Volgens de bijbel plegen we allemaal incest of is er een verklaring?

Volgens de bijbel waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde. Daaruit zijn wij ontstaan. Dat zou beteken dat de kinderen van Adam en Eva incest hebben gepleegd en wij dat ook doen.
Wie kan mij dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
8K

Het beste antwoord

Een andere verklaring is dat het niet is gegaan zoals het in de bijbel staat geschreven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In begin was dit nog niet van toepassing, de mens was veel sterker en leefde veel langer. De wetmatigheid van Incest is gebaseerd op inteelt, pas in de loop van de eeuwen heeft het de lading gekregen die het nu heeft. Het vraagstuk komt nu vaak om de hoek bij huwelijk tussen neef en nicht, de wet is op dat gebied ook regelmatig aan gepast. mogelijk dat over 200 jaar dat gewoon is of juist heel "vies". Een goed voorbeeld uit de Bijbel is de zoon van David die zijn zuster nam, niet het feit dat hij haar begeerde was het probleem maar het feit dat hij haar daarna haatte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Adam en Eva waar de eerste mensen in het paradijs.
Daarna zijn er geen mensen meer in het paradijs geweest.
Ze zijn door god naar de andere mensen gestuurd
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is toch geen antwoord op de vraag? Waar kwam die andere mensen dan vandaan?
Het bijbelse verslag geeft inderdaad te kennen dat Kaïn met een van zijn zusters , of misschien met een nicht van hem, trouwde, en dat Abram met zijn halfzuster trouwde . Maar later werden zulke echtverbintenissen in de via Mozes gegeven Wet uitdrukkelijk verboden ( zie Lev. 18:9, 11).

Ze zijn thans onder christenen niet toegestaan. Bij een huwelijk met een naaste bloedverwant is het risico groot dat schadelijke erfelijke eigenschappen op hun nakomelingen overgaan.

Waarom was het in het begin van de menselijke geschiedenis niet ongepast dat broer en zus met elkaar trouwden? God schiep Adam en Eva volmaakt en het lag in zijn voornemen besloten dat alle mensen van hen zouden afstammen . Het ligt voor de hand dat er, vooral in de eerste paar generaties, enkele huwelijken tussen naaste bloedverwanten gesloten zouden worden. Ook nadat de zonde haar intrede had gedaan, bestond er in de eerste generaties betrekkelijk weinig gevaar dat kinderen uitgesproken misvormingen zouden vertonen, omdat het mensdom veel dichter bij de volmaaktheid stond die Adam en Eva bezaten. Dit wordt bevestigd door de lange levensduur van de mensen destijds.

Doch ongeveer 2500 jaar nadat Adam een zondaar was geworden, verbood God huwelijken tussen naaste bloedverwanten. Dit gebeurde om de nakomelingen te beschermen en het bracht de seksuele moraliteit van Gods volk op een hoger peil dan dat van de mensen rondom hen, die zich toen met allerlei verdorven praktijken bezighielden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste mensen Adam en Eva waren in eerste instantie volmaakt. God had hun de opdracht gegeven de aarde te vullen met nakomelingen. God wist dat dat als zij gehoorzaam zouden blijven alle nakomelingen ook volmaakt zouden zijn. Onderling trouwen en kinderen verwekken zou geen problemen geven. Door hun ongehoorzaamheid, werden zij onvolmaakt. Hierdoor ging het onvolmaakte lichaam langzaam aan achteruit in een onvolmaakte status. Hierdoor is gebleken dat kinderen verwekken bij familie die te "dichtbij" zijn, tot mismaakte en zieke kinderen leidt. Veel gevallen persoonlijk gezien. Als je goed leest, staat er ook in Genesis 5:4 dat Adam zonen en dochters heeft gehad. Dus Kaïn trouwde met zijn eigen zus. Hoeveel kinderen Adam en Eva hebben gehad is niet genoemd in de Bijbel. Maar het kunnen er honderden zijn, gezien hun leeftijd die ze bereikt hebben. Toen was het geen probleem, maar om nu te trouwen en kinderen te krijgen met naaste familie is ten zeerste af te raden, daar in de praktijk er alleen lichamelijk en geestelijk slechte nakomelingen uit voortkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als god de mens heeft geschapen. En dus ook Adam en Eva. Waarom heeft hij ze dan zodanig ontwikkelt dat ze zich ongehoorzaam gedragen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook nooit goed. Hij heeft hun en ook ons een vrije wil gegeven. Had hij dat niet gedaan dan hadden wij ook weer geklaagd. Houd er rekening mee dat er bij de zonde van Adam en Eva een grotere tol zat in Gods tegenstander, Satan, die zich ook voordoet als hij niet bestaat. Hij beschuldigde God van verkeerde bedoelingen met de mens. In de Openbaring word hij de oorspronkelijke slang genoemd. Wij leven in de tijd dat God aan ons laat zien dat we zonder hem niet gelukkig kunnen zijn. Is Hij klaar met ons? Neen. De Bijbel zegt dat zijn voornemen de aarde weer in een paradijs zal veranderen, niet is verdwenen (2 Petrus 3:8-13) we moeten geduld tonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"het is ook nooit goed" misschien is dat dan wel een citaat van de lieve heer boven ons?
Het is gewoon ongelofelijk dat er voor alles een onlogische verklaring is. Zoals dat de mens vroeger veel langer leefde.
Maar ik wil niemand beledigen en wil ieder in zijn waarde laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een citaat van mensen. De één wil dit de ander weer dat. De reden dat men langer leefde is dat men dichter bij de volmaaktheid was en dan komt het weer: Daardoor konden wij toen wel met naaste familie trouwen en kinderen krijgen, maar ondertussen is door mengeling het geen probleem meer. Case closed!
Het is eigenlijk heel simpel als je naar puur de definitie kijkt. Gezien je in de maatschappij onderscheid moet maken tussen twee soorten incest.
- biologisch
-geloof

-Biologisch heb je volkomen gelijk. Natuurlijk zijn wij als je gelovig bent het nageslacht van incest. Omdat adam en Eva dochters en zonen hebben gekregen en die dochters en zonen kregen ook weer kinderen. Dus dat heet bloedschande in biologische term.

Maar als je kijkt naar wat incest wettelijk of voor het geloof betekent, dat betekent dat incest betekent dat je niet mag trouwen met een naast familie lid. Maar in de tijd dat Adam en Eva leefden, had je nog geen huwelijken, dus kan je het technisch gezien ook niet als incest betitelen. Want natuurlijk, althans dat is mijn eigen mening, absoluut krom is en voor mij totaal irrelevant. Omdat gebleken is dat door middel van incest nageboorte een grotere kans heeft op afwijkingen dan zonder incest.

Maar dus terugkomend op je vraag. Technisch gezien heeft er dus geen incest plaatsgevonden tussen het nageslacht van Aam en Eva.

Niels Engelen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Erna55
4 jaar geleden
Min. Je definitie van incest klopt niet : " Maar als je kijkt naar wat incest wettelijk of voor het geloof betekent, dat betekent dat incest betekent dat je niet mag trouwen met een naast familie lid."
Dus je zegt dat seksueel misbruiken van een minderjarig famililid geen incest is....