Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn mensen uniek?

Wat ik leuk aan deze site vindt is dat je allerlei soorten antwoorden op één vraag krijgt. Dat geeft de pluraliteit van onze samenleving weer en dat vind ik heel erg interessant. En zo heeft iedereen een visie op de mens vandaar mijn volgende vraag: Zijn mensen uniek?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, zelfs eeneiige tweelingen (die zeer veel overeenkomsten qua uiterlijk en gedrag vertonen) zijn uniek, omdat ze op andere punten tóch verschillen. Ieder mens is anders, doet anders, denkt anders en heeft andere meningen en overtuigingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk het wel. Natuurlijk zijn er gedeelde waarden, normen, dat is ook een kwestie van cultuur en opvoeding. Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar verschillen tussen eeneiige tweelingen, waarbij het genetisch materiaal toch gelijk is, denk ik dat je kunt spreken van uniciteit, van individuen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen zijn denk ik wel uniek ja. Iedereen deelt natuurlijk gedachtes, normen en waarden en dergelijke, maar de combinaties die jij hebt zal nooit volledig gelijk zijn aan de combinaties die ik heb of welke andere persoon dan ook..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, uniek.
Er is niemand die zo´n verleden heeft als jij en er is niemand die dezelfde dingen gaat doen in de toekomst als jij...

Dat is op zich volgens wat ik hierboven zei al uniek genoeg...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Ditbenik;

Ik denk dat uiteindelijk elk mens uniek zal blijken te zijn zodra je de kans krijgt en neemt je wat dieper in de specificaties van elk afzonderlijk exemplaar te verdiepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is iedereen uniek en dat maakt het leven zo leuk/moeilijk (doorhalen wat niet van toepassing is).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding