Hoe sprak God tot Adam, via een engel, of rechtstreeks ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

"I repeat: do not touch the apple. Adam, Adam can you hear me. Heaven to Adam. Oh my God, Adam is not responding!" Nee, grapje! Sorry, ik kon het niet laten. Ik wil er niemand mee beledigen hoor. Maar voor zover ik weet zou God direct met Adam hebben gecommuniceerd. In andere bijbel verhalen stuurt God inderdaad nog wel eens een engel zoals bij Jacob. Wel is het zo dat sommige woorden in de bijbel door vertaling anders in onze bijbels staan dan dat het ooit zo bedoeld is. Toegevoegd na 5 minuten: Waardoor het dus niet helemaal duidelijk is of bv God een boodschapper heeft gestuurd of God een boodschap stuurde. Maar ook daar zijn natuurlijk heel veel voors en tegens bij te geven.

We hebben niet zoveel bronnen ;-) In Genesis kun je lezen dat God tot Adam sprak, en dat geeft de indruk dat God rechtstreeks tot hem sprak, dus met een stem, met geluid. Ik krijg niet de indruk van de tussenkomst van een engel of zo. "8 En zij hoorden de stem van de HEERE God, Die in de hof wandelde, bij de wind in de namiddag.1 Toen verborgen Adam en zijn vrouw zich voor het aangezicht van de HEERE God te midden van de bomen in de hof. 9 En de HEERE God riep Adam en zei tegen hem: Waar bent u?" (genesis 3)

Of niet omdat het een verhaal is dat niet letterlijk genomen moet worden...

Niemand weet dat. Theologen zullen dat op verschillende manieren uitleggen. En misschien zijn er nog wel meer mogelijkheden dan rechtstreeks, en via een engel. Het kan ook via een innerlijke stem, een droom, een visioen, of intuitie zijn geweest. Om het een beetje oneerbiedig te zeggen: het is helemaal niet zo belangrijk hoe God sprak, maar wèl dat de boodschap blijkbaar is overgekomen. Het doel en vooral de betekenis is belangrijker dan het proces.

In een boek kun je alles laten gebeuren wat je wilt dat er gebeurt. Dat geldt ook voor de bijbel. Bovendien zijn er heel veel verschillende versies en vertalingen van dat boek, net navenant de tijd en de vertaler en wat die er van maakte. In een goed boek is er ook ruimte voor eigen interpretatie en een beetje fantasie. Dat geldt ook voor de bijbel.

Zijn ze nog niet helemqal uit.Via de tamtam of met een samsung s8000.Persoonlijk denk ik met rooksignalen.

Volgens Exodus 33:20 kan geen mens god zien en in leven blijven. In Genesis 3 staat redelijk duidelijk aangegeven dat god zelf door de tuin wandelde, op zoek naar Adam en Eva. Ook staat er in Genesis 2 dat god de mens zelf naar de tuin heeft gebracht, en deze niet heeft laten brengen. Nergens in de genoemde hoofdstukken van Genesis staat beschreven dat god een boodschapper stuurde. Uitgaande van de stelling dat de Bijbel foutloos is, moeten we dus concluderen dat god direct tot Adam sprak. En, ten gevolge van Exodus 33, zullen we moeten concluderen dat Adam geen mens was.

God heeft mensen lief en is intens geïnteresseerd in hun welzijn. Het wekt dan ook geen verbazing dat hij met hen communiceert. Deze communicatie begon in de tuin van Eden. Volgens Genesis 3:8 „hoorden” Adam en Eva bij een gelegenheid, „omstreeks het winderige gedeelte van de dag”, „de stem van God”. Sommigen zien daarin een aanwijzing dat het de gewoonte van God was om op die tijd, mogelijk elke dag, met Adam te communiceren. Hoe het ook zij, de bijbel maakt duidelijk dat God niet alleen de tijd genomen had om instructies aan de eerste mens te geven maar ook om hem te onderwijzen wat hij moest weten om zich van zijn verantwoordelijkheden te kwijten. Misschien zal dit in de toekomst nog gebeuren ,wanneer eens de mensheid tot volmaaktheid is gebracht .