Wie of wat is de link tussen Eva en Lot, buiten het feit dat ze beiden in Genesis voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

Eva was de eerste vrouw. De eerste twee zonen die zij kreeg waren Kaïn en Abel. Na de dood van Abel schonk zij het leven aan een derde zoon, Seth. Seth was de voorouder van Noach (zijn achter-achter-achter-achter-achter-achter-kleinzoon). De oudste zoon van Noach was Sem. Abraham stamt uit het nageslacht van Sem.
Lot was de zoon van de broer van Abraham, zijn neef dus.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eva was een van de voorouders van Lot.
Eva was ontrouw.
Lot betoonde zich een ’rechtvaardig man’, die „door wat hij zag en hoorde toen hij onder de Sodomieten woonde, dag aan dag zijn rechtvaardige ziel [heeft] gefolterd wegens hun wetteloze daden”. — 2Pe 2:8.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je me ook de namen geven? Dan bedoel ik de lijn tussen Eva en Lot.