Zijn dit allemaal moslimbroeders?

Het geweld,de plunderingen,het moorden.
Zijn dit allemaal moslimbroeders die dit elkaar aandoen?

Toegevoegd na 48 seconden:
Momenteel in Egypte

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1K

Antwoorden (7)

In navolging van de recente opstand in Tunesië zijn in veel grote steden van Egypte tienduizenden mensen de straat op gegaan.
Ze eisen het vertrek van de lang zittende president Hosni Mubarak.

Nee, al die tienduizenden mensen zijn geen moslims en horen ook zeker lang niet allemaal tot de moslimbroedergemeenschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een percentage van 93% Moslim, in Egypte kan je er wel vanuit gaan dat er toch vooral Moslims demonstreren ed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar kan men deze mensen dan wel bij onderverdelen?
rose
13 jaar geleden
Bij de Egyptenaren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom horen ze nog niet bij de moslimbroedergemeenschap.
corzijlstra
13 jaar geleden
Volgens mij zijn er ook andere problemen, ook van moslims, dan die voortvloeien uit de religie. B.v. de armoede, verdeling van de welvaart, enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waarom zijn het geen moslims? Hebben ze ongelovigen ingehuurd ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat bij momopoyolo: Nee, al die tienduizenden mensen zijn geen moslims en horen ook zeker lang niet allemaal tot de moslimbroedergemeenschap.
Hij heeft gelijk: het zijn atheisten met baarden, je kunt de superatheïsten herkennen aan hun burka's.
93 % van de bevolking in Egypte is Moslim
6% zijn Kopten

Dus je kan ervanuit gaan dat veruit de meeste mensen die die plunderen ed moslim zijn

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik begrijp dat de "Moslimbroederschap" een soort organisatie is, dan verandert mijn antwoord.
En heb ik dus geen idee hoeveel van de moslims zich de "Moslimbroeders" noemen
Weet niet goed wat de vragensteller nu bedoelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig dat je je antwoord nuanceert.
moslimbroederschap staat in voor alles (scholen, ziekenhuizen, etc ... , behalve voor terreur tegen eigen bevolking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De informatie die ik gelezen heb over deze Moslimbroederschap vertelt wel wat anders, zie onder andere mijn 2de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echter, de beweging zelf heeft over de gehele wereld, behalve op enkele plaatsen zoals Israël en de door Israël bezette gebieden, geweld (officieel) afgezworen voor het bereiken van haar doelen en politieke middelen daarvoor in de plaats gesteld. Heb je dit ook gelezen dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb ook het stuk op Wikipedia gelezen, maar ontkom niet aan de indruk, dat de originele doelstellingen dan wel geweldloos waren, maar deze stammen uit de jaren 20 van de vorige eeuw. Maar door allerlei afsplitsingen deze Broederschap allang niet meer geweldloos is.
Ongetwijfeld zullen zowel daders als slachtoffers voornamelijk moslims zijn. Dat is ook wel logisch omdat de meerderheid moslim, al is er ook een christelijke minderheid in Egypte. Maar religie is niet het motief van de recente onlusten.
Het kan ook zijn dat je de organisatie moslimbroederschap bedoeld. Dan luidt het antwoord dat de organisatie 1 van de groepen is die nu zo strijd tegfen het huidige regime. Hoewel deze organisatie geweld niet als middel ziet om haar doelen te verwezenlijken is het niet uit te sluiten dat zij geweld toch gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige zonde die Allah niet direkt vergeeft, maar via het slachtoffer ervan, zijn mensenrechten.

Stelen is dus een zonde die heel zwaar weegt binnen de Islam, mits natuurlijk je zo arm bent dat je bijvoorbeeld brood moet stelen. In de Sharia is namelijk het staatshoofd verplicht alle burgers te voeden en van een minimuminkomen te voorzien.

