Als Jezus komt, hoe herken je hem dan?

Het staat geschreven dat Jezus terug gaat keren, of wellicht al terug is gekeert. Maar hoe herken je hem? De gemiddelde mens die nu beweert Jezus te zijn wordt uitgelachen of weggestopt omdat 'ie 'niet goed wijs' is. Wat als de beste man met alle goede bedoelingen direct wordt afgevoerd? Of direct naar een afkick kliniek wordt gebracht?

Ik bedoel, hoe herken je 'the real thing' tussen alle nutcases? En wat als the real thing een vrouw blijkt te zijn? (Want het kan natuurlijk zijn dat de dominante man door de geschiedenis heen wat details heeft weten te verbergen natuurlijk).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
5.3K

Het beste antwoord

De zoon van god was terug op aarde mam
Zelfde boodschap zelfde haar
En All You Need Is Love, zo mooi
Maar kennelijk niet waar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat me slapen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was toch Lennon die gezegd had dat de Beatles more popular (of zoiets) waren dan Jesus Christ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
us.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1, maakt 11 plus, 10 min:)

Andere antwoorden (64)

Waar lees je dat Jezus al is terug gekeerd? Hij moet nog komen en dan zullen alle gelovigen in een oogwenk opgenomen worden! Wat zal het een zooitje worden hier op aarde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is toch geen antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wel waar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een tegenvraag en geen antwoord, dit had je dan ook niet als antwoord moeten geven. Nog los daarvan, de vraagsteller laat dit onderwerp open door te zeggen (en ik citeer): "Het staat geschreven dat Jezus terug gaat keren, of wellicht al terug is gekeert." Er staat dus 'wellicht'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel, het zou ook wel eens heel mooi kunnen worden op aarde...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vond het wel grappig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook als het tenminste een grapje was....
"The real thing" is te herkennen aan het feit dat die wonderen kan verrichtten binnen een gecontroleerd herhaalbaar experiment; iemand die "niet goed wijs" is lukt dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Thomas geloofde pas dat Jezus uit de dood was opgestaan, toen hij de wonden had gecontroleerd. Uit de verhalen van de pastoor begreep ik dat Thomas slecht was, omdat hij niet meteen geloofde. Die andere elf naïevelingen waren beter dan Thomas. Ik begreep dat niet. Voor mij was Thomas juist de held.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
truebeauty: _moet_ geloven? hoezo dat?
Je zult hem herkennen als hij samen met zijn vader over straat loopt te vloeken dat ze nog zo hun best hebben gedaan en het toch zo'n puinhoop is geworden. En al struikelend over de schoenen voor een moskee roept dat de concurrentie wel uit de rode cijfers is dus dat het tijd wordt dat zijn raad van bestuur een nieuw bedrijfsplan moet maken met nieuwe taken en doelstellingen.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat hij of zij een bordje om zijn nek heeft hangen met daarop "ik ben jezus"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klinkt aannemelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ droge humor (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ humor rules!
gaten in zijn polsen & voeten, verwacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan dat iemand ineens water in wijn staat te veranderen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iemand je vraagt waar adam en eva wonen dan is hij het waarschijnlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijft leuk die grappen over het geloof.
Baard....Sandalen...

Nee hoor, maar als je je dit echt af vraagt, kijk een keer naar deze film... weliswaar niet Jezus himself, maar het gaat wel precies het dilemma waar jij het over hebt...
(zie link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prachtige film trouwens.
Er staat nergens dat Jezus "wellicht al is teruggekeerd", maar er staat wel dat Jezus zal terugkeren.
De Bijbel is een mysterieus boek, en er wordt veel in beelden gesproken. Er wordt gesproken over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Niemand kan zich daar enige voorstelling bij maken. Iedereen die jou kan vertellen over het precieze hoe en wat, moet je maar niet al te serieus nemen. Vooral als ze over het tijdstip beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen diegenen zullen Hem herkennen die nu met Hem leven en Hem verwachten.

Net zoals in de bijbel. Toen Jezus op aarde was herkenden sommigen Hem (Simeon en Anna).

