Waarom denken mensen dat er een god is terwijl er oorlog is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vooral Moslims geloven heel erg in hun god, Allah, wanneer er oorlog is. Zij geloven dan dat Allah het zo heeft gewild...

Toen het veelgodendom nog algemeen aanvaard was, was dat geen probleem; die goden hadden vaak genoeg ruzie. In het geval van een enkele god voor alle mensen moet hij wel schizofreen zijn.

oorlogen draaien om geloof

Omdat die mensen vinden dat hun God zo goed is, dat ze er oorlog om mogen voeren om hun God aan de anderen op te dringen. Dat mensen daar boter van op hun hoofd krijgen, en zichzelf daarbij minder zien dan anderen, blijkt al uit de bovenstaande antwoorden die gelijk roepen dat het vooral andere geloven (lees: moslims) zijn die zich daar aan schuldig maken. Dan verwijs ik graag naar onze Middeleeuwen of naar Noord-Ierland, waar geen moslim aan te pas kwam. Of naar de Tweede-Wereldoorlog, waarin met beperkt succes is geprobeerd een geloofsstroming te elimineren.

Omdat geloven los staat van een religie, maar macht van beiden misbruik maakt. En omdat de simpele mens niet beter weet... :(

Het is een soort van houvast. Het is ook altijd erg opvallend dat veel mensen die het op hun kerfstok hebben, erg gelovig zijn. Ook vaak mensen met de meeste problemen / weinig eten / weinig goede vooruitzichten zijn vaak erg gelovig. Er is volgens mij nog nooit een zinnige oorlog geweest, altijd een oorlog met een verborgen agenda: geld (of dingen van waarde, denk bijvoorbeeld aan: olie, diamanten, goud, uranium), macht en hebzucht. Als er iets positiefs gebeurt in iemands die gelooft in god, dan heeft god het gedaan, gebeurt er iets slecht is het of de wil van de mens / god straft / of god wil iemand testen (of iets in die strekking). Persoonlijk zou ik vaak willen dat ik kon geloven in god, omdat je dan het idee hebt dat je er niet alleen voor staat en je energie / motivatie geeft.

God heeft mensen hun eigen wil en keuze gegeven... Daarom kan elk mens doen wat hij wil. Honger,oorlog is de keuze van de mens. Honger is niet nodig in de 3e wereld en oorlog ook niet.. Waarom het toch zo is? De keus van de mens....