Wie zijn je broeders en je zusters?

De bijbel spreekt over broeders en zusters , maar wie zijn dat dan?Alleen degene die in Jezus geloven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Iedereen is je broeder/zuster.

Volgens jezus is iedereen je broer en zuster. Naasteliefde heet dat. Heeft verder niets te maken met of je geloofd of niet.

Volgen de bijbel zijn wij allemaal kinderen van één vader (God). Dus zijn wij derhalve elkaars broeders en zusters.

Je broeders en zusters zijn degene die nu zitten te kreperen in Pakistan en tot de knieen in het water staan Dus geef wat je missen kan. Voor je broeders en zusters!

Alle zielen zijn verbonden en komen van een bron een schepper. Op onze wereld noemen wij dat broeders en zusters. Het maakt niet uit welke geloof of ras. Wij zijn verbonden en zelfs een persoon (ziel) kan ons allemaal beïnvloeden voor goed of slecht.

Jezus zelf geeft het antwoord: ... wie is mijn moeder en wie mijn broeders ? ... al wie de wil doet van mijn Vader in de hemelen is mijn broeder, zuster, moeder ... . ;-) http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mat+12%3A48-50&id42=0&id16=1&pos=0&l=nl&set=10&idp0=43&idp1=19&idp2=38&idp3=17&idp4=36&idp5=18

Iedereen is je broeder of zuster, al zal dat door weinig mensen gepraktiseerd worden. Wat overigens wel begrijpelijk is.

De bijbel is natuurlijk niet het enige boek dat je over deze dingen aan het denken kan zetten. Je kunt het nl. verder zien dan alleen je menselijke broeders en zusters : ieder levend wezen dat voelt en kan lijden kan je zien als je broeder, zuster, of familielid. Door je hiervan bewust te worden, wordt je een deel van alle levende wezens op aarde, en zal je zorgvuldig en met compassie omgaan met alles en iedereen dat/die ademt en voelt. We bewonen toch allemaal Moeder Aarde?

Jammer genoeg leggen bepaalde stromingen/takken/varianten geloof het wèl zo uit: wie niet gelooft zoals ik dat doen/wij dat doen, is een zondaar. Ook niet voorbehouden aan het christendom helaas. Terwijl je, als je de bijbel leest, toch ook verhalen tegenkomt waarin de beschrijvingen van het gedrag van Jezus duidelijk maken dat het daar niet om gaat.

Alle mensen op de hele wereld. Ook criminelen, psychopaten en prostituees

(Mattheüs 12:47-50) . . .Daarom zei iemand tot hem: „Zie! Uw moeder en uw broers staan buiten en trachten u te spreken te krijgen.” 48 Als antwoord zei hij tot degene die het hem kwam zeggen: „Wie is mijn moeder, en wie zijn mijn broers?” 49 En zijn hand naar zijn discipelen uitstrekkend, zei hij: „Zie! Mijn moeder en mijn broers! 50 Want al wie de wil doet van mijn Vader, die in de hemel is, die is mijn broer en zuster en moeder.” (1 Timotheüs 2:3-4) . . .Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God, 4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.  (Mattheüs 10:40) 40 Wie U ontvangt, ontvangt [ook] mij, en wie mij ontvangt, ontvangt [ook] hem die mij heeft uitgezonden. 

Dit is verschillend: er zijn broeders en zusters in het geloof. er wordt gesproken van broeders als het over je naaste gaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100