Als Jezus terugkomt op aarde zal Hij zich niet opdringen en zeggen "Hallo mensen hier ben ik dan". Nee, Hij zal er gewoon zijn en we zullen het gaan merken omdat er veel goede invloed van Hem uit zal gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mooi antwoord puntkomma!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou eefst, dan zullen die minnetjes wel niet van jou komen. Er zit hier iemand alle antwoorden te minnen. Leuke hobby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een goed antwoord! Judge: ik denk dat je met "goede invloed" wél ver kan komen. Kijk bijvoorbeeld wat Gandhi en Moeder Theresa hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik weet waarom je minnetjes hebt gekregen. Ik lees nu verder en zie dat mensen zeggen dat in de Bijbel staat dat iedereen hem zal herkennen ("Iedereen zal hem zien, ook zij die hem doorstoken hebben") En dat hij zich niet 'niet opdringd' omdat "De komst van de Mensenzoon zal zijn als de bliksem die oplicht in het oosten en straalt tot in het westen".
De citaten heb ik even gecopy-paste van die andere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Hallo hier ben ik dan".. Doet me denken aan Hans Teeuwen. "Jaaah mensen dat is mijn vader, die god!"...
Kijk deze link maar, en je het ook opzoeken in de Bijbel zelf.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mattheüs 24:30-31
"Dan zal het teken van de Mensenzoon aan de hemel verschijnen. Alle volken op aarde zullen treuren en ze zullen de Mensenzoon zien komen op de wolken van de hemel met grote macht en majesteit. Onder luid trompetgeschal zal hij zijn engelen eropuit sturen en zij zullen zijn uitverkorenen bijeenbrengen uit de vier windstreken, van het ene einde van de aarde tot het andere."

Toegevoegd na 3 minuten:
WAARSCHUWING:

PAS OP VOOR VALSE JEZUSSEN EN WEDERKOMSTEN ! (Mattheüs 24:26-27)
"Als ze dus tegen jullie zeggen: Kijk, hij is in de woestijn, ga er dan niet heen; of als ze tegen jullie zeggen: Kijk, daar houdt hij zich verborgen, geloof het dan niet. Want de komst van de Mensenzoon zal zijn als de bliksem die oplicht in het oosten en straalt tot in het westen."

Toegevoegd na 4 minuten:
De terugkomst van Jezus zal overal te zien zijn. het zal dus geen geheimzinnig of achteraf gebeuren zijn in een achterkamer, een landje of bos ergens, niet in een woestijn of op een (speciaal) evenement binnen of buiten. Het zal zich allemaal in de lucht afspelen, het zal enorm zijn, met vele engelen, vuur en Jezus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch maar een beetje voorzichtig zijn met die
SIGN2GOD site. Lees er b.v. eens over de enorme hetze tegen Rooms-Katholieken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens veel protestantenen is de roomse kerk de antichrist.... nou vind ik dat vrij ver gaan. maar je schijnt wel wel in de ggz terecht te komen als je door hun word "opgevoed"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ben ik blij met dit antwoord,dan hoef ik t niet zelf meer te geven,want dit is zoals het gaat gebeuren.IEDEREEN over de gehele aarde zal hem zien!!! AMEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Ronnie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@RonnieRonnie
Je zou het eigenlijk vaker moeten vertellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker net zo bang als voor die priesters zelf. Dat zijn pas wolven in schaapskleren, eerst zwaar over de schreef gaan en daarna de duicel de schuld geven. Helaas komen wij minder heiligen er bij de rechter mindergenadig vanaf, T`ja zou de heere dan ook met twee maten meten, dan zou het net een mens zijn, zucht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben blij dat sommigen een fatsoendelijk antwoord geven want ik vind dat velen Jezus belachelijk maken door hun antwoord te geven
Jezus had als kind al ruzie met de schriftgeleerden in de tempel en zette de handelaren er uit; als iemand dus ruzie krijgt met de paus en het Instituut voor Religieuze Werken (de bank van het Vaticaan) er uit schopt dan weet je wie het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus zal niet meer lichamelijk als mens naar de aarde terugkeren.

Maar als een uiterst machtige hemelse koning!En momenteel leven wij in die periode.

De tegenwoordigheid is onzichtbaar voor mensenogen. Vergeet niet dat Jezus over het teken van zijn tegenwoordigheid sprak (Mattheüs 24:3).

