Waarom is het lichaam van Carlo Acutis destijds gebalsemd?

Het zou na zijn overlijden nog 14 jaar duren voordat hij zijn beautification zou doorstaan. Waarom is destijds al besloten dat hij zo goed gebalsemd zou moeten worden en een silicone masker zou krijgen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Religie
3.4K

Antwoorden (1)

Carlo Acutis heeft in de ogen van de Katholieke kerk een kort, maar heel bijzonder religieus leven gehad. Hij is onlangs ook zalig verklaard door paus Franciscus. Je kunt ervan op aan, dat er weer en bedevaartplaats bijkomt en die is vooral interessant als de zalig of heilig verklaarde ook inderdaad aanwezig is. De levenswijze van Carlo is zo opvallend geweest, dat men al bij zijn overlijden aan een reliek heeft gedacht. Door hem te balsemen is hij ook nu na de zalig verklaring nog zichtbaar.