Waar is de hemel en waar is de hel?

De kerk zegt.ben je stout naar de hel.ben je braaf naar de hemel.geen geen adres

2 jaar geleden
in: Religie
2.2K
TurfGraver
2 jaar geleden
Adres is niet nodig, je wordt gehaald.
Kelly538
2 jaar geleden
Geen antwoord op mijn vraag.mijn pa is.niet gehaald.hebben wij zelf onder maaiveld gebracht [verduidelijking door de moderator: De vader is begraven door vraagsteller.]
Thecis
2 jaar geleden
Is wel een antwoord, maar niet het antwoord wat je graag wilde hebben.
Met een beetje opletten, weet je dat het lichaam hier blijft en de ziel gehaald wordt. Dus uw vader kan zowel gehaald zijn als "onder het maaiveld gebracht zijn".
Kelly538
2 jaar geleden
Wat of waar zit je ziel?
crispy
2 jaar geleden
@Kelly538 probeer eens te denken aan niet fysieke kenmerken. Wat zijn gedachten, waar zitten die? Wat zijn gedachten? Wat is verbeelding?
Zodra je die vragen weet te beantwoorden kom je in de buurt van het antwoord op je vraag.
HannekeJanssen
2 jaar geleden
De kerk zegt niet "als je stout bent" - stout zijn is iets voor kinderen, volwassenen zijn niet "stout", en de bijbel zegt al helemaal niet dat je naar de hel gaat als je alleen maar "stout" zou zijn (maar misschien las je een kinderbijbel waar dit zo gezegd werd?).
Hotbug
een jaar geleden
Hemel en hel zijn plaatsen die niet zichtbaar zijn in het hier en nu van deze wereld. Stout en braaf heeft niet zoveel te maken waar je na je overlijden naar toe gaat. Het gaat erom dat die mensen die in Jezus Christus hun Redder hebben gevonden naar de Hemel gaan en de mensen die Jezus niet als de enige Bron van behoud zien naar de hel gaan. Een leven met Christus is dus niet braaf of stout maar een afhankelijk leven waarin je Hem als je Koning accepteert. Dat Hij het voor het zeggen heeft en dat betekent dan ook dat je dingen niet meer gaat doen, bepaalde muziek niet meer luistert, programma's of film niet meer wil kijken omdat ze niet bijdragen aan de eer van God. Het is dus niet een kwestie van "dat mag niet" maar je wilt het niet meer uit dankbaarheid aan het verlossingswerk wat Hij gedaan heeft en we net met Pasen hebben herdacht.
TurfGraver
een jaar geleden
"Het gaat erom dat die mensen die in Jezus Christus hun Redder hebben gevonden naar de Hemel gaan en de mensen die Jezus niet als de enige Bron van behoud zien naar de hel gaan."
Als je hier bij stil staat is dit best wel ziek.
Je zal maar niet het 'geluk' hebben om hem te 'vinden'.
Ik geloof liever in de goedheid van mensen dan in de verwarring en onbegrijpelijke van een oud boek.

Antwoorden (2)

Dat is de plek in je verbeelding waar je naar toe gaat na je overlijden.
Oftewel het zit in je hoofd.
2 jaar geleden
De hemel is bij God de hel is bij de duivel. Het is geen fysieke plaats maar een bovennatuurlijke plaats.