Eva is de moeder aller levenden. En Jezus was haar belooft bij het uit drijven uit het paradijs.
Johannes de doper was de wegbereider voor de komst van de Heere Jezus. Van hem is bekend dat hij opsprong in de baarmoeder toen Maria, zwanger zijnde van Jezus, bij zijn moeder Elizabeth kwam.

Zij hebben dus beide de komst van de Heere Jezus in het vlees toegezegd gekregen.

p.s. Juist vandaag lees ik in de krant dat wetenschappelijk aantoonbaar is met mtDNA dat de oermoeder ongeveer 6000 jaar geleden geleefd heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Johannes de Doper is een historisch figuur; heeft dus echt bestaan. Van Eva is er nooit bewezen die die ooit bestaan heeft. Dan neem ik aan dat je de Bijbelse Eva uit Genesis bedoelt. Maar de link is dat die allebei in de Bijbel staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij werd Maria ook wel de nieuwe Eva genoemd, dus zou de link tussen Eva en Johannes de Doper, Jezus kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkele, dan dat beide figuren in de Bijbel beschreven worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eva is de eerste door Elohim geschapen vrouw. Haar Hebreeuwse naam is Chawa. Zij is de moeder van alle levenden. Uit haar is het gehele menselijke geslacht voortgekomen. Dus ook Johannes de doper. Verder de ouders van Johannes de doper heten Zacharjah ( Zacharias) en Miryam ( Maria )