Wie zijn je broeders en je zusters?

De bijbel spreekt over broeders en zusters , maar wie zijn dat dan?Alleen degene die in Jezus geloven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
5.8K

Antwoorden (12)

Iedereen is je broeder/zuster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens jezus is iedereen je broer en zuster. Naasteliefde heet dat. Heeft verder niets te maken met of je geloofd of niet.
13 jaar geleden
Volgen de bijbel zijn wij allemaal kinderen van één vader (God). Dus zijn wij derhalve elkaars broeders en zusters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je broeders en zusters zijn degene die nu zitten te kreperen in Pakistan en tot de knieen in het water staan
Dus geef wat je missen kan.
Voor je broeders en zusters!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle zielen zijn verbonden en komen van een bron een schepper. Op onze wereld noemen wij dat broeders en zusters. Het maakt niet uit welke geloof of ras. Wij zijn verbonden en zelfs een persoon (ziel) kan ons allemaal beïnvloeden voor goed of slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus zelf geeft het antwoord: ... wie is mijn moeder en wie mijn broeders ? ... al wie de wil doet van mijn Vader in de hemelen is mijn broeder, zuster, moeder ... . ;-)

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mat+12%3A48-50&id42=0&id16=1&pos=0&l=nl&set=10&idp0=43&idp1=19&idp2=38&idp3=17&idp4=36&idp5=18
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe weet ik nou dat een ander de wil van god doet dan moet ik eerst met de persoon omgaan en wat is de wil van god ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we omgaan met anderen , ondervinden we snel wie de wil van God doet en wie niet. Wat is deze wil of wens van God ? Hij wil dat we Hem leren kennen door middel van zijn zoon Jezus. http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=1+Tim2%3A3-5&id42=1&id18=1&id37=1&id16=1&id35=1&id17=1&pos=0&l=nl&set=10 Neem zelf de eerste stap, en Hij baant voor jou de weg.
Maar God verlangt wel dat we zelf moeite doen. Jezus en de apostelen vertelden ook anderen over het voornemen van God, dit is ook een van de wensen van God:
" dat wij anderen helpen Hem te leren kennen " ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiep Hoi, ik ben niemands broeder en ik heb dus ook geen broeders. Ik volg geen enkele god.
Maar als ik om een of andere reden mij zou moeten 'bekeren' dan zou ik dat heus wel doen, ook zonder in god te geloven, maar dan zou ik mij eerder bekeren tot de islam dan tot het christendom. Alhoewel beide godsdiensten niet meer zijn dan sprookjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord amadeus!
Iedereen is je broeder of zuster, al zal dat door weinig mensen gepraktiseerd worden. Wat overigens wel begrijpelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet nog even aan de gedachte wennen broeder Moolkeesje+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik je vast een broederlijke virtuele kus toeblazen broeder TegenXinnig ? Uiteraard geldt dat ook voor broeder XiniX!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Psss. en je zuster dan???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die breng ik ze liever persoonlijk. Trouwens Nynke,een prachtig antwoord van je!
De bijbel is natuurlijk niet het enige boek dat je over deze dingen aan het denken kan zetten.
Je kunt het nl. verder zien dan alleen je menselijke broeders en zusters : ieder levend wezen dat voelt en kan lijden kan je zien als je broeder, zuster, of familielid.
Door je hiervan bewust te worden, wordt je een deel van alle levende wezens op aarde, en zal je zorgvuldig en met compassie omgaan met alles en iedereen dat/die ademt en voelt.

We bewonen toch allemaal Moeder Aarde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal wel, maar ik voel geen compassie met alles wat leeft en ademt. Misschien met de underdogs in mijn ruime omgeving, maar niet met Wilders of Verhagen bijvoorbeeld.
Jammer genoeg leggen bepaalde stromingen/takken/varianten geloof het wèl zo uit: wie niet gelooft zoals ik dat doen/wij dat doen, is een zondaar.
Ook niet voorbehouden aan het christendom helaas.
Terwijl je, als je de bijbel leest, toch ook verhalen tegenkomt waarin de beschrijvingen van het gedrag van Jezus duidelijk maken dat het daar niet om gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is verklaart Jezus duidelijk wie onze ( geestelijke) broeders en zusters zijn in mattheus 12:48-50 wat toch een antwoord is op de vraagstelling. Jezus maakt ook een duidelijk verschil in het feit wie onze (geestelijke) broeder en zuster is , en wie onze naaste is.
mss doel je daar op ? Verder leert de bijbel dat wij "allen" zondaars zijn,
dus is het zeker niet voorbehouden voor het christendom of voor diegene die denken het ((ware)) geloof te hebben. ;-)
Alle mensen op de hele wereld. Ook criminelen, psychopaten en prostituees
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Mattheüs 12:47-50) . . .Daarom zei iemand tot hem: „Zie! Uw moeder en uw broers staan buiten en trachten u te spreken te krijgen.” 48 Als antwoord zei hij tot degene die het hem kwam zeggen: „Wie is mijn moeder, en wie zijn mijn broers?” 49 En zijn hand naar zijn discipelen uitstrekkend, zei hij: „Zie! Mijn moeder en mijn broers! 50 Want al wie de wil doet van mijn Vader, die in de hemel is, die is mijn broer en zuster en moeder.”

(1 Timotheüs 2:3-4) . . .Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God, 4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.

(Mattheüs 10:40) 40 Wie U ontvangt, ontvangt [ook] mij, en wie mij ontvangt, ontvangt [ook] hem die mij heeft uitgezonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is verschillend: er zijn broeders en zusters in het geloof. er wordt gesproken van broeders als het over je naaste gaat.