies gemaakt door mensen dus kun je wel nagaan dat deze gebrekkig zijn.


Enige "religie" die naar mijn mening echt goed is, vind ik vrijmetselarij. Alhoewel je dit niet echt een religie kunt noemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke religie kan kwaadaardig zijn,ook het christendom.Lees de bijbel maar eens,en als je die letterlijk neemt,kom je er wel achter dat ook deze religie "slechte" bedoelingen had/heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding