Mag je clubben als je een moslim bent?

Je gaat daar alleen met je vriendinnen en je gaat daar niet haram dinge doen (bv drinken)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Religie
6.9K
tinus1969
3 jaar geleden
Dat hangt van je eigen interpretatie af mbt hoe jij je geloof wil invullen. Dat kan niemand anders voor je bepalen.
TurfGraver
3 jaar geleden
En toch wordt dat (bepalen) wel gedaan tinus1969.
Amadea
3 jaar geleden
Als jouw vraag erom gaat of je dat in deze tijd mag doen, dan is het antwoord Nee. Niemand mag dat, want het risico dat jij daarmee het coronavirus verspreidt is veel te groot.

Antwoorden (1)

Het hangt ervan af wat je onder clubben verstaat. Als je onder clubben ‘stappen’ verstaat, mag dat als je je netjes gedraagt en geen alcohol drinkt. Overigens zijn er moslims die alcohol niet haram vinden…
Als je onder clubben ‘je oergevoel blootleggen en exploreren en in een trance raken’ verstaat (NRC Handelsblad, 09/07/1991), is dat haram.
SimonV