Als zijn tegenwoordigheid zichtbaar zou zijn voor mensenogen, zou er dan een teken nodig zijn?

Jezus’ tegenwoordigheid zou gekenmerkt worden door grote moeilijkheden hier op aarde. (Niet dat hij de veroorzaker ervan is)
Jezus zei dat zijn tegenwoordigheid als hemels Koning, op aarde gekenmerkt zou worden door oorlogen, hongersnoden, aardbevingen, pestilenties en wetteloosheid (Mattheüs 24:7-12; Lukas 21:10, 11).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je WEET het...

Zou het zo kunnen zijn dat als je hem ziet dat je meteen een volledige innerlijke vrede voelt en acceptatie?
Er zijn geen geheimen meer en je wordt meteen geaccepteerd zoals je bent vanuit je diepste zelf?

Dat is het beeld wat ik ervan zou hebben. Er hoeft niets bewezen te worden. Je hebt een heel sterk innerlijke weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je herkent hem in jezelf: Door je blik naar binnen te keren zal je Jezus herkennen.

Zodra je je blik naar buiten richt, en je gaat afvragen wie, wat hoe en waarom, zul je niets meer objectief kunnen vaststellen.

Slechts je innerlijke stem en je eigen Goddelijke liefde zal je kunnen helpen om Hem te herkennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op grond van onderstaande geloof ik niet dat hij terug komt als zijnde de Messias:
In Mt. 16:28 staat “Voorwaar, Ik zeg u: Er zijn sommigen onder degenen, die hier staan, die de dood voorzeker niet zullen smaken, voordat zij de Zoon des mensen hebben zien komen in zijn koninklijke waardigheid”.
Deze profetie is niet uitgekomen. Alle daar aanwezigen zijn reeds gestorven en de Zoon des mensen is niet gekomen met koninklijke waardigheid.
Ook de tekst in Mark 9:1 is niet uitgekomen. "En Hij zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u: Er zijn sommigen onder degenen, die hier staan, die de dood voorzeker niet zullen smaken, voordat zij zien, dat het Koninkrijk Gods gekomen is met kracht.". Dit is een ontegenzeggelijk voorbeeld van een (volgens het Nieuwe Testament) door Jezus uitgesproken profetie die niet is uitgekomen. Daarmee diskwalificeert Jezus zichzelf als Messias en profeet.

In Openbaringen 2:16, 3:11, 22:7,12 en 20 staat "Ik (Jezus) kom spoedig". Klopt niet is niet uitgekomen (zie ook Matt 16:28, Mark 9:1 en Lukas 9:27). Daar bestaat na 2000 jaar verstreken te zijn geen twijfel meer over.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij God is 2000 jaar helemaal niet lang voor ons wel. Vandaar waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij sprak op dat moment als mens tegen een mens.
Spoedig is geen 2 eeuwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@noagrietje
Ik heb Matteüs 16:28 gelezen (en meer) En direct daarna lees je: (Mt 17) ,, Zes dagen later nam Jezus Petrus, Jakobus en diens broer Johannes met zich mee een hoge berg op, waar ze alleen waren. Voor hun ogen veranderde Hij van gedaante, zijn gezicht straalde als de zon en zijn kleren werden wit als het licht. " Enz.
Petrus Jakobus en Johannes zagen Jezus in zijn koninklijke waardigheid.
Soms moet je wat verder kijken dan je neus lang is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees dat jullie hier PRO jezus zijn dus hopen jullie er ook op. Dat wil niet zeggen dat mijn antwoord fout is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar soms kan je niet alles bepalen aan een vers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doe je zelf ook ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noawijffie,volgens mij heb je volkomen gelijk,van mij een dikke plus. Diverse malen heb ik hetzelfde antwoord gegeven als jij nu en altijd kwamen de tegenstrevers met die teksten die hun het beste uitkomen en negeren ze andere die hun bewering niet staven. gelijk krijgen van ze,doe je nooit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en andersom ook niet, dacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ho ho ho Koolwitje, ik ben zo GEWEEST! Maar na 30 jaar ben ik eindelijk verlost VAN jezus ipv DOOR jezus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@noagrietje dan had je reactie beter bij Moolkeesje gepast, als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
........ volgens mij heb ik even geen worden meer :-)
een bekende text in deze

