Hoe oud waren Adam en Eva toen ze op de aarde kwamen?

Als ze baby's waren, konden ze het toch nooit alleen overleven??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
5.3K

Het beste antwoord

God schiep en man en een vrouw.

Daarmee mag je veronderstellen dat het volwassen mensen waren.

Minimaal 18
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kun je minimaal 18 jaar oud zijn als 6 dagen eerder er nog helemaal niets was (behalve dan een of andere god)? Oftewel, meneer god schiep volwassen lichamen, waar op dat moment het stempel "nul jaar oud" op gedrukt kon worden. Hoe oud ze eruit zagen is een heel ander verhaal. We zijn nu namelijk puur objectief bezig. Al is dat nog zo moeilijk bij zo'n subjectief onderwerp.

Andere antwoorden (5)

Ze waren nul jaar, ook al hadden ze misschien een volwassen lichaam.
God heeft ze op die betreffende dag in elkaar geknutseld, dus op dat moment zijn ze ontstaan.

Of God heeft ze samen met de aarde op de eerste dag gekneden en ze vervolgens een paar dagen opzij gezet.

Niemand die het weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze leefden toch eerst int paradijs voordat ze naar de aarde gestuurd werden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en door de vrouw verbannen naar de aarde :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, in dat geval heb ik niet goed opgelet op de basisschool:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn de min-ukkels weer actief geworden.
Cryofiel
13 jaar geleden
De aarde *was* toch het paradijs?
Djimme, het is een mythe, en in een mythe kan alles. Het is een verhaal met een bedoeling, en het gaat niet over kip en ei, maar over het geloof in God als Schepper, geschreven, verteld voor het eerst een heel aantal eeuwen voor Christus, met het referentiekader dat men toen had.
Het stamt waarschijnlijk uit de tijd dat de Joden in ballingschap leefden in Mesopotamie. Ongeveer 500 jaar voor Christus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haalde Jezus Christus zijn informatie uit feiten of uit mythen? (Mattheüs 19:4) ... Hij gaf ten antwoord: „Hebt GIJ niet gelezen dat hij die hen heeft geschapen, hen van [het] begin af als man en als vrouw heeft gemaakt
Volgens de bijbel (Genesis) was Adam een volwassen man, toen God hem boetseerde naar zijn eigen beeld.
Toen hij zag dat hij alleen was, vond hij dat niet goed; nam een rib uit het lichaam en vormde daar Eva van. vervolgens schonk hij haar aan Adam met de woorden: " Ga heen en vermenigvuldig u" .
tja..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies zo oud,dat ze zich konden voortplanten,want dat was de opzet van de heer. Gaat henen en vermenigvuldigt U!