Waar ligt het graf van ramses II?;hij verdronk in de rode zee tijdens de achtervolging van mozes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige historici zeggen dat de farao van de uittocht Thoetmozes III was. Andere pleiten voor Amenhotep II, Ramses II, enzovoorts. Wegens de chaotische situatie in de Egyptische chronologie is niet met enige zekerheid vast te stellen wie deze farao was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is er in Egypte geen enkel historisch of archeologisch bewijs gevonden dat de Israelieten in Egypte hebben ze gezeten en is alleen de bijbel hier een bron van. Dat maakt dat het hele verhaal, zoals zo vele bijbelverhalen, historisch gezien met een korreltje zout moet worden genomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat in Exodus niet dat de Farao zelf verdronk in de Rode Zee, zijn leger wel.
Exodus 14:28 28 Het terugstromende water overspoelde het hele leger van de farao, al zijn wagens en ruiters,
Exodus 15:4 De wagens van de farao slingerde hij in zee. Daar, in de Rietzee, verdronk het leger, zijn beste officieren kwamen om.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
a) De Bijbel noemt geen naam van de farao. Het is verder ook niet hard te maken dat het om de ene of de andere farao ging. b) De Bijbel zegt niet dat de farao er zelf bij was, alleen dat zijn leger nat werd. Er staat dus nergens dat de farao zelf verdronk. c) Er staat ook nergens in de Bijbel dat het om de Rode Zee ging. Er zijn verschillende mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk ging het trouwens om Amenhotep II. Hij is gevonden in graf DK 35.

Antwoorden (1)

Hij ligt in graf DK 7, en die graftombe bevindt zich in de Vallei der Koningen. Die vallei is te vinden bij Luxor (dat heette vroeger Thebe) en dat is in Egypte.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
DANKJE:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar is de Vallei der koningen nog te bezoeken?of is dat niet meer mogelijk? Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In luxor!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel te bezoeken maar stelt niet veel voor als je het vergelijkt met vallij der koningen. Maar blijft mooi. Je moet wel geluk hebben dat die dag dat graf open is!
Amadea
11 jaar geleden
Jazeker, een bezoek daaraan behoort tot de meeste reizen naar Egypte. Maar stel je er niet te veel van voor. De graven zijn lang geleden al leeggeroofd. En wat er nog aan kostbaarheden was is naar een museum verplaatst (het Egyptisch museum in Caïro). Alleen de wandschilderingen zijn bewaard gebleven, en mooi om te bekijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben er afgelopen jaar geweest. Ik vond het toch wel indrukwekkend als je de geschiedenis erachter "meevoelt". Maar inderdaad, alle schatten.liggen in Caïro.