Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom laten ouders in de Amish de tanden van hun kinderen trekken?

Ik zag dit op tv bij Breaking Amish. Er werd verteld dat dit normaal was in de amish cultuur. Ik vraag me af waarom ze dit doen of op grond waarvan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
18.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het antwoord is heel pragmatisch en niets religieus aan: Tanden trekken en dan een kunstgebit nemen is goedkoper dan elk jaar op controle gaan, foto's maken, gaatjes vullen en/of het dragen van een beugel. Het past natuurlijk wel in het denken van Amish: Soberheid en eenvoud. Hoewel er nu een discussie gaande is of men dit per ongelijk toch niet doet om cosmetische redenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik snap de overweging wel. Toch lijkt het mij niet echt de goede oplossing, maar het is niet aan mij om daarover te oordelen.

Andere antwoorden (1)

Dat is helemaal geen algemene handelwijze bij de Amish. Het was een leugen van de ouders van de jonge vrouw in dat televisieprogramma. Hun tandarts was niet als zodanig opgeleid, en hij wist niets anders met haar gebit te doen dan het te trekken toen ze 19 jaar oud was...
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding