Hoor ik als moslima altijd mijn ouders te gehoorzamen?

Ik ben een moslima en wil graag een broek aan doen met een knie scheur, maar men ouders vinden dat ik dan te veel huid toon hoor ik akkoord te gaan men hen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Religie
1.3K
Amadea
3 jaar geleden
Zolang jij minderjarig bent en bij jouw ouders in huis woont, ja. Dan heb je je aan hún regels te houden.

Antwoorden (1)

In principe hoor je je ouders te gehoorzamen, moslim(a) of niet. Maar: het ligt er ook een beetje aan hoe oud je bent, en / of hoeveel je je aantrekt van je ouders.... Ik weet niet wat de Islam hierover zegt, maar ik denk dat je ook moet kijken naar wat je ZELF gelooft / vindt.... "Vroeger" (aardig lang geleden) mochten vrouwen en meisjes geen broek dragen in christelijke kringen (en in sommige strengere christelijke kringen is dat nog steeds zo). dat betekende dat mijn oudere zussen van huis gingen met een rok, en op school een broek aantrokken (dat MOCHT niet, maar je wordt ook volwassen door tegen je ouders in te gaan, en / of door zelf te bepalen wat jij vindt dat mag binnen jouw geloof en cultuur.) en het ligt er natuurlijk ook aan of je je eigen kleren koopt / betaalt, of dat je ouders dat voor je doen...