Hoelang is het geleden dat Israel een koning had? In het oude testament waren er zo veel.

12 jaar geleden
in: Religie
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interresante vraag!

Het beste antwoord

Een zeer interessante vraag, aangezien er zeer veel politieke schommelingen zijn (geweest) in het land van Israel, en ook omdat het volk niet elke koning of regeringsstelsel erkent.

Maar ivm met de vraag lijkt mij dat de laatste koning die in Israël en omliggende gebieden geregeerd heeft Herodes Agrippa II is. Dit was de laatste koning van de herodiaanse dynastie die ongeveer halverwege de eerste eeuw voor christus regeerden tot 93 n.Chr handelingen 26,30-32

Ook moet je de tijdsspanne bedenken die er was in het oude testament en het nieuwe testament. de beschreven periode was in het oude testament veel en veel groter, en er was spraken van een parallel koningschap die in de joodse cultuur van een zeer groot belang was. Het nieuwe testament beschrijft koningen in mindere maten omdat voor een christen de Christus koning is

Ik ben dus van mening dat deze Herodes Agrippa II de laatste koning is geweest uit een dynastie van koningen, na deze dynastie zijn er geen regeerders geweest die nog de titel koning hebben gekregen.

Toegevoegd na 2 uur:
* Misschien is het ook interessant te weten dat de regering die momenteel in Israël regeert mede aangesteld is door koning Abdoellah II van Jordanië.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook geen latere koning weten die over het land Israel geregeerd heeft.
burgos
12 jaar geleden
Heel goed en uitgebreid beantwoord

Andere antwoorden (2)

Hosea was de laatste koning van Israël, van 732 tot 722 v. Chr.
Zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hosea was inderdaad de laatste koning van het noordelijke tienstammenkoninkrijk van Israël (ca. 758–740 v.CHR.)
Maar er was ook nog het zuidelijk tweestammenkoninkrijk Juda die 133 jaar langer bleef bestaan en waarin zich ook de Davidische koningen bevonden ,en daarvan was Zedekia de laatste koning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar de vraag heeft het over Israël, niet Juda.
Zedekia was de laatste koning die in Jeruzalem ,zoals werd gezegd op 'de troon van Jehovah' zat.

Dat was 607 jaar vóór Chr.

Hij moest afstand doen van de 'kroon' totdat degene zou komen die het wattelijk recht had.

Lees maar :Ezechiël 21:25-27

Aan u laat ik het over om de vraag te beantwoorden wie dit was!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
607??? moet dit niet 586 v.chr zijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/586_v.Chr.