Openbaring van Johannes H 1 V 7

7 Hij komt te midden van de wolken, en dan zal iedereen hem zien, ook degenen die hem doorstoken hebben. Alle volken op aarde zullen over hem weeklagen. Ja, amen.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Op+1&id42=1&id18=1&id37=1&id16=1&pos=0&l=nl&set=10

vaak word dit uitgelegd als: een ieder zal Jezus herkennen. hier word niet ingegaan op uiterlijke eigenschappen, maar de kunde van al de mensen Jesus te herkennen. die kunde op dat moment is dus een gegeven, dat is dus zo omdat het zo is en niet omdat Hij een baard heeft oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Bijbel zegt daarover "MIJN schapen (her)kennen MIJN STEM"
In de tijd dat Jezus op aarde leefde was het al onmogelijk
om HEM NIET te herkennen.
Voor vriend en vijand was HIJ herkenbaar en dat gaf ook de polarisatie.
Als HIJ weer komt hoef je er niet over in te zitten of je HEM herkent, IEDERE KNIE zal voor HEM BUIGEN, er is dus instantane herkenning en erkenning.
Wat belangrijker is, of HIJ JOU kent.
Of je wel of niet tot ZIJN kudde behoort.
Wat hij van ons verwacht is dat wij in HEM geloven en weten dat HIJ ons VERGIFFENIS gegeven heeft voor onze zonden.
Als we daarvan doordrongen zijn staat niets ons in de weg HEM met vreugde te ontvangen, ongeacht het moment DAt HIJ komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je hem zult herkennen aan het feit dat hij je diepste gedachten schijnt te kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag doet me denken aan de film "The Man from Earth" waarin de hoofdrolspeler (als ik het me goed herinner) beweert dat hij Jezus is. Maar goed, hij beweerde ook dat ie al duizenden jaren leefde...

Toegevoegd na 38 seconden:
Als je een avondje niets te doen hebt:
http://www.imdb.com/title/tt0756683/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als Hij terugkomt dan waarschijnlijk als moslim.
die doen het beter.`t maakt Hem waarschijnlijk niets uit
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erg goed antwoord!
niko
13 jaar geleden
hoezo,heb je persoonlijk overleg met Hem gehad?Hij is de enige die het kan weten,wij kunnen enkel gissen.een beetje bescheidenheid in deze kan geen kwaad.
ik denk dat als t zover is, je het gewoon zal weten. Of je t ook gelooft dan..tja...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voelt zijn energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat voel je door zijn karma
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iemand over water ziet lopen dan zou het Jezus kunnen zijn

Toegevoegd na 2 dagen:
mijn antwoord was een beetje komisch bedoeld maar blijkbaar mag dat niet hier gezien de minnetjes lb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ofwel je moet iets minder paddo's eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Licht getint, lang bruin haar en een lange jurk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb bergepen, dat toen Jezus is opgestaan hij heeft gezegt dat hij terug zou komen. En omdat Jezus het woord van god niet tot de mensen kon doordringen, heeft God Mohammed gestuurd (als het ware de broer van Jezus) en Mohammed drong wel tot de mensen door en daarom leven er heel veel mensen volgens de Islam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus is het goede, het zachte, het lieve...
Ik denk dat in ieder mens een "Jezus" zit.
Dus durf je zelf te voelen en ervaar het.
Sukses !!!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voel de force. Luke!
Er zijn zoveel Jezussen op deze wereld. Ik zie er in elk geval veel rondom mij. Zelf ben ik geen Jezus.

Lees de bijbel en je zult ze wel herkennen. Maar geen enkele is identiek aan die uit het verhaal van de vier (of minder/meer) evangelisten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus komt niet terug op aarde. De apostel die ooit geweest is, kan net als jij en ik niet opstaan uit de dood. Het is een prachtig verhaal natuurlijk, die bijbel maar het is en blijft een verhaal. Je kunt er in geloven of niet maar de woorden "verhaal" en "geloven" geven voldoende aan. Het is niet de werkelijkheid. Als het werkelijkheid was, zou je er niet in hoeven geloven. Zo simpel is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zucht, moet dit nu weer, het lijkt wel een forum van voor en tegenstanders, en de (ongefundeerde) minnen vloeien rijkelijk bij zowel voor- als tegenstanders.

