Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor een soort ring is dit?

Heeft de ring een bepaalde betekenis?
het gaat om twee soorten ringen zie foto
sorry drie soorten, wat betekent dit alles?

Picture for question
7 maanden geleden
in: Religie
TurfGraver
7 maanden geleden
Lekker duidelijk foto van een ring...
ronron1212
7 maanden geleden
even een betere foto met de hele ring
jc54
7 maanden geleden
Deze persoon lijkt iets met dieren te hebben. Ene ring is schapenhoofd, de andere sterrenbeeld ram, en dan nog een broche van een salamander.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 maanden geleden
Dat 'schapenhoofd' is volgens mij geen schapenhoofd, maar een slangenkop.
tinus1969
7 maanden geleden
@poppetje, heb je context? Kan het bv zijn dat deze persoon in een dierentuin werkt :)
poppetje54321
7 maanden geleden
nee het is een bekend advocaat die zich in het dagelijks leven uitdost als een soort gothic, vandaar mijn vraag
Amadea
7 maanden geleden
Is iemand geabonneerd op de Volkskrant? Het antwoord staat vermoedelijk in https://www.volkskrant.nl/voorpagina/ik-ben-niet-geschikt-als-ondergeschikte~b57f834b/
Antoni
7 maanden geleden
In dat artikel van 23 augustus 2003 staat hierover: U voelt zich persoonlijk aangevallen. 'Vergist u zich niet: door de houding van justitie en de politiek is het beeld over strafpleiters flink vervormd. De criminaliteit is een enorm monster en kijk: die strafpleiters durven dat gedrocht nog te verdedigen ook. De isolatie van de advocaat is volledig.' Als de indruk mocht ontstaan dat Weski daardoor kommervol door het leven gaat: dat is niet het geval. Ook al doen haar kleding, kapsel en sieraden zwart, slangen en doodskoppen anders vermoeden. Wanneer besloot u zwarte kleding te gaan dragen? 'Vanaf het moment dat ik zelf bewust kleding koos.' Waarom? 'Daar voel ik me het prettigst in. Het mag ook heel donkerrood zijn, tegen zwart aan. Nachtkleuren. Het heeft diepte. Als het maar niet vrolijk is. Dat ongepast vrolijke, dat is niks voor mij. Een zwartglanzend befje bij de toga zou beter zijn geweest dan die witte, maar ja.' Is het een fascinatie voor de dood? 'Nee, echt niet. Dat vraagt men ook al over mijn ringen: ik zou dan lid zijn van een sekte of zo. Ook de term gothic is weleens gevallen, daar heeft het allemaal niets mee te maken.' Vindt u het gek? Neem die ringen: een doodskop, een slang en een adelaar. 'De ene, met die slangen, is uit 1850. Die ringen draag ik al 25 jaar. En waarom in godsnaam? Hahaha. Die adelaar is duidelijk: vanwege de scherpe blik. Ik heb altijd al iets met ogen gehad, van kindsaf aan tekende ik ogen. Overal. Dat is een afwijking.' Die snap ik. Nu dat doodshoofd. 'Ja. Misschien het onherroepelijke. De dood is het enige zekere in het leven. Het oneindige. Maar het is niet dat ik een latent doodsverlangen heb of dat ik her en der euthanasie plegend door het leven ga.' Het is niet afschrikwekkend bedoeld? 'Als dat al zo is: daar ben ik me niet van bewust. Daar let ik niet op. Zo heb ik er altijd uitgezien. Maar mensen zeggen er nooit iets over, niet in Nederland en niet in het buitenland. Het zou me, bijvoorbeeld in de rechtszaal, ook niet opvallen. Daarvoor ben ik te monomaan met de zaak bezig. Trouwens: niemand heeft mij ooit gezegd hoe ik mij moet kleden. Dat is ondenkbaar.' En dan die zwarte ogen. 'Ik heb groene ogen. Maar u bedoelt de manier waarop ik me opmaak. Daar sta ik niet meer bij stil, ik maak me verder helemaal niet op, alleen die ogen. Valt best mee.' Kom op, da's toch heel opvallend? 'Toch doe ik het alleen maar omdat ik het mooi vind. Als ik het niet zou doen, of ik zou die ringen vergeten om te doen, dan zou ik me heel kaal voelen. Incompleet.' Is het een middel om mensen, de buitenwereld, op afstand te houden? 'Nee. Dat wil ik wel graag en zo ben ik ook, maar ik gebruik daar niet m'n uiterlijk voor, als een soort vermomming. Ook onbewust niet. Ik zal altijd zo blijven, ook als ik tachtig ben.'
ronron1212
7 maanden geleden
Geen advocaat meer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Dit is een deel van een foto van advocate Inez Weski. Zij kleedt zich graag als een gothic. De sieraden, die zij draagt, zijn symbolen die door veel gothics worden gedragen. Dieren, die bij veel mensen angst oproepen zijn geliefd bij gothics, Zij staan voor het mystieke en het duistere.
(Lees meer...)
7 maanden geleden
Deze persoon lijkt een gothic subcultuur aan te hangen. De sieraden tonen een slangenkop, een slang en een hagedis.
Vooral slangen worden in de symboliek vaak gezien als dienaren van de duivel.

De gothic subcultuur en de figuur van de duivel hebben een interessante relatie. De gothic scene, die vaak wordt geassocieerd met zwarte kleding, gothic rock muziek, en een zekere romantiek met het donkere en het mystieke, kan elementen van de duivel als een symbool of inspiratiebron gebruiken.

De duivel wordt gezien als een symbool van verzet tegen religieuze of sociale normen, wat in overeenstemming is met de rebelse en individuele karakteristieken van de gothic subcultuur.
Duivelsymbolen, zoals hoorntjes, vleugels, of een drietand, maar ook slangen en andere reptielen kunnen terug te vinden zijn in gothic kleding.
(Lees meer...)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing