In welke richting moet een Moslim bidden als hij op de Noord- of Zuid-Pool is? En als hij in Japan is, bid hij dan richting USA?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
14.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Altijd naar het oosten. Als je vanuit Japan richting USA bidt, bid je richting het westen en
Ritsuka
9 jaar geleden
Niet naar het Oosten, naar Mekka
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oeps, vanuit Nederland is dat het oosten maar niet vanuit andere delen van de wereld natuurlijk. Dom van mij!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet je eens afvragen waar een moslim naar toe moet bidden als hij in het ISS rondjes om de aarde draait.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Indonesie hebben Moslims echter lange tijd de verkeerde richting op gebid.

Antwoorden (2)

Moslims bidden richting Mekka
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar een gelovige ook is, moslims hebben een kleedje om op de knieën met het hoofd richtig Mekka te bidden.

Toegevoegd na 4 dagen:
Antwoord : Nee, als een moslim in Japan is, is bidden naar het westen korter qua afstand dan bidden naar het oosten.

Anders gezegd : de moslim zal de kortste weg kiezen om Mekka te bereiken met zijn gebed.

Stel een moslim is in Zuid-Afrika, dan zal hij naar het noorden bidden.
Is een moslim in Suriname, dan zal hij naar het noord-oosten bidden.
Is een moslim in Moskou, dan zal hij naar het zuiden bidden.

Om een moslim te behoeden voor bidden in de verkeerde richting, zit er op sommige gebedsmatten een kompas, zodat je de richting van Mekka kunt bepalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
En dat kleedje? Gaat dat vanzelf in de goede (wind)richting liggen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is misschien een vliegend kleedje? ;-))
HeerVoldemort
9 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar wat nou als de Moslim precies aan de andere kant van de wereld is...het geografische tegenovergestelde punt,... dan maakt het toch niet uit welke richting hij op bid??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In dat uitzonderlijke geval zou het inderdaad niet uitmaken welke kant een Moslim hij kiest... , zolang het richting Mekka is, de kortste weg.
Antoni
9 jaar geleden
Dank voor de aanvulling op je antwoord! Die maakt veel duidelijk!