Is Jezus voor alle mensen gestorven?

Of alleen voor een handvol Jehovah's?
zo ik opmaakte uit het gesprek gaan alleen de Jehovah's naar het paradijs..
Dat zou toch niet eerlijk zijn tegenover de rest wat op aarde leeft..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

Want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij zijn eniggeboren zoon gegeven heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.
Johannes 3 vers 16 in de Bijbel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Iedereen creeert zij eigen hemel. En met iedereen bedoel ik ook: elke religie.
Er is nog nooit een bewijs voor of tegen de hemel gegeven. Maar een hemel met mensen met actetassen, geloof niet dat daar mijn heil ligt
13 jaar geleden
Nee hoor, als er al een historische Jezus was, dan zal die ongetwijfeld inmiddels gestorven zijn. Maar of daar dan een reden voor was, dat is een kwestie van geloven. Dus jij mag kiezen of je het gelooft of niet. Consequenties zal het beslist niet hebben, hooguit kan het de manier waarop je wilt leven beinvloeden. Maar ook dat is je eigen keus.

Jehova's zijn een van de vele (psuedo)religieuze groepen, een sekte eigenlijk, die zichzelf boven de rest van de mensheid hebben uitverkoren (bij voorkeur uit naam van hun God of hun versie daarvan), waar je je niet zo veel aan gelegen hoeft te laten liggen.

Religie heeft alles te maken met macht, en niets met eerlijkheid. Als jij wilt geloven, kies je natuurlijk wel een geloof dat voor jou een beetje leuk uitpakt. Nog prettiger is het hele issue geloven maar te laten voor wat het is, en op zoek te gaan naar waarheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik liever niet, maar soms moet het wel.
Neen, alleen voor diegenen die Hem waarlijk lief hebben, maar dat zijn zeker niet allen de wachttorengetuigen, maar voor een ieder die zijn zonden belijd, die hem door de Geest aanneemt als zijn Verlosser!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jesus is voor alle mensen gestorven om hun zonden te vergeven
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens hen ..is jezus gestorven om ons van de zonde los te kopen
de boodschap is voor iedereen. De JG s vergissen zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat staat in de Bijbel:
1) Jezus zegt zelf uitdrukkelijk dat hij enkel voor de Joden gekomen is: Ergens staat een verhaal over een vrouw die hem volgt / naar hem komt luisteren. Jezus zegt waarom ze dit doet, want Hij is voor de Joden gekomen en niet voor anderen. De vrouw antwoordt: een hond is ook tevreden met wat van tafel valt. Jezus vindt dat een scherpzinnige uitspraak en antwoordt dan iets in de zin van : allez, ge zijt precies een goede en daarom moogt gij ook naar de hemel.
2) In hoofstuk Handelingen staat ook op een paar plaatsen dat Jezus voor alle mensen gekomen is, maar dat zijn uitspraken van apostelen. In welke mate die dus overeenkomen met de visie van Jezus kunnen we dus niet met zekerheid zeggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
In hoofdstuk "Openbaring" staat dat er vóór de dag des oordeels een sterke daling van het aantal gelovigen zal zijn. Waarom de volgelingen van Jehovah dan van deur tot deur gaan om zoveel mogelijk mensen te bekeren, is mij een raadsel. Je zou toch denken dat ze willen dat deze dag zo snel mogelijk komt?