Dat mensen nu stelen is triest, maar we weten de achtergrond niet. Misschien verhongeren die mensen. Het feit dat men in Egypte geboren is, maakt hem niet automatisch een vrome moslim. Elk mens wordt als moslim geboren, sommigen ontkennen Allah in een later leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
De tweede alinea vind ik wat vreemd. Het woord mits moet volgens mij vervangen worden door het woord tenzij. Mis betekent indien en tenzij betekent indien niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Effe terug naar af hoor, hoe kom je erbij dat elk mens als moslim wordt geboren? Beetje kort door de bocht lijkt me!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze doen meer dan stelen: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF20110202_039
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben toch echt niet geboren als moslim...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien bedoel g0uq1x het geloof dat de Islam de oorspronkelijke religie van de mensheid zou zijn en de mensheid daar later van is afgedwaald ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens wordt als moslim, zuiver en zondeloos, geboren. Ouder maken van kinderen ontkenners. Dit is dus i.t.t. sommige christenen die in de erfzonde geloven. De zonde van je opa, oma, vader, moeder overerven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moslims geloven ook in de ark van Noach (a.s.). Moslims verschillen van christenen met name op 3 punten: 1. Jezus (a.s.) is geen God maar een profeet van God (c.c.)
2. Jezus (a.s.) is niet gekruisigd, maar gered door Allah (s.v.t.) en ten hemel gestegen, nu in het paradijs en hij zal terugkomen om vrede te brengen, ten tijde van antichrist Dajjal, hem eigenhandig doden, 7 jaar leven en daarna normaal sterven.
3. Allah is één en uniek, Hij is niet verwekt noch heeft Hij verwekt, dus geen zoon of vader. Geen onderdeel van een drie-eenheid: vaser, zoon en heilige geest. Heilige geest is trouwens binnen de Islam de boodschapperengel Gabriël (a.s.)
De oorzaak van de rellen is:
Armoede, werkloosheid, corruptie, machtsmisbruik

Al die verschijnselen ontstaan wel onder invloed van de religie, in dit geval de islam. In de Arabische wereld zijn het altijd moslims die moslims afslachten, zoals het vroeger in Europa altijd christenen waren die andere christen vermoorden en verkrachtten. Ik denk ook, dat er maar weinig andersdenkenden aanwezig zijn om te vermoorden.

Dit onderwerp is evenwel te complex voor het wereldbeeld van GV....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, het is even simplistisch als om te stellen dat het allemaal Egyptenaren zijn die dit elkaar aandoen... momenteel in Egypte. +
Of het nu moslimsbroeders zijn, of hindoe, of katholieken, ik snap dat je egypte bedoelt, maar zijn er niet heel veel mensen die in onvrede leven en die het onder het mom van hun overtuiging, geloof de strijdbijl op pakken, maw elkaar het licht niet in de ogen gunnen? En wat egypte betreft, het merendeel daar is idd moslim, maar het zijn toch ook gewoon mensen? Waar dan weer karaktereigenschappen opspelen waardoor dat gebeurd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals bij alle situaties waar het gezag faalt, ziet het gepeupel, de basse classe, het uitschot, .... hun kans schoon. Komt daarbij dat veel groepen belang hebben bij chaos, om daarna als reddende engelen de orde te herstellen.
In de landen waar nu de opstanden uitbreken zijn het uiteraard moslims die dit andere moslims aandoen. In die landen is iedereen bij wet moslim. De kans is trouwens groot dat deze opstanden georkestreerd zijn door de Muslim Brothers en hun aanhang, onder welke naam ze ook mogen opereren. Hun doel: na een zogenaamde democratische opstand de Radicale Islam Dictatuur invoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou dit allemaal 'gepeupel zijn? http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF20110202_039
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat er niet. Wel komt er bij chaos een massa "lompenproletariaat" in actie en sluiten zich aan. Zij vormen het bulk van de massa. Niet de leiders plunderen, maar je kunt niet naast huidige en vroegere relaasfilmpjes kijken.