Bestaat zwarte magie in nederland of voddoe ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
12.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''voddoe''...lol ;)

Het beste antwoord

De rituelen die hier bij horen bestaan in ieder geval, en ik kan me niet voorstellen dat die in Nederland niet uitgevoerd worden. Voodoo is onderdeel van een bepaalde cultuur, en in ieder geval kleine dingen/rituelen daarvan worden meegenomen naar andere landen, overgedragen enzovoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat zal heus wel bestaan in Nederland, er wonen hier genoeg buitenlandse mensen die hun cultuur meebrengen dus ook zwarte magie en voodoo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij in het dorp woont een echtpaar wat beweert aan zwarte magie te doen, erg vreemd stel... Maar als het dus al zou bestaan, dan is het er ook in Nederland, maar de vraag is natuurlijk, bestaat het of niet?

En Voodoo valt toch onder zwarte Magie dacht ik zo? dus dan is er ook Voodoo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als magie en voodoo uberhaupt bestaat, is dit zeer zeker niet gebonden aan een land of streek. Als het dus bijvoorbeeld op Hawai bestaat, kan het dus net zo goed in Stadskanaal bestaan. Magie kent geen grenzen (als je er voor open wilt staan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jup bestaat ... ken iemand die er meer van weet... zwarte magie dan voodoo weet ik niet maar beide dingen zullen wel wereldwijd verspreid zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat er zoveel buitenlandse mensen hier nu wonen, zal er zeker ook wel zwarte magie worden bedreven.
Zwarte magie of voddoe bestaat in feite niet, het is gebaseerd op de angst van het slachtoffer zelf, deze angst kan echter zo erg worden, dat het in sommige gevallen levensbedreigend kan worden.
Maar een geest of entiteit is niet in staat om ons ook maar iets aan te doen, dit zelfde geldt voor mensen die denken geestverschijningen te hebben gehad, het is opnieuw deze angst die de problemen veroorzaakt , de angst die de mens zelf creeërt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Bijlmer wonen veel mensen uit andere culturen. O.a. ook uit Afrika. Daar wordt nog wel over voodoo gesproken en wie weet toegepast. (heb ik ergens ooit gelezen).

Zwarte magie bestaat in zichzelf niet. Er zijn mensen die menen dat het bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwarte magie bestaat in elk land en daar heb je 2 soorten van : witte magie en zwarte magie .
Witte magie is er om mensen te helpen
Zwarte magie is er om mensen kwaad te doen en mensen hun wil opleggen .
En als je jezelf goed bekijkt dan doe je toch ook zelf aan witte magie en zwarte magie in een lichte vorm daarvan
maar jij doet het alleen in jouw gedachte.
Je denkt toch ook goed en slecht over een mens .
En voodoo is alleen een heel sterk vorm van witte magie en zwarte magie .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een italiaanse voedoe gezien.met dat poppetje die je steekt enz.echt gekke werk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwarte magie bestaat overal waar men zijn (gefocusseerde) intenties gebruikt om eigen belangen te bevorderen ten koste van andere levende wezens.

Toegevoegd na 1 minuut:
en heksen doen niet maar aan zwarte magie dan andere gelovigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwarte magie is hetzelfde als witte magie, het is zeer slecht.

Toegevoegd na 9 minuten:
Magie werkt door demonen en je wordt er uiteindelijk zelf de prooi van. Voodoo is ook gevaarlijk. Beide heeft te maken met de geestelijke wereld, dat wij (meestal) niet kunnen zien. Alleen als God je die gaven geeft, of als je dat krijgt van een demon. Als je God niet kent als Vriend en Vader, en Jezus niet erkent als Verlosser van je leven kom je niet in de hemel. En er zijn maar twee opties: hemel of hel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel dat bestaat wel hier in Nederland.
Voedoe of voodoo of hoodoo komt van oorsprong niet hier vandaan dus dat komt hier dan ook in mindere mate voor.
Maar zwarte magie komt hier wel voor ja. Alleen hoe je zwarte magie moet uitvoeren of wanneer je te maken hebt met zwarte magie en wanneer of het precies zwarte magie is en wanneer witte dat staat allemaal wel op internet.