Vandaag zei iemand: Ik wens jullie een fijne hemelvaart.

Zou iemand dit beledigend kunnen opvatten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
7.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Redelijk dezelfde onzinnige vraag als deze: http://www.goeievraag.nl/vraag/iedereen-alvast-fijne-koniginnedag-wensen.7645.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha

Het beste antwoord

Gelovigen schijnen nogal snel beledigd te zijn, dus: ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die min duim vertelt me dat dit het meest juiste antwoord is. :-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, inderdaad. Blijkbaar voelde iemand zich weer beledigd. ;) Een soort recursieve belediging dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien meer vanwege het over-een-kam scherende aspect in je antwoord. Net alsof ongelovigen niet beledigd zijn als hun voetbalcluppie er in de kroeg van langs krijgt. Ook een religie naar mijn idee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voetbal is voor paupers.

Andere antwoorden (10)

Natuurlijk zou het kunnen dat iemand het beledigend opvat!
Iemand kan al beledigd zijn na een opmerking als: wat zie je er leuk uit vandaag!

Hoe dan ook, of de spreker nou doelde op hemelvaartsdag of de hemelvaart van de persoon, het is en blijft een positieve uitspraak.

Maarja iedere uitspraak kan ook sarcastisch bedoeld zijn natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me lichtelijk ongelukkig uitgedrukt, maar ik neem aan dat jou toch ook wel duidelijk is wat hij bedoeld?
Je zegt toch ook wel eens: Ik wens je een fijne pasen (ipv fijne paasdagen).

Maar inderdaad, soms zoeken mensen ook naar beledigingen als anderen vriendelijk tegen hen zijn. Lijkt mij knap vermoeiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk zou dat kunnen maar dat ligt ook aan de ontvangende partij, ikzelf zei vroeger altijd: Spoedig uiteinde en een gelukkig nieuwjaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan altijd. Kan humoristisch of serieus bedoeld zijn.
Weinigen weten sowieso nog wat 'Hemelvaartsdag' betekent en kunnen het serieus opvatten maar dat is vergezocht. 99% van de mensen zal toch echt wel begrijpen dat ze een fijne vrije dag gewenst wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, ja dat kan, maar het is niet zo...

Dan kun je alles wel verkeerd opvatten...

Maar het is wel lollig als iemand het verkeerd wenst op te vatten...

Hals und Beinbruch, GrußGott... dat zijn ook wensen, weliswaar in het Duits die verkeerd opgevat kunnen worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan of deze persoon doelt op je hemelvaart in het algemeen of je juist op korte termijn een fijne hemelvaart toewenst.
In het algemeen is het juist heel lief lijkt me, in de trant van: Of je nu of over 100 jaar dood gaat: alvast een fijne hemelvaart!!!

Toegevoegd op 19-05-2009 16:25:35
Ik neem trouwens aan dat die persoon bedoelt: een fijne hemelvaartsdag. En in dat geval is het hetzelfde als iemand een prettige avond of een prettig weekend toewensen. Niks mis mee dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik als gelovige zou dit niet beledigend opvatten. Vat je het tweedelig op dan nog niet

Als er bedoeld wordt een fijne hemelvaartsdag dan hartelijk bedankt ervoor.

Wordt er bedoeld ik hoop dat je een fijne reis naar de hemel mag hebben dan bedank ik daar ook voor.

Wij zeggen immers dat we ons hele leven op reis zijn, op reis naar de eeuwigheid en dat is voor ons de hemel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ik vind het wel humor. maar nee het is geen belediging maar meer onwetendheid denk ik.
het klingt idd een beetje raar maar ach we zijn niet perfect, hemelvaart is ook de dag dat iedereen massaal naar een meubelboulervard vertrekt dus daar wenst ze je dan een fijne dag mee.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de persoon dit met pasen zij bedoelt hij dan dat je fijn aan het kruis moet .
Denk het niet he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou kunnen natuurlijk dat iemand het opvat als een fijne trip naar de hemel. Wel nog altijd beter dan dat er "loop naar de hel" gewenst/verstaan wordt natuurlijk.