Is Jezus volgens de bijbel ooit bang/angstig geweest?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jazeker, in de hof van Gethsemane vlak voor zijn arrestatie Daar heeft hij bloed gezweet Hematidrosis is de naam van dit verschijnsel

Bronnen:
http://translate.google.nl/translate?hl=nl...

Zeker. In de evangeliën staat beschreven hoe ontzettend angstig Jezus was toen hij in Getsemane (een bekende hof/tuin bij Jeruzalem) bad terwijl hij wist dat hij gevangengenomen zou worden en uiteindelijk gekruisigd zou worden. Hij was doodsbang daar: "Vervolgens ging Jezus met zijn leerlingen naar een plek die Getsemane genoemd werd. Hij zei: ‘Blijven jullie hier zitten, ik ga daar bidden.’ Hij nam Petrus en de twee zonen van Zebedeüs met zich mee. Toen hij zich bedroefd en angstig voelde worden, zei hij tegen hen: ‘Ik voel me dodelijk bedroefd; blijf hier met mij waken.’ Hij liep nog een stukje verder, knielde toen en bad diep voorovergebogen: ‘Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan mij voorbijgaan! Maar laat het niet gebeuren zoals ik het wil, maar zoals u het wilt.’" (Mattheus 26, zie biblija.net)

Jazeker! Er zijn specifieke passages waarin het aangehaald wordt. Maar ook bv in Romans 8:3; Hebrews 4:15 wordt aangegeven dat Jesus die alle kenmerken had van een mens, en gevoelige voo rde menselijke zwaktes. Daaruit kan je concluderen dat ook jesus onderworpen is aan aangst.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100