Waarom reageren zoveel mensen die er niet in geloven er zo fel op, ik heb het volgende geleerd op de lagere school:

stel je moeder is lelijk, echt lelijk, maar als iemand er iets van zegt verdedig je haar met hand en tand want ze is je moeder.

zo is het ook met het geloof, iemand is er van overtuigd en als een ander er iets negatiefs van zegt verdedig je dat met hand en tand.

Ander voorbeeld :voetbal, ik vind het 3 keer niets, mijn buurman vindt het geweldig. Van mij mag hij zolang ik maar niet mee hoef naar een wedstrijd, en zo zou het ook moeten zijn met het geloof, laat elkaar in zijn haar waarde!

Zo dat moest ik even kwijt, nu nog een antwoord:

Als iemand erin geloofd zal die hem herkennen, die man straalt kennelijk zo'n charisma uit dat je er niet omheen kunt.

En je mag me hier best om minnen maar vertel me ook waarom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Van mij alvast een + hoor Jet voor de minnaars weer op het oorlogspad gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal je niet minnen, maar ik vind je overgrote deel van je antwoord meer een reactie. Dat zou voor mij een min waard zijn.
Bovendien is het antwoord (je feitelijke dan) ook al eerder gegeven, dus ook een min waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah heerlijk Jet, eigenlijk het enige nuttige antwoord op deze nutteloze vraag dikke plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jet de moraal ridder.
voor mij ook een min hiervoor,..is een reactie en dubbel antwoord. Ik vond sommige antwoorden hilarisch. Ik zou zeggen voor de draad ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
respect aub, het gaat over Jezus die duidelijk in de bijbel wordt beschreven als een man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zo boos als je het niet gelooft? Wat maakt jou het uit dan? Ik snap niet dat mensen claimen dat er niets is en zich dan vervolgens ongelooflijk druk er om maken, Zoals ik al zei is mijn buurman gek van voetbal, ik heb er niets mee maar van mij mag hij, maar waarom zou ik daarom boos worden op hem?
2 jaar geleden was Jezus bij mij in het dorp ...
Het was een neger rond de 50 jaar oud en was helemaal in het wit gekleed en liep rond met een stok.

Hij begon tegen alle mensen te vertellen die hij tegen kwam. En hij vertelde dan over de bijbel en allemaal rare gelovige dingen.
De kinderen in het dorp pestte hem en gooide dingen na hem... Of het nu dé Jezus is weet ik niet (ik geloof er namelijk sowieso niet in), maar wie hij ook was iedereen vond hem maar een dorps gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra er in de krant staat dat een man met lang haar water in wijn veranderde.

Jezus zegt ook in de bijbel
: ik was de eerste en de laatste. Dus je zal het niet merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal ongeveer zo kunnen gebeuren (zet je hoofdtelefoon op of luidspreker aan)

http://www.youtube.com/watch?v=WLKk00OYKhU
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het boek openbaringen kan je de meeste informatie verschaffen.. Meer zul je niet te weten komen, tot dat hij terug komt.

Maar er staat wel: Als Jezus terug komt (op de wolken) zal ieder oog hem zien en herkennen. Ik denk dus niet dat je je daar druk om moet maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals iemand in dit gesprek al zei: we kunnen allemaal "Jezus" zijn. dat was vast ooit de bedoeling: hij deed voor hoe je een goed mens moest zijn en wij konden het nadoen.
(We zijn 2010 jaar verder, en het lukt nog STEEDS niet! )
Maar je zou dus wel kunnen bedenken: er zijn wel mensen die een meer dan gemiddeld goed voorbeeld voor anderen zijn. Zoals Nelson Mandela, die niet meteen alle blanken begon te vermoorden toen hij na 26 jaar uit de gevangenis kwam, maar die samen met de blanken ging regeren.
Of Gandhi, die geweldloos enorme veranderingen teweeg wist te brengen.

Is het niet veel belangrijker om je af te vragen: hoe kan ik zo veel mogelijk leven als Jezus (of Boeddha) heeft voorgedaan?
In plaats van te wachten tot Jezus komt om ons uit de penarie te halen. We moeten het zelf doen.

