Mag je postits in een bijbel plakken?

Bijvoorbeeld als je iets later nog terug wil kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie heeft je vertelt dat dit niet mag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand ;-) maar ik twijfelde omdat het toch het boek van god is. Ik ben zelf niet heel gelovig maar vind enkele verhalen uit de bijbel heel bijzonder, zoals mattheus 25 uit mn hoofd, en vind het fijn als ik dat later terug kan vinden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe er altijd paperclipjes in, ook handig. juist goed toch dat je er in leest en ook weer wil teruglezen!

Het beste antwoord

De Bijbel is geweldig, maar alleen als God zelf daar inhoud aan geeft. Als Hij jou doet verstaan en zo te lezen doe jij dat. Maar dat bind jou aan God en niet aan dat papier met die letters. Dus doe met de Bijbel wat je wil, want het gaat niet om die lettertjes, maar om de inhoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Als die bijbel je eigendom is dan mag dat. Je mag er zelfs ezelsoren in aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk, waarom niet.
je zou zo'n velletje ook dubbel kunnen vouwen, en gewoon als bladwijzer gebruiken, dan beschadig je de bladzijden niet.
14 jaar geleden
ja hoor. Zelfs de ergste boeken liefhebbers zullen het niet erg vinden als er een postit in wordt geplakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je hem niet hebt geleend van iemand anders mag dat ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk mag dat, er zijn zelfs mensen die hele passages
met markeerstiften bewerken en er van alles bijzetten.
Omdat ik en velen met mij de Bijbel als het door God
geinspireerde Schrift beschouwen, hebben we wel ontzag
voor de Bijbel en behandelen ook het boek zelf met respect.
Dat laat onverlet dat je met post it's ed. voor jou speciale aantekeningen en verwijzingen kunt/mag plakken.
Je doet dan immers dat waar de Bijbel toe oproept, lezen en leren om het toe te passen.
Sommige mensen leggen niets op een Bijbel, uit eerbied.
Het gebruik van Post it's ed. is zelfs handiger dan er in schrijven.
Bedankt dus tevens voor de tip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag, want het is niet verboden... Er is geen wet die dat verbiedt... En Jezus vindt dat niet erg hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, jij hebt wel fans zeg.
Natuurlijk mag dat zolang het je eigendom is.Er tegeningaan mag ook zowel positief als negatief bij de desbetreffende instantie.Lijkt me juist zeer verstandig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bijbel is geen boek om alleen maar met de grootst mogelijke voorzichtigheid te behandelen. Het is een boek met aanwijzingen om te leven. Het is een boek wat je kan helpen in moeilijke tijden.
Met andere woorden, het is een boek om mee te "werken". Wanneer jij bepaalde passages nodig hebt, en terug wilt vinden is het dus heel goed juist om er post-its in te plakken. Dat betekent namelijk dat je met de bijbel aan het werk bent.
Hoe meer beduimeld het boek is, hoe meer erin gelezen is.
Prima toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dit mag.
De bijbel word wel eens het heilige boek genoemd, maar het blijft slechts een voorwerp, en voorwerpen kunnen vanuit christelijk oogpunt niet heilig zijn. Het gaat om de inhoud, en als je bepaalde stukjes uit de bijbel mooi of waardevol vind, en je wil ze makkelijk terug kunnen vinden, dan mag dat uiteraard met postits. Als het je eigen bijbel mag je ook wel een arceerstift gebruiken hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen, als je de bijbel maar in je hart draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hoor. Je mag er zelfs wel aantekeningen in maken. Of verbeteringen aanbrengen. En met typex stukken weghalen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn opa draaide er in de oorlog bukshag van, maar daar was toch wel enige controverse over, hoor !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typex zou ik echt niet kunnen hoor! :O
rose
14 jaar geleden
Mijn vader vertelde vroeger ook over het gebruik als sigarettenpapier.
Je mag er zelfs bladzijden uitscheuren als wat daar in staat je niet bevalt. Als je zover gaat als Wilders met de Koran blijft er een boekje met de dikte van een Donald Duck over :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je werkelijk de bijbel als Gods woord beschouwt krijg je eerbied voor Zijn boek en voor wat daarin geschreven staat. Dan zal je er ook naar handelen. Neem b.v. een bladwijzer en schrijf daar op wat je niet wil vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, waarom niet.
En als 't je eigen bijbel is, mag je 'm ook in de open haard gooien (tenzij dat een milieudelict is - dat weet ik even niet - i.v.m. de kunststof kaft die ze vaak hebben).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor dat mag je bijbel is jouw eigendom daar mag je mee doen en laten wat jij wilt.
ik heb zelf een acentueerstift gebruikt voor mijn goddienstlessen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk, hardstikke handig
en staat netter dan ezelsoren van het hoekjes vouwen..