Wanneer draagt een Joodse vrouw een pruik?

Graag zou ik willen weten vanaf en waarom draagt een Joodse vrouw een pruik?

2 jaar geleden
in: Religie
3.5K
Amadea
2 jaar geleden
Lees ook bij https://www.startpagina.nl/v/religie-spiritualiteit/religie/vraag/29288/dragen-joodse-vrouwen-dikwijls-pruik/
tinus1969
2 jaar geleden
Overigens dragen de meeste joodse vrouwen geen pruik - dit is een gewoonte onder bepaalde orthodoxe groepen.

Antwoorden (1)

Als ze getrouwd is.
Streng orthodoxe joodse vrouwen mogen volgens de traditie na hun huwelijk hun haar niet meer tonen in het openbaar. Om er toch mooi uit te kunnen blijven zien hebben ze een handige oplossing: ze dragen levensechte pruiken van echt haar.
Het is ongebruikelijk voor Joodse vrouwen om pruiken te dragen voor het huwelijk, maar ze kunnen dat doen als hun haar dunner wordt, als ze haaruitval ervaren of als ze medische behandelingen ondergaan waardoor ze hun haar verliezen.
SimonV