En ALS Jezus echt bestaat en bestaan heeft, en hij zou terug willen komen op deze wereld, zou dan niet de meest voor de hand liggende manier zijn dat hij geboren wordt als een baby, ergens in een gezin? (Zo is het 2000 jaar gelden ook gegaan.)
En dan zich later ontwikkelt tot iemand waar de wereld een voorbeeld aan kan nemen?
Gewoon als iemand die in deze tijd past, want alleen dan kunnen wij hem (of haar) herkennen als een waardevol en bijzonder voorbeeld en inspiratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus is er al, hij woont bij mijn ouders in het dorp, staat regelmatig in extase te schreeuwen op het fietspad, zit ook regelmatig de "vredespijp te roken in zn tuin met de apostelen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet je pas als je hem herkent.
13 jaar geleden
Op het moment dat al de pedopriesters allemaal dood ter aarde zijgen zul je weten hij/zij is terug. Maar ik weet nu al met zekerheid,dat het bij een vreugdevolle wens zal blijven,omdat en het kwaad nooit gestraft wordt en de figuur Jezus nooit terug zal keren,als ie al bestaan heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat gelovigen zich daar niet zo druk om moeten maken.
Zijn vader is, volgens de bijbel (geschreven door mensen), almachtig.
Het lijkt me voor hem geen probleem om even zijn 'gezicht' te laten zien om te vertellen dat zijn zoon weer even terug is.
Waarom zijn zoon allerlei kromme wonderen moet verrichten om (blijkbaar) serieus genomen te moeten worden is mij dan vervolgens een raadsel eigenlijk.

Ook het feit DAT ie terug moet komen vind ik eigenlijk overbodig. Lullig ook voor al die mensen die hem dan hebben gemist tijdens hun gelovige leven.

Vaak geven gelovigen als reden aan dat er wel een God moet bestaan omdat er toch niet zomaar iets uit het niets kan ontstaan. Dan vraag ik mij af: hoe God dan uit dat niets IETS heeft kunnen maken. Dan moet er dus altijd al iets zijn geweest. Of God moet dat allemaal met een toverstokje opeens hebben doen ontstaan.

En dan heft God zichzelf dus eigenlijk weer op door de bewering die zijn 'ontstaan' creëerde te ontkrachten..

Oftewel. Jezus bestaat niet, komt nooit en al helemaal nooit 'terug'. Of de toekomst moet het verleden zijn. Dat kan ook...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het er niet per se mee eens (ook niet per se oneens), maar ik vind wel dat je goede vragen stelt.
als hij zich aan je voorstelt vermoed ik....

Toegevoegd na 1 uur:
om eerlijk te zijn : het viel me al op dat je mij niet herkende. bijbelles is ook niet meer wat het was ;-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan zijn baard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus voorzegt bijzonderheden die zijn tegenwoordigheid in koningsmacht en de laatste dagen van dit stelsel zullen kenmerken.

OP DE Olijfberg, die een prachtig uitzicht bood over Jeruzalem en de tempel, stelden vier van Jezus’ apostelen vragen over enkele uitspraken van hem. Hij had hun over „het besluit van het samenstel van dingen” verteld (Mattheüs 13:40, 49).

Nu vroegen de apostelen: „Wat zal het teken zijn van uw tegenwoordigheid en van het besluit van het samenstel van dingen?” — Mattheüs 24:3.
In zijn antwoord vertelde Jezus wat er aan de verwoesting van Jeruzalem zou voorafgaan. Maar zijn woorden reikten nog veel verder. Zijn profetie zou later wereldwijd een grotere vervulling hebben.

Jezus voorzei een combinatie van gebeurtenissen en wereldtoestanden die een teken zouden vormen. Dat teken zou de mensen op aarde duidelijk maken dat Jezus’ tegenwoordigheid als Koning in de hemel begonnen was.

Met andere woorden, het teken zou te kennen geven dat Jehovah God hem Koning had gemaakt van het langbeloofde Messiaanse koninkrijk. Het zou betekenen dat het Koninkrijk op het punt stond om slechtheid uit de weg te ruimen en de mensen echte vrede te geven.

