Zegt de islam iets over werken?

Uit een eerdere vraag heb ik begrepen dat je volgens de islam je bezittingen moet delen met hen die het minder hebben. Je moet dus bedelaars regelmatig een aalmoes geven.

Zegt de islam ook dat je moet voorkomen dat je zelf bedelaar wordt? Dus dat je moet werken als je daartoe in staat bent?

13 jaar geleden
in: Religie
4.2K

Het beste antwoord

Ja.
Hoofdstuk 53, vers 40-41:
40. En dat zijn streven spoedig zal worden opgemerkt.
41. Dan zal hij er volledig voor worden beloond.

Hoofdstuk 78, vers 9-11:
9. En hebben Wij uw slaap niet tot rusten bestemd?
10. En hebben Wij de nacht niet als een mantel gemaakt.
11. En hebben Wij de dag niet voor (het zoeken) naar levensonderhoud gemaakt?

Hoofdstuk 67, vers 15:
15. Hij is het Die de aarde aan u onderworpen heeft; wandelt dus op haar paden en geniet van haar gaven. En tot Hem zal de Opstanding zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, ook binnen de Islam geldt:

"In het zweet des aanschijns zult gij uw brood verdienen".

De Islam vindt, dat als je gezond bent, je dus moet werken.

Zo bestaan er ook spreekwoorden als:

'Ijzer wat niet werkt, zal snel roesten'

'Luiheid is de grootste verspilling van het leven' enz. enz.