Als het scheppingsverhaal klopt wie schiep de dinosaurussen etc.?

Dus als het scheppings verhaal zou kloppen dat de Aarde 6000 jaar terug in 6 dagen is geschapen door God. Van wie zijn dan al die levende creaties van voor die tijd?

En waarom zijn de dinosaurussen e.d. dan al miljoenen jaren uitgestorven als dit 'de wil van God' was?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
5.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben benieuwd wat hier voor antwoorden opkomen. Dit heb ik me nu ook al altijd afgevraagd.
Zelfcreaties? +1

Het beste antwoord

Je vraagt het goed: *ALS* het scheppingsverhaal zou kloppen, wie schiep dan de dinosaurussen?

Mogelijkheid: het scheppingsverhaal klopt NIET.

Mogelijkheid: het scheppingsverhaal klopt, en God heeft de botten in de aarde gestopt om de sterkte van ons geloof te testen.

Mogelijkheid: de duivel heeft de botten in de aarde gestopt om ons van God weg te krijgen.

Mogelijkheid: de evolutie is een feit, zonder God.

Mogelijkheid: de evolutie is een feit, ze is door God geleid, het is Gods manier om de schepping uit te voeren.

Mogelijkheid: God schiep de aarde en de eerste levensvormen. Daarna ging God in zijn lekkere stoel zitten om toe te kijken hoe, middels evolutie, zijn Schepping zichzelf verder zou vormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Vooral die eerste en laatste mogelijkheid vind ik realistisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je antwoord is niet he;lemaal compleet, hoor. Mogelijkheid: het scheppingsverhaal klopt, en vleesetende kabouters hebben de botten in de aarde gestopt als restafval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@magicegidius: nee, agnosticisme is iets anders. Agnosticisme betekent dat je niet gelooft dat God bestaat, en dat je ook niet gelooft dat God niet bestaat. Je bent van mening dat we niet *kunnen* weten of God bestaat. Beide mogelijkheden zijn aanwezig, een keuze maken is niet mogelijk. Je accepteert deze onzekerheid als feit. Je gaat uit van het een noch het ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is nog een mogelijkheid: De tijdvakken die in de bijbel worden vermeld kloppen niet. Men heeft destijds gedacht dat 6000 jaar wel heeeeeel lang is. Niet wetende dat er al veel langer leven op aarde was.
Dan klopt het verhaal wat hierboven ergens staat over Noah en dat die de dino's niet heeft meegenomen op de ark ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (6)

Genesis 1:24 t/m het einde.
Hier werden ook de dinosaurussen geschapen alleen zijn deze niet meegegaan in de ark, hierdoor zijn de dino's vergaan door de zondvloed. God heeft aan Noach aangegeven welke dieren in de ark moesten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar hoe oud was Noach dan toen de zondvloed voorbij was? Grofweg 65.000.065 jaar oud misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, noach was 600 toen de zondvloed begon en 601 toen de zondvloed voorbij was. (=/-) http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Gn7.htm (v11) http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Gn8.htm (v13)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@magicegidius thanks!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles kan in de bijbel. Het is aan de ongelovigen om maar aan te tonen dat het niet kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en methusalem werd 969 jaar oud. God heeft onze leeftijd langzamerhand verkort. http://www.verhoevenmarc.be/PDF/leeftijden-vloed.pdf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@deboender: you know it.
eh ik geloof dat er wat intellegent design pipo's zijn die geloven dat we samen met de dino's geleefd hebben, en er zijn ook mensen die zeggen dat dino's niet geleefd hebben maar dat God hun botten in de grond heeft gestopt als beproeving ofzoiets..

Toegevoegd op 27-05-2009 15:23:11
bij de eerste optie:
in een of ander amerikaans pretpark staat deze dino, met een zadeltje erop, want dat deden we vroeger, dinorijden..

Toegevoegd op 27-05-2009 15:34:27
hm pipo's klinkt een beetje oneerbiedig he.. Lees maar gewoon mensen i.p.v. pipo's. Zij mogen ook zeggen wat ze vinden. Ik moet er alleen een beetje om lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat de kabouters dit hebben gedaan.
Die leven namelijk onder de grond, en daar worden nu juist de dino's gevonden.

Kabouters leven al veel langer dan er mensen zijn. Ze hebben weten te overleven door zich te verschuilen in bosgronden. Helaas is er door illegale kap veel van de kaboutergeschriften verloren gegaan, waardoor er tot nu toe geen bewijzen gevonden zijn. Er zijn wel wat ezelsoren van de "dode bos rollen" gevonden, maar die heeft men niet kunnen ontcijferen. De kaboutertaal is bekend als "stippenschrift" die aan het menselijke spijkerschrift doet denken. Sommige paulologen zijn van mening dat de mensen het schrift van de kabouters hebben overgenomen. De wetenschap is daarover verdeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het waren geen letters, maar stippen. Iedere kabouter zette zijn naam met witte verf op het dak van z'n rode paddestoel.
Een mens kan hele kleine stippen prima zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de moeite. Mooi verhaal.
Dan mag ik maar één conclusie trekken, het scheppingsverhaal klopt dus toch niet... Dus dan is het of een onzinverhaal of een verhaaltje en moeten we het met een korreltje zout nemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Want je zult er ongetwijfelt een aantal van die andere krijgen. Voor een antwoord dat ik in principe deel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Voor God is duizend jaar een tel als ik goed ben ingelicht, dus zo kan die 6000 jaar best eens een aanzienlijke tijdspanne (2.10'9) betekenen. Gewone mensen kunnen de bijbel niet interpreteren; dat hadden die Katholieken vroeger scherp in de gaten en nu denkt iedereen maar dat hij er een partijtje over mee kan blazen.
Men weet zijn plaats niet meer tegenwoordig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord op mijn vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tis wel een antwoord op je vraag alleen je ziet het niet. Als je wat breder zou kunnen denken, zou je de antwoord kunnen zien... En zou je zulke vragen niet stellen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is evengoed geen antwoord op mijn vraag maar kritiek vanuit het katolisisme...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
You can lead a horse to water..
Ha, we hebben dino's niet gezien, alleen de sporen gevonden...:D en logisch denken dat als er sporen zijn bewijst het ook dat zeer echt waren geweest... ja en wat als ik zeg dat die miljoenjaaroude resten zijn er pas 5000 jaar geleden geplaatst? of denk je dat het onmogelijk is? haha ik maak een grapje natuurlijk maar voordat je praat/vraagt over scheppingsverhalen en zo probeer eens wat breder te denken... Die 6000 jaar hoeven ook niet in menselijke 'jaren' (gebaseerd op beweging van de aarde rondom de zon) geteld worden. Sommige volkeren hadden het ook over wat andere 'jaren' dan wij misschien mogen denken. Bovendien, probeer eens die scheppingverhaal als een verhaal zien in plaatst van weteschappelijke theorie of iets dergelijks zoals je nu doet. die verhaal heeft eigen context en buiten dit context alles wat je ervan uit kan trekken is nul komma nul. dus het is gewoon zinloos om scheppingsverhaal en wat erin staat proberen te linken met dino's en wat wetenschapper ons erover hebben te vertellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wederom geen antwoord op mijn vraag...