De dingen die Jezus voorzei, zouden dus een kenmerk zijn van de laatste dagen van het oude samenstel — de huidige religieuze, politieke en maatschappelijke stelsels — en van het begin van een nieuw samenstel.

Wat zou er op aarde gebeuren tijdens Jezus’ tegenwoordigheid als Koning in de hemel?

Jezus zei dat er internationale oorlogen, voedseltekorten, grote aardbevingen en epidemieën zouden zijn. De wetteloosheid zou toenemen. Jezus’ ware discipelen zouden het goede nieuws van Gods koninkrijk op de hele aarde prediken. Al die dingen zouden hun hoogtepunt bereiken in een „grote verdrukking” zoals er nog nooit eerder was geweest (Mattheüs 24:21).

Vervolgens zal Har-Magedon (Armageddon) een nieuw tijdperk inluiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Iemand anders begon er al eerder over (over de 'tegenwoordigheid' etc) maar jij legt het tenminste goed uit. (+ van mij)
Ik heb wel een vraag hierover nog:
"internationale oorlogen, voedseltekorten, grote aardbevingen en epidemieën" zijn die er niet altijd geweest? Hoe herken je het tijdstip dan?
Ik denk dat je het zelf moet ondervinden, daarop is het christelijk geloof, en alle geloven ook gebaseerd, volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die over water kan lopen is een goede kandidaat. Jezus zal wat wonderen moeten laten zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus herken ik aan haar duidelijke opmerkelijke stem en aanstekelijke lach. :-)

Ik denk dat Jezus nog even wacht tot de mens er helemaal niet meer uitkomt en de wereld ten onder dreigt te gaan aan oorlogen en milieuproblemen.
Dan is het tijd voor een nieuw wonder, maar de mens
moet eerst ten einde raad zijn.
Jezus zal voor de leek niet te herkennen zijn, maar wel voor degenen die altijd in hem geloofd hebben. Hij zal in staat zijn de stabiliteit terug te brengen in de wereldorde. Ik mijmer maar wat hoor, dus pin me er niet op vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De volgende heet niet Jezus, maar JeBroer.. en dat kan zomaar een vrouw zijn..

Toegevoegd na 27 seconden:
Blijkt je broer zomaar een travo te zijn! :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees je bijbel en je zal weten wat de echte jezus is!!!!

Openbaringen 1:7 - "Zie, hij komt met de wolken! Iedereen zal hem zien, ook zij die hem doorstoken hebben, en alle volken der aarde zullen om hem treuren. Amen."

# Mattheüs 24:27 - "De komst van de Mensenzoon zal zijn als de bliksem die oplicht in het oosten en straalt tot in het westen"

Duidelijk wordt uit deze passages, dat Jezus "met de wolken" zal komen en dat iedereen Hem zal zien; als de bliksem die oplicht. De volgende vraag die dan waarschijnlijk bij iedereen opkomt, zal zijn:

wat betekent dat wolken?

uit het nieuwe testament :
# Mattheüs 24:30-31 "Dan zal het teken van de Mensenzoon aan de hemel verschijnen. Alle volken op aarde zullen treuren en ze zullen de Mensenzoon zien komen op de wolken van de hemel met grote macht en majesteit. Onder luid trompetgeschal zal hij zijn engelen eropuit sturen en zij zullen zijn uitverkorenen bijeenbrengen uit de vier windstreken, van het ene einde van de aarde tot het andere."

# 2Thess 1:7 "Dat zal gebeuren wanneer de Heer Jezus uit de hemel in een laaiend vuur tevoorschijn treedt met zijn machtige engelen."

Kortom wolken zijn de engellen jezus zal komen met een leger/ van engelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Belangrijkste in deze passages zijn : Dat iedereen hel zal zien en dat hij op de wolken zal komen.....

