Als God een God van liefde is, waarom hebben mensen dan nog steeds verdriet?

ik bedoel als je van iemand houd doe je die toch geen verdriet..
waarom laat hij dan dit alles toe?
weer een vraag waar ik geen antwoord op heb..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

Er is nog steeds verdriet omdat wij mensen onvolmaakt zijn.
Om deze reden zullen wij ook nooit 100% perfect kunnen reageren / handelen in alles wat we doen/zeggen.
Ook tegenover diegenen die we graag zien.

Eigenlijk kunnen we niet zeggen : "waarom laat God verdriet toe". Daar is de mensheid zelf verantwoordelijk voor.
De bijbel zegt dat de zonde ( door onze onvolmaaktheid )
door één mens de wereld is binnengekomen.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Rom5%3A12&id42=1&id18=1&id37=1&id16=1&id35=1&id17=1&pos=0&l=nl&set=10

Door de zonde van het eerste mensenpaar , dragen wij nu nog altijd de gevolgen.
Het eerste mensenpaar verwierp de leiding van God.

Deze onvolmaaktheid laat God wel toe , om te bewijzen dat de gehele mensheid niet zonder Gods leiding in gelukkige toestand KAN leven.
Het gaat niet over individuen maar over de gehele mensheid.

Langs de andere kant bestaat er ook nog een strijdvraag tss God en Satan ( Job hoofdstuk 1 ).
Deze strijdvraag houd in dat ondanks onze onvolmaaktheid en voor velen slechte levensomstandigheden, toch nog mensen op aarde zullen zijn die God nog trouw zullen blijven tot het einde.

Deze onvolmaaktheid zal God voor ons zondige mensen wegnemen als de tijd gekomen is.
Het is door Gods liefde en onverdiende goedheid dat hij dit zal doen, en hiervoor is zijn Zoon Jezus gestorven.

Een volmaakt leven is verloren door Adam, Volmaakt leven wordt ons geschoknen door Jezus.

Dit volmaakt leven zal zijn hier op aarde, want wij verwachten :

"nieuwe hemelen en een nieuwe aarde" . ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
altijd een mooi antwoord

Andere antwoorden (4)

Wanneer je nooit verdriet hebt, weet je niet wat blijdschap en geluk is. Dit is wat God aan de mensen duidelijk wil maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat God een verzinsel is en dus niet bestaat.. Verzinsels kunnen geen liefde geven, dus blijft er verdriet bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik meen te weten dat religie een grote rol speelt in je leven. Maar probeer eens vijf minuten van je leven in te beelden (vijf minuutjes maar) wat de realiteit zou inhouden zonder deze god, waarvan jij meent dat die bestaat.

Dan zul je zien dat de realiteit zichzelf niet tegenspreekt, en je niet met dit soort lastige vragen hoeft te worstelen.

Hoe lastig wellicht psychologisch te verteren: de realiteit is niet eerlijk en rechtvaardig. Als mensheid proberen wij wellicht ons best te doen om de realiteit zo dragelijk mogelijk te maken, maar niemand is gegarandeerd gevrijwaard van ellende.

Het beseffen van deze realiteit kan je wel helpen verantwoordelijkheid te nemen over je leven (waarmee ik niet wil impliceren dat jij dat niet al doet), en zo goed als binnen je capaciteit mogelijk, en voor zover jij daar controle over hebt, keuzes te maken in je leven die jouw leven voor de tijd dat je hier bent zo plezierig mogelijk maakt.

Maar garantie voor het ontwijken van ellende heb je helaas nooit. En erop vertrouwen dat er een god is die verantwoordelijkheid draagt voor een 'goed' verloop van de realiteit, kan ertoe lijden dat je de verantwoordelijkheid voor je eigen leven uit handen geeft.

Een ontnuchterende gedachte wellicht, maar wel een die helpt meer inzicht te krijgen in de realiteit, me dunkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de God van dit samenstel van dingen 'Satan' is!

Effen mijn argumentatie kracht bij zetten:

(Mattheüs 4:8-9) 8 Wederom nam de Duivel hem mee naar een ongewoon hoge berg, en hij toonde hem alle koninkrijken der wereld en hun heerlijkheid, 9 en hij zei tot hem: „Al deze dingen zal ik u geven indien gij neervalt en een daad van aanbidding jegens mij verricht.”

(2 Korinthiërs 4:4) . . .onder wie de god van dit samenstel van dingen de geest van de ongelovigen heeft verblind opdat het verlichtende licht van het glorierijke goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is, niet zou doorschijnen.

(Johannes 14:30) . . .Ik zal niet veel meer met U spreken, want de heerser van de wereld is op komst. En hij heeft geen vat op mij,

(1 Johannes 5:19) 19 Wij weten dat wij uit God voortspruiten, maar de gehele wereld ligt in de [macht van de] goddeloze.