als een varken een onrein dier zou zij hoezo zou allah het dan op de aarde hebben gezet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit vind ik nou echt een superrrrr goeievraag!
Zal eigenlijk een prijs moeten krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha, dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kan ik maar 1 antwoord op verzinnen: Goeie Vraag!?

Het beste antwoord

De profeet Mohammed leefde ergens in het middenoosten. In een woestijngebied. Daar waar het altijd warm is. Daar kwamen toen geen varkens voor. Een profeet stond er voor om de wil van god te laten gelden en gingen vaak op verkenningsreis. Hij nam uit alle streken, gebieden en landen iets mee om in zijn omgeving te geven en te proberen. Zo werden er zaadjes meegenomen van planten, bloemen, fruit enz enz. Ook werden er dieren meegenomen.
Toen hij in een gebied kwam waar varkens voorkwamen besloot hij ze te eten wat goed beviel. Daarop besloot hij ze mee te nemen naar zijn huis om vervolgens te kweken.
Varkensvlees staat bekend om zijn gevaar wanneer het bedorven is.
Aangezien ze vroeger geen koelkasten hadden en een gedeelte van de dier na uren in het hete klimaat had gelegen werden er veel doodziek!
Rundvlees bederft minder snel en kun je mits goed gekruid ook rauw eten en veeeel langer bewaren.
Varkensvlees niet.

En toen de profeet dit moest verklaren riep hij; het is een onrein dier! want hij rolt in zijn eigen poep en is altijd vies!
En dat stukje kwam in de koeran te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bron = logica + feiten uit het verleden.
Profeten staan er om bekend reizigers te zijn. Dat staat ik het levensboek van de profeet en de koran. Daarin worden mensen aangespoord te reizigen en de wereld te ontdekken.

Andere antwoorden (13)

Dan zou god het op de aarde hebben gezet.
Of het is een theorie dat geloven niet bestaan. Iedereen zijn eigen mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je geloof te testen.
Oftewel... Om je te pesten.
Maar een God die pest, daar geloof ik niet in.
Conclusie: Allah bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met de Goddelijke ( eh... Allahdelijke) bliksemschigt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allah heeft het varken als onrein dier bestempeld om t niet te eten de honden zijn volgens de koran ook onrein toch lopen ze ook rond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nobody is perfect! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de duivel dit dier op aarde heeft verplaats en dus niet god. xD .....iedereen gelooft wat hij/zij wilt.....
want niemand weet 100% zeker of er een god bestaat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat Allah/God bestaat en hij alles heeft geschapen. (Dat geloof ik niet, maar dat doe ik voor het beantwoorden van deze vraag.)

Hij heeft gewoon alles zo geschapen omdat 'ie dat blijkbaar leuk vond. Dat een varken onrein is, wil alleen zeggen dat de mens het niet moet eten, dat is alles. Dat betekent niet dat een varken "slecht" is of zo. Niet alles hoeft immers tot voedsel van de mens te dienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om te kijken of de mens wel naar zijn(allah) wetten zal leven

een instinkertje dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat God altijd bezig is de boel te verzieken. Een mensenleven kan en mag kennelijk nooit gemakkelijk en gladjes verlopen. De mens worden voortdurend beproevingen opgelegd om te zien hoe hij zich daar doorheen slaat.
13 jaar geleden
Volgens de Wet behoorde het varken of huiszwijn tot een van de dieren die de Israëlieten niet mochten eten (Le 11:4-8).

Dr. Short zegt hierover: „Wij eten weliswaar het vlees van varkens, konijnen en hazen, maar deze dieren zijn vatbaar voor parasitaire infecties en hun vlees kan slechts veilig worden gegeten wanneer het goed gekookt of gebakken is. Het varken leeft van onrein voedsel en herbergt tweeërlei wormen, de trichine en een lintwormsoort, die op de mens kunnen worden overgebracht. In ons land is het gevaar onder de huidige omstandigheden minimaal, maar in het vroegere Palestina zal dat heel anders zijn geweest en kon dergelijk voedsel beter vermeden worden.” — The Bible and Modern Medicine, blz. 40, 41.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorspronkelijk waren de mensen geen vleeseters, maar planteneters.
Dus oorspronkelijk waren er geen reine en onreine dieren.

Het is pas na de vloed dat God de toestemming gaf aan Noach om vlees te eten.
Alleen vlees, bloed mochten zij niet eten. Genesis 9:1-5

Daarna gaf God Wetten of regels aan de Israelieten . ( De Mozaische Wet of wet van Mozes )
Het waren wetten betreffende de aanbidding, moraal,hygiene, maar ook kwa gezondheid.

Zo waren er een hele reeks onreine dieren waaronder het varken, schelpdieren etc.
Nu voor ons zijn wij niet verplicht deze wet na te leven.

Mogen wij varkensvlees eten ? Ja, maar het is minder gezond dan dat wij bijvoorbeeld
rundsvlees zouden eten. Etc.
Mogen wij vlees eten ? Ja natuurlijk.
Maar het is minder gezond dan dat wij bv vegetariier zouden zijn.
Waarom ? Omdat oorspronkelijk al het groen en plantengroei tot voedsel diende , geen dieren. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodat de niet moslims nog wel van deze vlees soort kan genieten xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste wil ik zeggen dat er in de koran bijbel en tora veel waarheden staan.
En er zijn wel meer beesten op aarde die je niet mag eten.
De moslims eten volgens mij geen dieren die vlees eten .
Varkens eten wel kleine diertjes.
Een varken is heel toxisch varkensvlees bevat veel eiwitten die gaan rotten in je darmen.
Er zitten ook veel groeihormonen in varkens hebben een slecht ontgiftingssysteem waardoor de afvalstoffen in het vet weefsel gaan zitten.

Ik denk meer dat het varken niet onrein is maar het eten van varkensvlees.
Er zijn veel dingen in de koran in die 2000 jaar ook wel eens lichtelijk verdraaid.