Als je in God geloofd, voel je je dan toch nog weleens alleen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag,+. Ik geloof niet dus ik ben benieuwd naar de antwoorden.

Het beste antwoord

dat hangt van jou af. wat geloof je precies. wie is god voor jou. hoe zie je god. wat is je Godsbeeld. wat is God. etc.

God is voor mij Jezus Christus en De Heilige Geest, de drie eenheid, mijn hemelse oneindige vader schepper leider majesteit koning en heer die niet sluimert noch slaapt. GOd is voor mij een levende persoon die ook gevoel heeft en emoties net als wij. God is voor mij iemand die er altijd al was en er altijd zal zijn. oneindig. eeuwig. wat je voelt is gevoel. dat veranderd van seconde tot seconde. vaak door omgevingsfactoren. je wordt boos blij bedroefd bang door iets wat er gebeurt in je leven. of door een bepaalde gedachte. de duivel wil dat je je rot en alleen voelt dus hij zal er alles aan doen om jou een rotgevoel te geven. hij stuurt tegenslagen op je pad om je van Gods plan en Gods liefde af te leiden. vertrouw nooit op je gevoel. het ene moment ben je stapelverliefd op x en het volgende moment haat je x. je gevoel gaat dus alle kanten uit maar heeft niets met de waarheid te maken. de waarheid is dat God er altijd is en in je wil wonen met zijn heilige geest.

lees de bijbel en geloof dat God altijd bij je is. Hij is er echt altijd of je het nou voelt of niet.

je alleen voelen is ook niet slecht.

mocht je willen reageren dan graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met je eens. Plus 1 voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Andere antwoorden (12)

ik wel, vaak genoeg. maar mischien is dat omdat ik niet een rotsvast vertrouwen heb :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij van wel. Dit lijkt op het je eenzaam voelen in een groep, of op een groot feest. Heel vervelend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me heel goed voorstellen,dat gelovigen af en toe twijfelen. Ik heb van priesters wel eens gelezen,dat er ook bij hen wel eens twijfel binnen sluipot en ze zich verlaten voelen! Ook volgens de bijbel is dat ooit een keer bij Jezus vorgekomen,toen hij aan het kruus genageld was.

Toegevoegd na 30 seconden:
Kruus =kruis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, waarom niet?
God is namelijk niet altijd "bij je".
Stel je hebt een vriend(in) en die is niet bij je, voel je je ook eenzaam. Je kunt je zelfs eenzaam voelen als je met mensen om je heen bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je altijd alleen voelen. Dat betekend alleen niet dat je alleen bent! Hij is er altijd voor je, op de momenten dat jij je dus alleen voelt bedenk dan dat er altijd wel iemand op deze wereld is die aan je denkt, net als dat Hij dat altijd doet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk, hij moet toch ook ooit eens boodschappen doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God is altijd bij je, maar je bent niet altijd bij Hem. Dat maakt je alleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb je goed gezegd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook +
Je bent en blijft mens, ook al ben je naar Gods beeld geschapen. Eenzaamheid is een menselijke emotie, dus natuurlijk kun je je alleen voelen. Maar, dat is wat anders dan je alleen wéten. Als je gelooft, mag je weten dat God er voor je is. Maar dat is wat anders dan altijd voelen dat Hij er is. Dat is moeilijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik denk het wel.
Ook Jezus voelde zich alleen voordat hij gekruisigd werd.
En hij werd ook nog eens verraden door Petrus, en Judas, dus dat gaf een extra dimensie aan zijn alleen zijn.
Maar aan hoe alleen je je soms kunt voelen, God zal er toch altijd voor je zijn, en je bemoedigen en aansporen om het goede te doen.
Alleen zul je het niet altijd merken, omdat je zo met je zelf bezig bent, en je dagelijkse beslommeringen.
Dus wel alleen, maar niet eenzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God geeft je geen garantie dat je je nooit alleen voelt.
Dus komt het voor dat gelovigen zich ook eenzaam kunnen voelen. Gelukkig maar. Anders zou de Almachtige jou iets gegeven hebben wat hij mij onthouden heeft. En dat is niet eerlijk zei.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik voel me ook vaak erg eenzaam en in de steek gelaten door hem,
heb ook het idee dat hij me ergens voor straft, alleen zou ik niet weten waarvoor,.. inelk geval steld hij mijn geduld behoorlijk op de proef al zolang als ik het me kan herinneren :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, toen ik in God geloofde voelde ik me vaak alleen. En door hem in de steek gelaten. Maar dat waren mijn eigen projecties.