Toegevoegd na 3 minuten:
Hopelijk heeft dit jouw vraag duidelijk beantwoord afgezien van al de antichristelijke/ rare opmerkingen op de vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als hoe Jezus naar de Hemel ging, zo komt hij ook terug. Wanneer Jezus terug komt, zou je het zeker merken. Hij komt terug op de olijfberg. Iedereen zal het zien, mensen die hem niet kennen zullen hem gaan kennen. Iedereen zal de komst van Jezus zien. Het zal een machtige terugkomst zijn. Doden zullen opstaan, de goede christelijke zullen opgenomen worden, de niet-chtistelijke mensen, mensen die jezus altijd ontkent hebben en niet-chtistelijke zullen de rampen mee maken. Het zal zwaar worden voor de ongelovige. En dan begint het oordeel. De dagen dat we nu leven, is uit genade. Verspil je tijd, maar benuttig het. Voor dat het te laat is. Gelukkig de mensen die altijd opbleven en hun tijd beunuttigden, hun staat hen een grote rijkdom te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij er eenmaal is zal hij wel een manier vinden om het duidelijk te maken.

Al geloof ik dat hij maar een profeet is en geen God. Dus van die Power Ranger krachten zal hij niet hebben om het te bewijzen.

We zullen het vast niet meer meemaken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn voeten zijn lek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kúnt hem nooit herkennen,want níemand die nú leeft heeft 'm ooit gekend: hij leefde tenslotte zo'n 2.000 jaar geleden.

dus hóe zou dan iemand hem dan ook maar ooit kunnen "herkennen? "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij komt met de arreslee naar benee, na 2000 jaar koffiedrinken met zijn vader, op een roze wolk komt hij naar beneden als een Superman die alle problemen oplost.

NOT.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat hij gewoon eruit ziet zo als hij eruit zag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan zijn goedheid en uitstraling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jezus komt niet terug op aarde als persoon maar jezus is een symbool. het is een symbool voor de goedheid van de mens.

zoek je jezus? kijk dan in de bron die jezelf, je eigen kracht heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed naar zijn kruis kijken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je zelf gelooft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar je wilt iets weten over iets dat geen wetenschap is maar een geloof. Niemand weet of Jezus bestond, bestaat of terugkomt. Je vraagt iets wat geen enkel mens goed en met kennis kan beantwoorden en aantonen. Het is simpel een kwestie van wat je wilt geloven. Daarom heb ik het zo geschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In feite heeft hajete natuurlijk gewoon gelijk
Jezus komt niet terug als persoon .
De ziel van een mens blijft bestaan maar het lichaam zeker niet.
Jezus is een symbool dat staat voor liefde en vrede.
Het is de bedoeling dat dit in de mensen leeft en als dat bij elk mens zou zijn dan is jezus terug op aarde.

Maar aangezien alle mensen steeds meer van god los raken zie ik dit jammer genoeg niet snel gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is ook een mooi antwoord
aan zijn goede manieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus zit al in je dus hij komt niet. De kunst is om de Jezus in jezelf te herkennen in de breedste betekenis van de naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus zal dan niet over straat lopen.
echt niet hoor!

weet je wat er dan zal gebeuren?
alle mensen zullen door de engelen bijeen geroepen worden.
de doden zullen uit de zee en uit het graf opstaan.
dan zal de wereld voorbij zijn.
de ongelovigen zullen van de gelovigen gescheiden worden.
aan de rechter, of aan de linkerkant van Jezus.
dan zal het grote moment zijn.
de boeken zullen geopend worden.
alle wat je gedaan, gedacht hebt zal opgelezen worden.

dan zullen de mensen gescheiden zijn.
de ongelovigen zullen al huilend en schreeuwend naar de hel gevoerd worden. voor altijd.
de gelovigen zullen achterblijven.
dan zal God zelf zeggen:
Komt in gij gezegenden van de vader, en erft de hemel dat ik voor jullie heb bewaard vanaf het begin van de wereld.
en dan zullen de gelovigen ingaan in de hemel waar nooit een eind aan zal komen.

dit schijf ik niet om je bang te maken.
maar om je blij te maken.
hoe vredig zal het dan zijn, voor altijd bij God.

Ps: je kunt het zelf nalezen in Openbaringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt als 2012 voor de ongelovigen...
Een baardje, niet al te nozel voorkomen,slippers en sobere kledij. Op vallend vriendelijk en zachtaardig van karakte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je hem herkent,maar dat hij zich wel af zal vragen wat er met de mensheid is gebeurt.En waarom zijn vader niet heeft ingegrepen.