Slaat de term halal ook op mensen, of is het slechts van toepassing op levensmiddelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

Nee niet op mensen. Een mens is niet Halal of Haram (tegenovergestelde)

Halal en Haram gelden alleen op producten en handelingen. B.v. Voedingsmiddelen kunnen Halal zijn, maar ook de manier van handel drijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je ze wilt opvreten moet hun vlees natuurlijk ook halal zijn. Het antwoord is wat mij betreft dus ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk ben ik meer een kieskauwer!
Volgens onderstaande site kunnen ook de gedragingen van mensen hieronder vallen.

"Om het heel eenvoudig te zeggen: Wat toegestaan en verboden is in de islam.
Halal zijn alle dingen die Allah voor de mens heeft goedgekeurd.
Haram zijn alle dingen die Allah voor de mens verboden heeft.
Het gaat hierbij niet om enkel tastbare zaken maar ook om het bijv. het gedrag van mensen...."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Halal (Arabisch: حَلاَلْ: rein, toegestaan) is een islamitische term waarmee wordt aangegeven wat voor moslims toegestaan is. Het tegenovergestelde is in niet-juridische termen haram (Arabisch: حَرَامْ: onrein, verboden). Het gaat hierbij zowel om handelingen als producten.

Onder meer voor voedsel gelden speciale richtlijnen waar een moslim zich aan dient te houden. Deze regels zijn afgeleid uit de Koran, de Ahadith en daaruit afgeleide soenna.

Als men naar de fiqh kijkt, ziet men dat halal en haram géén tegenovergestelde van elkaar zijn.